Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har satt opp mitt nye 104" ferdig med cb200. Rakk ikke maiden før jeg dro på jobb, men fikk testa masse mtp failsafe, redundance rx, telemetri osv.
    Funker utmerket med den softwaren jeg sendte deg Alf.

    Kan nappe ut en rx nårsomhelst uten å merke noe hikk/glitch i servo bevegelse. Får da signal lost alarm, men alt fungerer fortsatt som det skal igjennom den andre rx'n.
    Kjører Rsat2 x2 i "ex mode", med kun en ledning ut til rsat2, og har full telemetri slik.
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16

    Comment


    • Det er ikke til å stikke under en stol: en radio av aluminium blir kald å holde i på vinteren. Aluminium leder varme langt bedre enn plast.

      Så hva gjør man da? Jo, man installerer varmekabler! Jeg kjøpte en lipo-varmepose av denne typen: Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking . Disse har to sløyfer med varmetråd som er sydd inn i stoffet.

      Jeg lagde en sløyfe med den ene kabelen langs kanten av radioen og klippet ut den andre og limte på baklokket:

      Click image for larger version

Name:	2013-09-26 21.36.40.jpg
Views:	1
Size:	98.9 KB
ID:	605230

      Click image for larger version

Name:	2013-09-26 21.36.34.jpg
Views:	1
Size:	58.3 KB
ID:	605231

      For å slippe å ha kontrollkortet koblet til hele tiden, monterte jeg en Multiplex-kontakt i baklokket. Dermed kan jeg koble til kontrollkortet etter behov:

      Click image for larger version

Name:	IMG_20131207_203315.jpg
Views:	1
Size:	54.0 KB
ID:	605232

      Click image for larger version

Name:	IMG_20131207_203351.jpg
Views:	1
Size:	54.3 KB
ID:	605233

      Varmen er termostatstyrt og reguleres fra kontrollkortet. Sensoren er plassert inni radioen slik at den ikke blir for varm.

      Resultatet? En radio som er langt mere behagelig å holde i enn en plastradio!
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • kan se ut som jeg har bestilt litt mange cb200 kontra behov om noen er lystne, og rsat3 forsåvidt

        Comment


        • Burde være lettsolgt. Genialt produkt. Har en ekstra liggende her og, men skal alltids finne noe å bruke den til
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment


          • Jeg kjøper hvis jeg finner noe å bruke den til
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • Tx fw 2.22 innstallert.

              Nå snør det nedover skjermen i oppstartsbildet her gitt, vel verdt oppdateringen!! Hehe


              - Maximum available sound volume increased
              - New supported receivers in Device Explorer: R5L EU, R3
              - Fixed an issue of lost pre-flight switching settings of the proportional controls when setting a new model
              - Fixed "Release Button" message during startup
              - Automatic selection of servo side during process of servo calibration
              - Improved function of Rx low voltage alarm/reset of the receiver
              - Fixed Czech and French voice number announcements
              - Added links to Servo Monitor to Ailevator menu, V-Tail, Delta wing
              - Telemetry data analyzer can now handle more than 32 telemetry values from the log-file record
              - Improved acoustic signalization of classic MVario (non-EX)
              - Audio is paused whenever a new log is being created or a screenshot is being generated
              - Ailevator mix is in new models is set by default to 100% for elevator and 0% for ailerons
              - Several sensor variables are concentrated into a single line in the log file
              - The clock panel is able to display receiver voltage, model time and antenna signal strength
              - Fixed CRC of EX data stream from DC-16 inner connector, ex. for connecting the RCDroidBox
              Ola G Bråten -77
              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

              Comment


              • Høyere volum var veldig greit når man har radioen inni en tykk sendervott
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Jeti DS-16 Unboxing

                  Hadde min første skikkelige test av radioen ute i kulda i går. Merker godt at det ikke er noe plastikk shiiit vi har med å gjøre her ja! 😉
                  LiPo varmer er bestilt fra HK og vil bli installert slik Jotto så bra har vist oss i denne tråden.
                  Last edited by gnistjeger; 16-12-13, 09:00.
                  Rune Haugen
                  // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                  // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                  // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                  // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                  " It's all 100% electric ! "


                  Comment


                  • Denne må paddes ja, som å holde i et kjøle element om man ikke tar noen grep..!

                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Varmer den imellom flights så går det greit.. Men tør ikke annet enn å bruke silicagel pakker inni radioen for å unngå kondens. Det burde vel alle radioer en bruker vinterstid ha hatt.
                      Ola G Bråten -77
                      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                      3DHS Slick 89" Q80-8m
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • Legg silicagel e.l. i sendervotten hvis du er bekymret for kondens. Hvis du putter det inn i radioen, må du jo skru opp radioen med jevne mellomrom for å bytte dem
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • Bruker som oftest ikke sendervott.. Og om en bytter silicagel en gang i vinterhalvåret, er mye gjort.
                          Har 5stk inni der for å slippe bytte så ofte

                          I en sendervott blir det jo svært vått raskt, og silicagel bruker tid på å suge opp fukten.
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment


                          • Er det kondens når du kommer innendørs du er redd for da? Det blir ikke kondens av kulde i seg selv. Kondensen oppstår når radioen er kald og du kommer innendørs der det er fuktig luft. Fukten i lufta kondenserer på det kalde metallet (eller plasten, for den saks skyld).

                            Et triks da er å legge radioen i en stor lufttett pose med glidelås før man går innendørs. La det ligge der til den får romtemperatur. Jeg gjør det på kameraet når jeg har brukt det ute på vinteren.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • Jeg har radioen med inn hjemme, ligger i bilen av og til, pluss at jeg varmer den i ladeskapet imellom flygingen..

                              Better safe that sorry.

                              Silicagel kostet meg 3 dollar for 50stk ellerno
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment


                              • Originally posted by OlaGB View Post

                                Silicagel kostet meg 3 dollar for 50stk ellerno
                                Hvor handler du de?
                                Rune Haugen
                                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                                " It's all 100% electric ! "


                                Comment

                                Working...
                                X