Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har en Jeti Dc16 som gir en mindre antall pulser på full throttle med trim fram enn om jeg kobler throttle på f eks ballanseror...
    Problemet er at ved såkalt learn rc på en ECU for turbin, så får jeg feilvarsel som sier på tysk " EINGABE FEHLERHAFT"...
    Med alarmer og styr...
    Så jeg mistenker at den ikke vil godta det lavere antall pulser throttel-kanalen leverer. Det er ca 1000 pulser høyere på alle andre kanaler enn throttle..
    Det hjelper ikke å gå til servo innstillinger og sette throttel til mer enn 100% slik den er når alarmen for "Learn rc" gjøres..
    Er det noen jeg kan ringe til eller som kan ringe til meg så jeg kanskje får åpna øya mine for noe jeg overser..?
    Synes jeti er ekstremt vanskelig i enkelte ting....er vant til MPX, hatt det i 30 år. Så det er vanskelig å lære gamle hunder nye tricks ja..
    Setter pris på om noen med peiling på Jeti kan ta kontakt enten her eller på telefon 41305720.

    Mvh
    Gudmund
    Last edited by Soarer; 05-03-15, 18:18.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • Den tyske beskjeden betyr incorrect input..
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • Har jeti DS-16 selv, men kan ikke hjelpe deg med problemet ditt, Gudmund
        Men du kan prøve å få hjelp her: Official: Jeti 12/14/16/24 2.4GHz/900MHz Radios, Telemetry & Device Integration - Page 132 - RC Groups eller denne facebook gruppen her: Logg inn eller registrer deg for å se innholdet (ser du er medlem av gruppen)

        Lykke til!

        Comment


        • Problemet sitter iallefall i Jeti, med MPX går det som smurt..

          En ting jeg legger merke til er det lave antall pulser som skiller høy og lav gass-trim. Kun 39 pulser i forskjell på Jeti, mens MPX har 1110 pulser i forskjell.
          Prøvd å stille på alt jeg kan, servotravel og trimtravel, uten at det blir forskjell.
          Også lagd en ren test-modell på senderen for å se om et helt nytt oppsett kan gjøre susen.
          Har 500 pulser mer der enn på flyet, men får fremdeles ikke Projet ECUèn til å akseptere signalene likevel.

          Bainna greier! /€"!/%&
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • Det er vel ikke mange som bruker Jeti på jet, men det løste seg her nå med trottelcut via bryter.
            Som jo er den beste løsninga og.
            Jeti har en fin funksjon der som ikke krever ekstra kanal.
            Takk til Ola Bjørn Stølan fra Sunndalen !!
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • Hei,
              jeg bruker jeti på jet og har ingen problemer med det. Jeg har flyttet trimmen (for oppstart og avstenging av turbin) til vri knotten til høyre for throttle stikka. Slik at denne erstattet den normale trim bryteren. Fungerer veldig bra, spesielt mye bedre enn digital trim

              Jeg skjønner ikke hva du mener med "pulser" i forskjell, er det da PWM signalet til servo/ECU du tenker på? Dette er jo fra 1-2ms. Så hvis MPX har 1100 i forskjell høres det ut som hele throttle rangen din. 39 hørs muligens noe lavt ut men 100 ville jeg trodd var normalt. På Jeti kan du stille inn hvor mange pulser du sender via trim bryteren også slik at det er sikkert mulig å øke eller senke denne rangen.

              Sitter ikke foran senderen nå, men kan sikkert grave frem noen bedre oppskrifter hvis det er interessant.
              TMFK/CMFK
              Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
              CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
              Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
              Indoor Elanor 2015, Clik NG
              EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
              Freestyler 3, Ocelot

              Comment


              • Projet har vel støtte for egen sikringskanal istedet for trim som sikkerhetsfunksjon. Har i hvertfall gjort det slik på min ds16 med iq hammer Turbin.
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • Mener den verdien som vises I displayet på GSU. Den var for lav i nedre område mellom ecu-av og tomgang (trim) til å godkjenne learn rc, men etter tipset jeg fikk så gikk jeg for å bruke throttle-cut der jeg velger enten en vribryter eller vippebryter (eller hva som helst) for av og på med ecu.
                  For å få til det så matte jeg velge throttle minus 150%, noe som lagde spennet stort nok til å godkjenne learn rc.
                  På den måten så slipper en å bruke egen kanal som de fleste ecu har for throttle-cut.

                  En annen ting, skulle gjerne hatt en link til å laste ned wav-filer til f eks "gear up" osv.
                  Noen som veit hvor?
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • Originally posted by Soarer View Post
                    En annen ting, skulle gjerne hatt en link til å laste ned wav-filer til f eks "gear up" osv.
                    Noen som veit hvor?
                    Jeg lager mine egne med IVONA Text-to-Speech
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • Har lekt med Jeti Telemetry Controls for å sette opp automatisk gear failsafe på CARF Tucano'en min. Dette gjør at jeg har fått kastet ut Jettronic gear door sequencer og Tamjet gearfailsafe til fordel for en Jeti Mbar pressure sensor.

                      For de som er interessert ble oppsettet slik:

                      1. MX1 trigges hvis det er mer enn 400kPa trykk og hysteresis på 10kPa og hjulene bryteren er i posisjon "hjul inne".
                      2. L1 Logisk bryter er satt opp slik at MX1 (trykket må være 400kPa eller mer) og retract bryteren i riktig posisjon for at hjula skal gå inn. Dvs er trykket lavt, så er det ikke mulig å få inn hjula. Blir trykket lavt så kommer hjula ut automatisk.
                      3. Gear Door Sequencer er koblet til Logisk bryter L1 - slik at den styrer luker og hjul uavhengig.
                      4. I tillegg har jeg satt opp en alarm på trykk lavere enn 500kPa som forteller meg om situasjonen, før hjula kommer automatisk ut.
                      5. I tillegg kan jeg selvfølgelig se trykket i tanken på skjermen.

                      = Fancy greier for en neve dollar - mye rimeligere enn delene det erstattet og mye mer funksjonalitet


                      Attached Files
                      TMFK/CMFK
                      Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
                      CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
                      Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
                      Indoor Elanor 2015, Clik NG
                      EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
                      Freestyler 3, Ocelot

                      Comment


                      • v4.00

                        http://www.jetimodel.com/en/Download...-Version-4-00/

                        Comment


                        • Hei!
                          Vurderer å kjøpe en DS-16. Send meg en PM om noen har en til salgs.

                          Comment


                          • Feil - Modellsalg.no
                            Lars Petter Nesse

                            Votec 322 40% 3W170cs
                            Extra 330 40% 3W212cs

                            Comment


                            • Hei!
                              Jeg har hatt et uhell med min Jeti DS-14 og ødelagt skjermen. Har vært i kontakt med Jeti og foreslo at de sendte en ny skjerm slik at jeg kunne bytte denne. De anbefalte å sende inn senderen for skjermbytte da det ikke var så enkelt reparere. Jeg synes det er relativt tungvint å sende senderen tur/retur Tsjekkia for service. Er det noen som har noen ideer mht. et verksted som eventuelt kunne ha kompetanse på å bytte denne skjermen?

                              Click image for larger version

Name:	Jeti skjerm.jpg
Views:	1
Size:	91.2 KB
ID:	615657

                              Comment


                              • @Thomas E

                                Byttet til Jeti men indoktrinert på Spektrum og siste 7-8 år på JR.

                                Det meste ser veldig greit ut men hvordan bruker dere jet gutta dual/rates og flight modes?

                                Jeg har normalt sett på JR brukt flight modes med low-med-high på utslag og separat trim mens flap på 3 punkts bryter på oppe-halv-full, men der har JR egen flap meny slik at hvert utslag på flap kan justeres på fart, høyde og balansekompensasjon så flap delen har vært uavhengig av flightmodes.


                                Litt usikker på Jeti og hva som funker bra der. Jeg liker det så enkelt og manuelt som mulig og lage et system slik at alle 20+ modeller settes opp mer eller mindre helt likt
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X