Announcement

Collapse
No announcement yet.

40% Pilot-RC Decathlon 100cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ohhh..........sånn skal det ikke være. Var da voldsomt syns jeg.

    Comment


    • Må nok bytte hele veiva hvis du ikke har tilgang til presse og ballanseringsutstyr.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • Da er det bedre å kjøpe en ny GP-176cc standard......ikke evo. Nice price på den

        Comment


        • Dette går vel ann å presses sammen på et vis?!
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Synd det ikke er skikkelig vinter, for nå ble jeg god og varm inni meg...

            Nuvel.. Er ikke lengre noen forhandler for ZDZ i landet, så beskjeden er
            at man tar direkte kontakt med ZDZ.. Sendte en mail nå, og spurte om
            hva dem evt. skulle ha for å fikse problemet/full service.

            Dette kan fort sette kjepper i hjula for en annen modell jeg har mysa
            på de siste dagene
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • noen må vel kjenne noen som fikser gressglippere mopeder motorsykler som har slikt verktøy liggende
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment


              • Vel er nå ikke sikkert en trenger så fryktelig mye spesialverktøy. Jeg skifta nålelager i veiva på en 50cc motor til en Tempo Panter for noen år siden. Varmet skinka og slo ut veivtappen med en stor dor, satte inn nyt lager og presset sammen med skrustikka. Så kakket jeg bare på veivskinka til akslingene var i linje. Den mopeden går vist fremdeles.

                Comment


                • Kan Pakningssilikon for høye temperaturer fungere som et alternativ til å lage egne pakninger? (av "pakningsark" fra Biltema det også)?
                  Eller bruke begge deler kanskje?
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Hei Tom! Når det gjelder veiva di så er det greit å ha tilgang til ei verkstedpresse samt varme da dette er presset/krympet sammen.
                    Med så stor slakk så bør du måle klaringer på veivtapp/råde og kryssbolt, er disse klaringene for store så er det liten vits i å bruke penger nye lager/ foringer.
                    Pakning bør man bruke hvis det er originalt, det beste er hvis man har et syltynnt lag med pakningssilikon/sement på begge sider av pakningen i tillegg. Erfaring er at ikke alt av pakninssilikon er like bra, men pakningssilikon produset av Kent (sort type) som selges av Frimann Dahl er bra og Toyota (sort type) sin er også meget bra.

                    Comment


                    • Originally posted by xilian View Post
                      Pakningssilikon for høye temperaturer[/URL] fungere som et alternativ til å lage egne pakninger? (av "pakningsark" fra Biltema det også)?
                      Eller bruke begge deler kanskje?
                      Tror ikke den silikonen tåler bensin.
                      Kjetil
                      oops: . . ! . .

                      http://www.vingmfk.com

                      Comment


                      • Melding fra ZDZ: Right, whole crankshaft has to be replaced.
                        346€ + frakt ... tjoohooo....

                        Men de ba meg sjekke serienummer, da det kunne hende det fortsatt var garanti på motor.
                        Artig å se om det blir en ENDA dyrere uke.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • Fikk ny option. Enten service, eller bytte inn gammel motor, og få halv(?) pris på 180B2RV-J 2013 generation.
                          Er blakk, men tilbudet stod så lenge jeg måtte ønske, så da er det bare å spare opp kroner og få gjort det.

                          Må si jeg er overveldet over servicenivået fra både JMB Mufflers og ZDZ engines
                          ZDZ ringte faktisk til JMB for å sjekke at canistere fortsatt passet også.

                          Det viste seg å være en motor fra 2006 dette her, så det sier litt...
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • Det koster, men samtidig var det jo ett bra tilbud mtp alder på motoren du har.
                            Surt okkesom når såndt skjer
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Har du hastverk med og få den i orden? Så kan du dra innom hvilket som helst motor verksted. så fikser dem det lett..
                              De fleste har utstyr til og fikse det. Kjell Hansen Motorverksted har besøksadresse Brygga 2, 3210 Sandefjord.
                              Eller så har jeg tilgang til alt av utstyr man trenger for og overhale/trimme/bygge motor. Send meg tlf nr ditt FB hvis jeg eventuelt kan hjelpe deg.
                              Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                              Viking-Smackdown.com

                              Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                              PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                              Jerofuel
                              Lynx Heli Innovations

                              Comment


                              • Takker og bukker for tilbudet. Men siden motor er gammel så er det vel
                                bare et tidsspørsmål før noe annet ryker, så må jeg herje igjen...

                                Har takket ja til tilbudet fra ZDZ om å bytte til 180'en, mot en "liten" slant.
                                Koster mye, men synes fortsatt det er den beste løsningen.
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X