Unconfigured Ad

Collapse

DX7 eller 7C?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slayer
    • Feb 2009
    • 63

Håvard......????

Comment

• Guest

#17 Unapproved
      Originally posted by Slayer
      Håvard......????
      Du kan jo gå inn på brukernavnet hans å sende han en pm eller mail.
      Om han ikke svarer her da.

Comment

• kjetilmh
        • Jun 2006
        • 990

Slik jeg har forstått det erså er 7C litt klønete når man skal bruke
        høyderor med 2 servoer. Trimmen går da bare på den ene halvparten.
        Så da kan det bli litt jobb og få trimmet inn greiene.

Noen som vet hvordan det er på DX7 ?
        Kjetil
        oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Erik er snill
          • Aug 2008
          • 86

Originally posted by jorna
          Jeg har en Futaba 10C, og er strålende fornøyd med den. Den er litt dyr (ca 5000), men funksjoner som seilflyprogrammering, utvidbart minne og utskiftbar RF-modul er et must.

Futaba har for øyeblikket et elendig utvalg av 2.4GHz mottakere, så for å slippe å kjøpe 900kr fullrange mottakere til parkflyers osv har jeg kjøpt en Spektrummodul for det formålet (ja, jeg vet at Futaba har to parkflyer mottakere, men 4 kanaler er for lite, og 616-mottakern har molex microkontakter som ingen andre enn futaba bruker). Spektrum selger moduler for Futabaradioer til dumpingpris, så du får en modul med AR7000-mottaker for prisen av en Futaba R617 mottaker.

Kjøp av sender fra utlandet (spes. USA) kan være lite lurt av flere grunner; for det første kan det være vanskeligere å få service osv. på radioen om noe skulle gå galt med den, og for det andre er ikke sendere bygd for USA lovlige i Norge (med mindre de også oppfyller de europeiske kravane (CE-merket), noe amerikanske Spektrumsendere ikke gjør - de sender med 10 ganger så høy sendereffekt som er tillatt i Europa).
          Har også en slik 10C radio. Ble etterhvert så lei av å betale en formue for mottakerne, at jeg nå har satt inn en assan 8x (eller hva den nå heter) modul istedenfor FASST modulen. Fungerer bra. Får modul og to mottakere for mindre enn 1 mottaker fra Futaba. Bruker dem foreløpig bare i bil og mindre indoor modeller, men har aldri hatt problemer med dem (2,4). Ser at mange er skeptiske, men de jeg har møtt på som har brukt dette har vært svært fornøyd og bruker nå ikke noe annet.

Mottakerne koster omkring 24 dollar pluss frakt avhengig av antall kanaler. Da har man ikke særlig bruk for service om de går i stykker - kjøp bare en ny. 4 kanalerne er dessutten bittesmå og er ypperlige til indoor modeller.

Comment

• Brumm
            • Apr 2008
            • 1816

Originally posted by E&E
            I menyutvalget er det mulig å velge i EU og non-EU setting. EU har 10mW utgang, non-EU 100mW..

Finnes dette valget i menyen på 7C'n?
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• jorna
              • Apr 2008
              • 101

Originally posted by Brumm
              Finnes dette valget i menyen på 7C'n?
              Nei. 7C bruker frekvenshopping, og da kan man sende med 100mW EIRP stort sett over alt (dvs. USA og Europa). De eneste "nasjonale begrensingene" i FASST-radioene er at visse deler av 2.4GHz båndet som ikke er tillatt brukt i Frankrike kan sperres.

Comment

• Litespeed
                • Jun 2005
                • 1064

Heisann
                Ta en titt på den her , bare litt dyrere enn DX7 og 7C

Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• -GAS-
                  • Jun 2007
                  • 1323

Originally posted by kjetilmh
                  Slik jeg har forstått det erså er 7C litt klønete når man skal bruke
                  høyderor med 2 servoer. Trimmen går da bare på den ene halvparten.
                  Så da kan det bli litt jobb og få trimmet inn greiene.

Noen som vet hvordan det er på DX7 ?
                  DX7 har dedikert miksekanal som følger trimmen ja.
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

Comment

• ChristianAustenå
                    • Feb 2006
                    • 257

Dette er jo en litt gammel tråd,(noen måneder gammel) men bare i tilfelle noen lurer... 7c fasst har trim som følger begge kanalene med to høyderorsservoer. og den kan få høyderorsservoene til å være bare høyderor eller følge balanserorene om man ønsker det i tillegg. (tror dette også kan slåes av og på via switch.) det er en av de små forandringene futaba gjorde når de laget fasst versjon av den.
                    Last edited by ChristianAustenå; 04-07-09, 07:59.

Comment

Working...