Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Cessna Cardinal 177 ABS .60 ARF ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det var jo en flott byggebeskrivelse.
    ASP 91 4t motoren er veldig grei og justere men kjør gjennom en tank på hurtig tomgang slik den kommer fra fabrikken den er da svært fet. Når det er unna kan du dra den opp og justere hoveddyden skru den inn til du får max turtall og så ut til du hører den sakker litt. Sjek så tomgandsdysen med og la den gå på tomgang en stund får så og gi på hoster og spytter den i forgasseren er den for fet dør den bare ut er den for mager går den greit opp til max er den ok.

    Comment


    • #47
      Har et spørsmål , det er mulig at jeg får kjøpt meg en pent brukt Groovy 50-3D Groovy 50 3D - elefun.no - Radiostyrt hobby komplett med det meste. Mangler kun batteri, mottaker + propell.

      Det sitter i en SC 91 4Takter på modellen.

      Slik jeg har forstått så er både ASP , SC & Magnum fra samme fabrikk.

      SÅ da er vel ASP91 4T / SC91 4T det samme motor, skal jeg da også bruke samme propell type hos Groovy å?

      Altså en 13x8 som jeg har tenkt ang Cessna modellen.
      Tommy

      Futaba 14Mz 2,4GHz
      Futaba 10CG 2.4GHz

      Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
      Raptor 50Titan SE (x3)

      Div. modell flyr.. (alt for mange)

      Comment


      • #48
        Det går nokk fint med 13x8 på den også men tror jeg heller ville valgt en 14x6 til den modellen om du vil bedrive utstrakt propellhenging.
        Har forøvrig set litt på Cesnaen og ser at en må fjerne sjokspjeldet for at motoren skal komme på rett plass(langt nokk bak), det betyr ikke noe da jeg aldrig bruker denne sjoken likevel. Primer motoren med og tørne uten gløding på full gass samtidig som jeg holder foran eksospotten.

        Comment


        • #49
          I dag har jeg fløyet de første 5 turene med Cessna 177. Den flyr meget bra med 91 motoren snil som et lamm men klarer faktisk utroly mye akrobatikk. Jeg monterte to servoer på balanserorene og programmerte inn flaperon i to trinn på radioen. Det fungerte faktisk svært bra på denne modellen en kan fly nermest i gangfart uten og miste kontrollen. Om en ikke et for hard på fassen har man faktisk en 1/2 times flytid på den 0,4l tanken som følger med modellen, så ASP 91 4t er en skikkelig økonomisk motor og ha med og gjøre og så går den så utrolig fint.
          Last edited by bardp; 18-08-11, 22:38.

          Comment


          • #50
            Originally posted by bardp View Post
            I dag har jeg fløyet de første 5 turene med Cessna 177. Den flyr meget bra med 91 motoren snil som et lamm men klarer faktisk utroly mye akrobatikk. Jeg monterte to servoer på balanserorene og peogrammerte inn flaperon i to trinn på radioen. Det fungerte faktisk svært bra på denne modellen en kan fly nermest i gangfart uten og miste kontrollen. Om en ikke et for hard på fassen har man faktisk en 1/2 times flytid på den 0,4l tanken som følger med modellen, så ASP 91 4t er en skikkelig økonomisk motor og ha med og gjøre og så går den så utrolig fint.
            det var artig å høre..
            gleder meg som unge å få flydd min når den blir ferdig... Gått litt tregt i det siste.

            hvilken plugg bruker du på ASP motoren? OS 4takter pluggen? kjøpte den.
            Tommy

            Futaba 14Mz 2,4GHz
            Futaba 10CG 2.4GHz

            Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
            Raptor 50Titan SE (x3)

            Div. modell flyr.. (alt for mange)

            Comment


            • #51
              Ja jeg bruker OS F.

              Comment


              • #52
                Holder på å bygge samme flyet med en OS 65LA, klarer du virkelig å få det tunge flyet ned uten at det kommer som et prosjektil? Hvor har du CG? Hvor har du plasert batteriet?

                Comment


                • #53
                  Nå har jo jeg montert en ASP 91 4t i flyet men det gjøe det nokk ikke noe lettere. Når jeg bruker flaperon kan jeg fly flyet i nesten gangfart så det er svært enkelt og lande. Husker ikke helt hvor CG ligger på flyet men den er nokk omentrent der manualen sier den skal være. Batteriet en 6v NiMh pakke på 2000 mAt har jeg kilet fast under understelsinnfestingen klarte akurat og presse den inn der og den sitter bom fat.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by bardp View Post
                    Nå har jo jeg montert en ASP 91 4t i flyet men det gjøe det nokk ikke noe lettere. Når jeg bruker flaperon kan jeg fly flyet i nesten gangfart så det er svært enkelt og lande. Husker ikke helt hvor CG ligger på flyet men den er nokk omentrent der manualen sier den skal være. Batteriet en 6v NiMh pakke på 2000 mAt har jeg kilet fast under understelsinnfestingen klarte akurat og presse den inn der og den sitter bom fat.
                    Takker for svar, gleder meg til å få flyet i lufta

                    Comment


                    • #55
                      Nå nærmer vinteren seg og jeg har begynt å gjøre Cesnaen klar for snø. Skal montere på flottører for bruk på vann og snø. Disse flottørene er jo ganske store sov veier en del så jeg har start forberedelsene med og montere ny (brukt) motor en Saito FA-115. Dette for og få mer motorkraft til avgang med flottører på flyet. Var og testet i går og da med en 14x8 propell flyet var i lufta etter kun 4-6m og akselererte rett opp. Nydelig motor med masse kraft og fin gange. Det eneste var at jeg hadde glemt og sette slange i veivhusavluftingen så det var blitt temmelig oljete i flyet. Men det får jeg fikse samtidig som jeg setter på flottørene. skal bli moro og teste Cesnaen med flottører både på vann og snø.

                      Comment


                      • #56
                        Nå har jeg testet flyet på snø. Det fungerte kjempebra flotørene glir utrolig lett på snøen så her må mann he lav tomgang for og få stoppet flyet. Kjemåeoplegg for vinterflyging.

                        Comment


                        • #57
                          Ja, da er snart flyet mitt ferdig bygd. Hatt en opphold på modellen. Håp om å fly det i sommer

                          Har to spørsmål:

                          1. Er batteri pakka mi for "liten", anskaffet Bronto 4,8V-2000mAh RX NiMh ? Kjøpte servoer som ble nevnt tidligere i artikkelen her.

                          2. Ang montering av ASP motoren, skal begynne med dette nå. Noe jeg MÅ gjøre først her siden det er snakk om 91-4T utgave?

                          Må i alle fall kutte litt i cover rundt motoren slik at den passer.

                          --> bardp : Du har vel ikke bilde av din modell ang motoren monteringen i din modell?
                          Tommy

                          Futaba 14Mz 2,4GHz
                          Futaba 10CG 2.4GHz

                          Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                          Raptor 50Titan SE (x3)

                          Div. modell flyr.. (alt for mange)

                          Comment


                          • #58
                            Nei jeg har ikke kommet så langt at jeg har montert flyet har noen ander prosjekter som må ferdigstilles først. Batteripakka di er stor nokk.

                            Comment


                            • #59
                              OK, så det er bare å tilpasse den og sette den inn
                              Tommy

                              Futaba 14Mz 2,4GHz
                              Futaba 10CG 2.4GHz

                              Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                              Raptor 50Titan SE (x3)

                              Div. modell flyr.. (alt for mange)

                              Comment


                              • #60
                                Ja, nu er jeg i gang med elektronikken.

                                Bare lurte på hva DERE andre gjør ang monteringen av bryteren?

                                Er det bedre f.eks å bruke annet type linker ang haleroret? Må si at er litt skeptisk på disse tråene som skal brukes.. Fins det noe hel link til dette?

                                JO , en ting. Hvor skal jeg ha antenna fra mottakeren på denne modellen?
                                Tommy

                                Futaba 14Mz 2,4GHz
                                Futaba 10CG 2.4GHz

                                Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                                Raptor 50Titan SE (x3)

                                Div. modell flyr.. (alt for mange)

                                Comment

                                Working...
                                X