Announcement
Collapse
No announcement yet.
Extreme Flight Extra 300 78"
Collapse
X
-
Extreme Flight Extra 300 78"
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneTags: None
-
Valgte Hitec HS-7985MG på alle ror. Søkte de opp her inne og så de fikk skryt. Manualen anbefaler 120oz/in som minimum. Det skal bli ca. 8,6kg/cm. Disse jeg har valgt er 12,4kg så burde være tilstrekkelig.
Har fundert masse frem og tilbake på valg av motor og batterier. 12S eller 10S. Flyet er bygget for 8S eller 10S. Valget falt til slutt på en Hacker A60-18M som burde være passe for 12S oppsett. Den blir litt tyngre en 10S motorene jeg tittet på, men ser ut som Hacker generelt er litt tyngre.
Men 12S 3300 ble litt lettere enn tilsvarende (4000 10S) så håper ikke det blir så ille. Jeg synes 12S er mer anvendbart. Det var derfor jeg valgte det. Power messig skal det ikke bli noe bedre eller dårligere enn noe annet.
Ellers skal jeg bruke en HobbyWing 120HV. Heller ikke blandt de letteste, men hadde den liggende så da så. Propell er en Xoar 22x10. Tror det er omtrent hva de bruker på disse. Istedet for mottakerbatteri setter jeg inn en CC BECpro. Sparer masse vekt, også hater jeg å måtte passe på å lade mottakerbatterier. Kobler BEC til kun ett av batteriene så den vil leve på kun 6S (selv om den fint skal tåle 12).
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
-
Hensling av ror og sånn har jeg alltid synes er kjedelig. Denne var det pinne hengsler på (har jeg aldri montert før) og det ble ikke artigere av den grunn nei. Men fikk limt inn alle pinner og rorhorn i går kveld.
I dag limte jeg rorene til kropp, vinger og stab. Det gikk fort og greit. Monterte halehjulet også mens jeg holdt på bak der.
Avtagbare staber er fint da. Satser på jeg slippe å ta de av og på hele tiden da. Men fint å ha muligheten, samt at liming av stab er en pirkejobb jeg er glad for å slippe.
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Fint og stort fly, Arne! Nå har du alle Extraene fra 48" - 78"? Artig å lese detaljerte byggeposter forresten - det er utrolig mye å lære. Det kan nesten ikke bli for detaljert!Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Originally posted by trowin View PostDette blir bra Arne. Kan vi forvente lav inverted over isen i vinter?arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Originally posted by kristianwest View PostFint og stort fly, Arne! Nå har du alle Extraene fra 48" - 78"? Artig å lese detaljerte byggeposter forresten - det er utrolig mye å lære. Det kan nesten ikke bli for detaljert!
Noen detaljert byggeblogg blir det nok ikke. Affa har allerede gjort det på denne modellen for lenge siden. Men å poste litt bilder og litt tenkte jeg. Er artig detarhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Fin og ryddig tråd mister..
Denne er RÅ!!!! Fantastisk fin modell, kan både flys kjapt med bra tracking egenskaper, super skarpe snaps samt beinsolid i 3D øvelser - både rolig og av den mer hissige varianten. Den er nok enda bedre med elektro oppsett, mitt 30cc oppsett er ganske dødt - men til gjengjeld er den veldig lett og fin.
Du kjører hakket sprekere servoer enn meg, jeg kjører 10,5kg HitecHV servoer, og det funker fin-fint enn så lenge.
Og jo. Helt enig ang. liming av ror/hengsler. Kjeeedelig.. limte disse på GB Yaken min ikveld, deilig å bli ferdig med de.. Rart nok er denne 30cc modellen omtrent like stor som 50cc GB Yaken, EF modellene er grove i størrelse.
Få noen til å filme maiden da - alltid artig å se!ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Bra tråd
Gled deg til å teste denne, på rolige dager finnes det nok ikke noe bedre 2m maskin
Henger meg på det Alf skrev.
Har sikkert 100 turer med min nå, og det er bare piloten som setter begrensningene.EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
Takk til:
Autopartner.se
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee
Comment
-
Takk for oppmuntrende ord gutta. Gleder meg selv også. Har hatt et tre slike "store modeller" tidligere men det har liksom ikke blitt noe greie på. Har vel knapt bikket 10 flighter med de 50cc flyene jeg har hatt, og det var bare sorgen de fleste av de. Men har trua på denne og gleder meg veldig til å prøve den. Får håpe jeg får litt hjelp så vi kan få filmet maiden da.
Men mangler fortsatt litt utstyr så på tross av at det egentlig er lite jobb å ferdigstille en sånn så er den ikke klar med det første. Også har jeg ikke batterier til den ennå. Det er vel største bakdelen med elektro. Man må kjøpe all "bensinen" på forhånd. Greit nok på små modeller men litt større kost på dette her.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Du har vel bare forsøkt en gang med en 50cc, og den motoren var vel ikke god? Synd du fikk trøbbel på første forsøket.
Slich`n min med DLE 55 er noe av det mest reale jeg har hatt, starter å går som ei klokke. meeeget lettstartet og bra respons.
Det er jo mere respons i en heftig elektro,men som du sier skal du ha en elektro i 50cc klassen begynner "bensina" å bli dyr.
Du får prøve deg på ei 100 kjerre i stede, så kanskje du blir omvent du også. Men det er vel ikke lett å få ei gammal bikje til å sitte. LoL
Flott modell, men med feil luktTerje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"
Comment
-
Ække'no gæærnt med elektro vel
Men et spørsmål angående bensinmotorer: Jeg har hørt de kan komme i skade for å skape så mye signalstøy at man får ustabil radiolink. Er det riktig, eller er det bare ondsinnede rykter? Noen som har hatt problemer med det?Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Originally posted by Tertitten View PostDu har vel bare forsøkt en gang med en 50cc, og den motoren var vel ikke god? Synd du fikk trøbbel på første forsøket.
Slich`n min med DLE 55 er noe av det mest reale jeg har hatt, starter å går som ei klokke. meeeget lettstartet og bra respons.
Det er jo mere respons i en heftig elektro,men som du sier skal du ha en elektro i 50cc klassen begynner "bensina" å bli dyr.
Du får prøve deg på ei 100 kjerre i stede, så kanskje du blir omvent du også. Men det er vel ikke lett å få ei gammal bikje til å sitte. LoL
Flott modell, men med feil lukt
Det kan godt hende jeg prøver meg på en bensinare igjen. Kanskje 100 kjerre til og med. Skal aldri si aldri. Men akkurat nå føler jeg vel at de blir litt store. Regner med jeg skal få mere enn nok storfly følelse med 78'en.
Kristian; det var kanskje sånn før i væla. Men med 2.4 og separat strømforsyning til tenning så har jeg ikke hørt at det er noe tema. Ikke med 35 heller om man tenker litt på plassering av duppeditter.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Originally posted by kristianwest View PostÆkke'no gæærnt med elektro vel
Men et spørsmål angående bensinmotorer: Jeg har hørt de kan komme i skade for å skape så mye signalstøy at man får ustabil radiolink. Er det riktig, eller er det bare ondsinnede rykter? Noen som har hatt problemer med det?
Men om man plasserte komponentene langt fra hverandre ble det aldri noe tull.
På 2.4 gjør jeg nå alt galt i følge den gammle ''skolen'' ang monteringa uten problemer Ser manualen til mitt nye fly har også gjort det.
Comment
Comment