Unconfigured Ad

Collapse

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • havard.j
    • Jan 2007
    • 974

Har ikke rørt oppløsningen eller følsomheten rundt senter. Har heller ikke programert servoene ytterligere.
    Det var en kombinasjon av mye motorjustering, store vibrasjoner og gammle batterier som ga meg et for høyt mAh/tur snitt.
    Fly noen turer til og se. Personlig synes jeg 2 x 2100 mAh blir litt lite.
    EF 60" Edge. Torque.
    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
    Multiplex FunCub XL on floats.
    Jeti DS-16

Comment

• Tertitten
      • Dec 2007
      • 3014

Da har jeg jeg testet. Etter 3 turer a 12-15 min, fikk jeg nå på 850ma pr pakke. En klar forbedring.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

Comment

• Kenolang
        • Jul 2010
        • 2530

Originally posted by havard.j
        Hopper litt frem og tilbake i manualen. I helga har jeg somlet litt med canopy og cowling.
        Siden det ikke blir noen form baffling i denne modellen, må jeg sørge for skikkelig utlufting. Dremmler derfor ut "liksom" ventilene og montere 8 x alu.ventiler. Vekten av det det som skjærest ut er omtrent på grammet likt vekten av alu.ventilene (8g stk.). Monterers med silikonlim og 96 små umbrakoskruer.
        Siden jeg kan styre meg både for helhjelmfigurer og dødvekt, er det litt motvillig jeg montere gulv, pilot og instument i canopyen. Men den store canopyen med klart glass, lignet mest på et tomt drivhus. Så jeg limte like godt inn hele sjiten Syns egentlig ikke det ble så værst. Via et stort hull skjært med hullsag, sikrer jeg i tillegg piloten med skruer og ispinner. Skjærer også ut noe av gulvet i fremre del for innsyn til bensintanken og til lysdiodene på mottaker.
        Hei!
        Hvor fikk du tak i de ventilene?
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

• johanngj
          • Nov 2007
          • 533

DL Engines and Hobby Australia - Cooling Vents Aluminium - Set of 4 - Small

Veldig kule. Kjøpte samme selv. Der er litt bøyelige slik at du kan bruke dem på forskjellige størrelse rund cowling uten problem. Jeg kjøpte tolv stykk totalt (3x4) og satte på alle. Er vel egentlig bare 10 vents i cowlingen men jeg satte på alle 12

Bare pass på at du bestemmer deg for hvor du vil ha cowlingen i lengderetningen før du freser og fester de innerste aluventilene. Du bør unngå å komme i konflikt med et karbonbånd som er støpt inn i cowlingen. Men dette finner du ut av når du får alt sammen. GLED deg! Det flyet er helt kanon! Fortell oss litt om skjema og utstyr! Vi er etterhvert et par med denne modellen, og å få svar på spm. skal hvertfall ikke være noe stort problem.
          Med vennlig hilsen
          Johannes Gjessing GMFK
          || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Kenolang
            • Jul 2010
            • 2530

Takk
            Ja gleder meg allerede, makan til fly har jeg knapt sett..
            Flyet mitt kjøpte jeg hos Autopartner og er ment som IMAC flyet mitt i sommer,klør i fingerne etter å få begynt(Må gjøre klart noe annet først). Har rødt skjema på mitt fly. Motor skal bestilles snart og jeg havner nok på en DLE-111..
            Servoer blir 6 stk. 7950 og 1 stk 7980 på sideror. Vet det er overkill, men fikk disse rimelig. Det blir Sulliwan røykanlegg og muligens piper...
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

Takk til:
            Autopartner.se

Comment

• Guest

#411 Unapproved
              Den rød/hvite er jo helt klart den peneste

Comment

• Kenolang
                • Jul 2010
                • 2530

Originally posted by anders e
                Den rød/hvite er jo helt klart den peneste
                Det vet jeg at du synes Anders Er enig der, selv om jeg siklet lenge på den gule og svarte..
                En ting jeg lurer litt på, hvordan kan sideroret være avtagbart? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det med de delene som er med, men mener det står ett sted at det er avtagbart...
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

Takk til:
                Autopartner.se

Comment

• palsor
                  • Jan 2008
                  • 638

yellow and black yak
                  Helikopter:
                  T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                  Radio
                  Spektrum dx 18

Comment

• johanngj
                    • Nov 2007
                    • 533

Originally posted by Kenolang
                    Takk
                    Ja gleder meg allerede, makan til fly har jeg knapt sett..
                    Flyet mitt kjøpte jeg hos Autopartner og er ment som IMAC flyet mitt i sommer,klør i fingerne etter å få begynt(Må gjøre klart noe annet først). Har rødt skjema på mitt fly. Motor skal bestilles snart og jeg havner nok på en DLE-111..
                    Servoer blir 6 stk. 7950 og 1 stk 7980 på sideror. Vet det er overkill, men fikk disse rimelig. Det blir Sulliwan røykanlegg og muligens piper...
                    Høres kjent ut! Du blir garantert ikke skuffet. DLE 111 har rikelig trøkk. Ripper lett min Biela 28x10. Alternativet er DA 120 med noen hundre gram mindre egenvekt. Piper og røyk blir en sikker vinner. 7980 på side funker flott for meg hvertfall. Sideroret er ment å limes med medfølgende pinnehengsler. Ferdig borret opp også. Mulig du finner noe triks for avtagbart sideror på utenlandske forum. Husk å baffle godt.
                    Med vennlig hilsen
                    Johannes Gjessing GMFK
                    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Guest

#415 Unapproved
                      Mitt var ikke avtagbart. Men på 125'' extra'n er det avtagbart.

Comment

• ruborg2
                        • Nov 2007
                        • 407

ja lørdag blir det jomfrutur på yaken, har ventet lenge på dette, vi drar til fagernes på hyttetur så regner med at isen ligger der enno, skal se om noen får tatt noen biler.
                        Attached Files
                        Rune Borgersen

Comment

• Guest

#417 Unapproved
                          Ser fin ut.
                          Kunne tenkt meg å sett den med vingene på også

Comment

• ruborg2
                            • Nov 2007
                            • 407

ja,skal ta bilder av den på fagernes, er så trangt i kjelleren får ikke tatt noen bra bilder av den, men merkene ble veldig bra Anders
                            Rune Borgersen

Comment

• johanngj
                              • Nov 2007
                              • 533

Lykke til med maiden! Du blir garantert fornøyd! Kanonmodell. Mål gjerne litt turtall imorgen, og gi rapport. Selv om motoren nok ikke er ferdig innkjørt.
                              Med vennlig hilsen
                              Johannes Gjessing GMFK

Comment

• ruborg2
                                • Nov 2007
                                • 407

motoren er en DA100 har hatt denne i en composit exstra denne har 100 turer husker å ha målt denne for lenge siden til rundt 6300, har ikke rørt nålene , men kan se hva den drar nå med 2 blas proppell 28-12
                                Rune Borgersen

Comment

Working...