Håvard......????
Unconfigured Ad
Collapse
DX7 eller 7C?
Collapse
X
-
Slik jeg har forstått det erså er 7C litt klønete når man skal bruke
høyderor med 2 servoer. Trimmen går da bare på den ene halvparten.
Så da kan det bli litt jobb og få trimmet inn greiene.
Noen som vet hvordan det er på DX7 ?Comment
-
Jeg har en Futaba 10C, og er strålende fornøyd med den. Den er litt dyr (ca 5000), men funksjoner som seilflyprogrammering, utvidbart minne og utskiftbar RF-modul er et must.
Futaba har for øyeblikket et elendig utvalg av 2.4GHz mottakere, så for å slippe å kjøpe 900kr fullrange mottakere til parkflyers osv har jeg kjøpt en Spektrummodul for det formålet (ja, jeg vet at Futaba har to parkflyer mottakere, men 4 kanaler er for lite, og 616-mottakern har molex microkontakter som ingen andre enn futaba bruker). Spektrum selger moduler for Futabaradioer til dumpingpris, så du får en modul med AR7000-mottaker for prisen av en Futaba R617 mottaker.
Kjøp av sender fra utlandet (spes. USA) kan være lite lurt av flere grunner; for det første kan det være vanskeligere å få service osv. på radioen om noe skulle gå galt med den, og for det andre er ikke sendere bygd for USA lovlige i Norge (med mindre de også oppfyller de europeiske kravane (CE-merket), noe amerikanske Spektrumsendere ikke gjør - de sender med 10 ganger så høy sendereffekt som er tillatt i Europa).
Mottakerne koster omkring 24 dollar pluss frakt avhengig av antall kanaler. Da har man ikke særlig bruk for service om de går i stykker - kjøp bare en ny. 4 kanalerne er dessutten bittesmå og er ypperlige til indoor modeller.Comment
-
Nei. 7C bruker frekvenshopping, og da kan man sende med 100mW EIRP stort sett over alt (dvs. USA og Europa). De eneste "nasjonale begrensingene" i FASST-radioene er at visse deler av 2.4GHz båndet som ikke er tillatt brukt i Frankrike kan sperres.Comment
-
Heisann
Ta en titt på den her , bare litt dyrere enn DX7 og 7C
Comment
-
-
Dette er jo en litt gammel tråd,(noen måneder gammel) men bare i tilfelle noen lurer... 7c fasst har trim som følger begge kanalene med to høyderorsservoer. og den kan få høyderorsservoene til å være bare høyderor eller følge balanserorene om man ønsker det i tillegg. (tror dette også kan slåes av og på via switch.) det er en av de små forandringene futaba gjorde når de laget fasst versjon av den.Last edited by ChristianAustenå; 04-07-09, 07:59.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment