Unconfigured Ad

Collapse

Hitec Eclipse 7QPCM Erfaringer??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Nå har jeg fått litt flere erfaringer med denne radioen.
    Har brukt den til depron, trex, acromodell på halvannen meter med to høyderorsservoer samt en raptor 50.

Oppsummert:

Positivt:
    Grei pris
    Grei nybegynnerradio
    Nok kanaler til både helikopter og fly som er satt opp uten noe dill dall...

Negativt:
    - For få kanaler til helikopter dersom du vil ha gainjustering på senderen og samtidig ha mulighet til å sette flere rpm på governor via senderen.
    - Klønete at de ikke har lagt til mulighet for å trimme begge høyderorsservoene samtidig via trimknappen. Gjør at en må inn i menyen for å trimme det andre høyderoret...
    - Lav rekkevidde (i forhold til en del andre radioer) ved range check, vet ikke hvorvidt dette spiller inn nevneverdig med antenna ute og på den avstanden vi som regel flyr på.

Så:

- Holder en eclipse til helikopter: Ja, men bare så lenge du holder alt helt basic. Vil nesten si at dette ikke er en radio å vokse spesielt mye med sammen med heli dersom du også skal bruke f.eks governor. Hadde vært fint med et annet display slik at en kunne se kurvene mens en programmerte.
    - Holder eclipse til trainere og acrofly på under 2m. Ja så lenge det er en servo pr. høyderor, hvis ikke er en avhengig av en Y-kabel, ikke det største problemet men unødvendig...

Min høyst subjektive mening: Jeg ville ikke benyttet denne senderen dersom jeg skulle fly noe som er stort, tungt og dyrt... Det er en super 1.sender men før eller senere vil du få enten behov for å oppgradere med flere kanaler/kvalitet eller du vil ønske det (men slik er det jo med så mangt )

I etterkant ser jeg at dersom jeg hadde hatt de to-tre ekstra tusenlappene en Futaba 9C eller JR 9X2 koster den dagen jeg kjøpte Eclipsen ville jeg i dag gått for en av de to andre jeg nevner (liker pinsvin radioer). Men som med så mye annet så kan det være greit å ta ting litt etter hvert.

For all del, det er en helt grei radio til den prisen i mine øyne, men det finnes også andre alternativer f.eks Futaba 7C som kan være verdt å nevne.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• erlend
      • Apr 2004
      • 528

Originally posted by ChristianAustenå
      gjelder dettte optic-en og det da?? siden de er så like proggrammessig?
      men optic-en har i alle fall noe programmerings muligheter for to høyderors servoer i sammkjøring med balanserroerne, men vet ikke om de kan fungere uavhengig av disse og trimmes separat på trimmen og justeres på endepunkt og senter separat,,, men det vet kanskje noen andre??
      Har dessverre ikke prøvd Opticen, men det kan høres ut som den ikke har det problemet som eclipsen har mtp. trimming med mix.
      Run, live to fly, fly to live, aces high!
      Erlend Larssen

Comment

• gsma1500@gmail.com
        • Jun 2014
        • 4

Hei..- ., jeg er en nybegynner når det kommer til helikopter. jeg har Hitec eclipse 7 pro, Sammen med optima 6 eller 7. Som jeg bruker på Align Trex 600e Pro ( flybar )

Men jeg trenger hjelp med å sette den opp (hvis noen i nærheten av drammen, Kunne tatt seg av jobben. så skal jeg gjerne betale noen kroner til den som Orker å gjøre dette for meg)
        Det som må gjøres med min Trex 600 e pro, er som følger:

Alt virker, det må bare justeres/ stilles inn

stille inn fem kontrollen
        stille inn slik at servoene står riktig, i forhold til servo hornene /hjulene
        Få riktig vinkel på swashplate & rotorbladene
        Stille inn "Align 3g gyro" til rudderen + rudder bladene må stå riktig.

ps: Den som tar jobben vil som sagt tjene litt penger på det. Men du må nesten vite hva du evt holder på med, for ellers er jeg like langt. jeg har swash plate leveler , alle unbraco nøkkler til helikopteret, Digital pitch gauge, Analog pitch Gauge, Digital Micrometer -------- Som du fint kan få bruke.
        Pris blir vi enig om, Selv Om jeg ikke er av de rikeste så skal jeg gjør det jeg kan for at helikopteret skal i luften
        kjøpte det ferdig bygget, så hadde vært greit om at personen SOM ønsker denne Jobben, kunne sett over helikopteret for meg (for å se etter feil / mangler / skader hvis du hadde orket dette også.. Men i hovedsak er det reparasjonen/ Stille inn helikopteret som er viktig for meg.

Begynner å få bli abstinent på å få helikopteret mitt i luften

Mvh: Kevin helikopter entusiasten.. hadde satt umettlig pris på hjelpmher i mitt tilfelle. Eller kanskje du kjenner noen som kan dette ?

Comment

Working...