Unconfigured Ad

Collapse

Spektrum DX7

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

Hehe, ja ser den, men vil vel heller si at den logiske bristen ligger i å ikke lese de første sidene i manualen når man kjøper seg nytt utstyr.

Sån som det var for meg så var heller ikke jeg klar over at jeg satte Fail-safe ved "binding" av mottaker med radio....Da jeg heller ikke visste hvordan jeg skulle binde systemet var jeg nødt til å lese om dette i manualen, og på samme siden står det veldig greit forklart at man også setter fail-safe i samme prosedyre....veldig greit synes nå jeg...På den måten blir man tvunget til å tenke igjennom hvordan man vi l ha stikke i tilfelle signalkutt...En bedre måte en å ha det i en egen meny da det gjerne blir litt mere valgfritt på en måte, mens her er man nødt til å ta et bevisst valg...

MEn men, det er nå bare min mening
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• torgust
      • Aug 2005
      • 842

Enig med dere begge, men som sagt i en annen tråd her inne (om uorganisert flyging med heli bl.a). Den siste idioten er enda ikke født.
      Det vil jo alltid være en eller annen som ikke leser manualen, men som "hørte åssen jeg skulle gjøre det av en kompis. Drittenkelt vet du...". Og da kan man få mye uventet moro

At man måtte gjøre denne operasjonen to ganger for å sette fail-safe hørtes jo litt bedre ut da

Må også si først som sist at jeg ikke har Spectrumradio. Sitter på gjerdet til det kommer en med flere kanaler og gliderprogram.
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• tstens
        • Dec 2006
        • 50

Hei,Har funnet ut at det med å lese igjennom bruksanvisningen først kan lønne seg.I dette tilfellet var det å komme igang så fort som mulig,og da er jo lesing "tapt" flytid.Har akkurat startet opp igjen hobbyen ,så jeg er ikke helt fersk i gamet .Hadde en Mc24 før hvor man satte fail safe senere i menyen.så litt unskyldt er jeg .fikke meg en liten lærepenge her ,synes det var greit å dele den,er nok ikke bare jeg som blir ivrig når sakene dumper ned i posten el man kommer hjem fra en hobby butikk.
        Terje

Comment

• torgust
          • Aug 2005
          • 842

Du er nok ikke alene om det nei Terje. Som sagt så er jeg en av dem jeg også

Mye bedre at du deler slike erfaringer med andre enn at man holder dem for seg selv i alle fall. Det finnes nok av dem som ikke innrømmer noen "nederlag", men kun successer
          Mvh
          Torbjørn Gustafson
          www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5878

Er det noen som har prøve å binde opp 2 full range mottakere og testet rekkevidden? Ser de bruker de i de store kjerrene i USA og da bør man jo være god og redundant når det gjelder akkurat RX ihvertfall?

Comment

• affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5878

Da var de 2 første AR6100 i hus. Blir testing til helgen. Små og lette er de ihvertfall
              Attached Files

Comment

• -Exlex-
                Forhandler
                • Nov 2003
                • 793

Advarsel

Vil bare gjøre oppmerksom på en ting til andre som er som meg , ikke leser manualene for godt før man setter igang med saker og ting. Skulle lade batteripakka i en ny Spectrum DX7 her for en kamerat. Manualen lå igjen hjemme , så den ble ikke lest . Plugga i en langtidslader fra Hitec i radioen ...
                Auda... Denne radioens ladekontakt er ikke kompatibel med det utstyret nei.
                Jack'n som skal inn i radio har omvent polaritet. På DX7 er negativ i center og posetiv ytterst, altså motsatt av f.eks Hitec standard.

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Hvilket også vel gjelder alle JR radioer....

Comment

• -Exlex-
                    Forhandler
                    • Nov 2003
                    • 793

Originally posted by Tintin
                    Hvilket også vel gjelder alle JR radioer....
                    javel så den er likt koblet som spectrum ?

Uvitende meg trodde + på center var standarden jeg ..

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• ar0ma
                      • Dec 2007
                      • 144

Jeg liker å rote i gamle tråder

Noen spørsmål fra en nybegynner.

Jeg har en DX7 med en AR6000 mottaker som jeg har brukt på Micro Blade.
                      Nå har det seg slik at jeg har blitt veldig hekta på helikopter. Så da lurer jeg på:

- Kan jeg bruke DX7 og AR6000 på et RTF-heli m.t.p. det elektriske som allerede sitter på heliet? Batteriene/strøm, motor, servoene, gyroen o.l. Er det kanskje noe ekstra jeg trenger?

- Vil funksjonene som DX7 tilbyr kunne brukes på heliet med AR6000 mottaker?

Hvis noen har erfaringer med DX7 og AR6000 på et helikopter, så hadde vært fint om vedkommende hadde delt litt med meg! En kjapp innføring i tilkobling og noen tips hadde vært knall. Jeg vil jo helst bruke Spektrum-utstyret jeg har brukt en del penger på. Dere skjønner sikkert.

Mvh
                      Arthur R.C.O
                      Mvh
                      Arthur Olaisen

Don't forget the Loctite, Bob

Comment

• Birdi
                        • Oct 2006
                        • 67

Hei
                        Nå er jeg ganske ny på helikopter, men jeg flyr med DX7 (Bl.annet) på helikopter.
                        Har en lite innendørs sak som jeg har montert en enkel Spektrum motaker i. Måtte ha gyro i tilegg, men det har du ser jeg.
                        De du trenger er å få servoene inn på de rette kanalene, og gyroen. Mener at jeg bruker en en AR6100.. men det er vel samme motakeren.
                        Du trenger alle kanalene på den. Og hvis du ikke har satt opp et helikopter før så kan det være lurt å spørre noen om hjelp med mixingen.
                        Sikkert noen her som kan det i søvne også.

Comment

• HeliDude
                          • Oct 2007
                          • 8

Originally posted by tfagermoen
                          Kr. 3495,- står det på nettsidene til SmallSize.
                          og 3375 hos helihobby.no - genial liten sjappe.

DX7 er fantastisk bra, kan fly så langt vekk æ ikke kan se, bare "vite" vinkelen på modellen, og slippe å tenke på glitching, støy, og annet tøv.
                          Last edited by HeliDude; 18-12-07, 14:28.

Comment

• Frode S
                            • Oct 2005
                            • 4

Nå er nok den prisen som oppgis på Small Size litt gammel. Riktig pris er 3295,-
                            Jobber der ->www.smallsize.no

Comment

• Futaba4ever
                              • Sep 2007
                              • 252

Har akkurat fått tak i DX7, og må si jeg er storfornøyd. Prøvde den på elektroseileren. På med bryter for å foreta rekkeviddetest. Ingenting å si på det. Så kom den store testen, fullt pådrag på motor og vi er igang. Dro den opp i 100-200 meters høyde og ingen problemer Og så mange funksjoner da gitt, gøy å prøve seg frem med litt forskjellig og se hva som skjer.
                              Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• Sniper
                                • Nov 2005
                                • 1386

Synes Spektrum ser litt "plastikk" ut. Men for all del, det er hvordan den fungerer som teller. Har f.eks JR kommet med egen 2,4 ghz sender?
                                Geir

3D plane - 1D brain

Comment

Working...