Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading av spectrum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by kaggen View Post
    Da har eg jort ein test på varmen, begge radioene mine har stått påslått i 1 time i stua, 21,2 grader, begge er det lipo batteri montert(12.6 V) regulatoren er montert på ei kobberplate med kjølepasta mellom,(orginalt fra fabrikk) temperaturen eg måler etter 1 time er 84,2*C og 84,4*C Begge radioene har stått med alle deksler påmontert...
    Bruker du diode?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #32
      Nei, bruker ikkje diode..

      Har også laget meg ein batteripakke for vinterbruk til 9303 senderen min, brukte denne holderen Siden finnes ikke og desse batteria Siden finnes ikke senderen har stått på i 20 timer og viser da 9,0V.. da piper den og vill ha påfyll...
      Last edited by kaggen; 21-11-08, 13:02.
      Karsten
      Haugaland Modellklubb
      T-rex 600
      T-rex 450
      Cap 232
      At 40
      Piper J-3 Cub
      Cessna 182
      2 stk motorseilere
      Zagi
      Minium
      Lazy bee
      Diverse andre ting med propell

      Comment


      • #33
        Originally posted by kaggen View Post
        Nei, bruker ikkje diode..

        Har også laget meg ein batteripakke for vinterbruk til 9303 senderen min, brukte denne holderen Siden finnes ikke og desse batteria Siden finnes ikke senderen har stått på i 20 timer og viser da 9,0V.. da piper den og vill ha påfyll...
        Med nimh? Men praktisk bruk da?
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #34
          Ja det vill tiden vise når det blir ver til å gå ut å fly, frister ikkje i snøstorm..
          Karsten
          Haugaland Modellklubb
          T-rex 600
          T-rex 450
          Cap 232
          At 40
          Piper J-3 Cub
          Cessna 182
          2 stk motorseilere
          Zagi
          Minium
          Lazy bee
          Diverse andre ting med propell

          Comment


          • #35
            Mine praktiske tester av Eneloop etter en time i fryser viser stigende volt ved 1A utlading... Eneloop er meget gode celler + at de holder det meste av kapasiteten etter ett år i lagring. Bruker kun dette i seilflyene mine vinterstid og der går det 6-8A i perioder under starter.
            Jo Grini
            http://vimeo.com/jojoen
            http://www.youtube.com/jojoenno
            http://www.jojoen.no/

            Comment


            • #36
              Brukte LiPo i hele fjor vinter uten problemer!

              Det var ikke -20˚ ute, men den dagen det blir så mange minuser havner JX9II inn i radiowarm'en sammen med en eller to håndvarmere fra Biltema
              Man har jo fingre også og de tåler (for min del) vesentlig mindre kulde enn LiPo'en.

              Videre får du en LiPo TX pakke fra HC for en 120.- dette er så billig at jeg har et par stykker i kofferten - m.a.o strøm for hele vinter og juleferien.

              Får vel komme meg ut å fly nå*(-5˚, blå himmel og nesten ikke vind)

              Comment


              • #37
                Legger inn en kryss referanse til en annen tråd som tar for seg utbytting av originale batterier med lipo

                Comment


                • #38
                  Her står det hvordan spenningsnivået for batterialarmen kan endres for å passe lipo-batterier.
                  -> Accessing the DX7 or XP7202 Service Menu - RC Groups

                  Sånn i tilfelle noen skulle være interessesert.....

                  Comment

                  Working...
                  X