Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krill - Yak55 102"

    Krill - Yak55 33%
    ..


    Ja. Dette er galskap. Jeg har gått mange runder de siste ukene, mellom denne kontra en "safe" modell - altså EF sin Extra 104" som kommer litt uti 2012. Men etter jeg begynte å fly GB Yaken min må jeg innrømme at jeg ble frelst. Den funker rett og slett for meg.

    Knallbra tracking, rask rolling og generellt en "god" følelse selv ved de første turene.

    Jeg mailet deretter Hepf for å høre om GB models hadde noen planer om å release en 100cc variant. Til svar fikk jeg dette -

    ".. Hi Alf, in fact no, we are not thinking about a gb-models kit in 100cc size, actually - we cover the larger sizes with the Krill-models GB-line in full composite instead of wood&oracover.... So we limited "our" GB-models to 2.3m. "

    Deretter slo jeg det fra meg, å reserverte en EF 104". Men etter å ha lest MYE, å sjekket priser, levering, pluss&minus punkter, monteringsblogger mm. har jeg ombestemt meg.

    Det er både pluss og minus med compositte-modeller, men jeg skal ikke begynne å ramse opp her. Jeg har nok av 3D tre-modeller, samt man lever jo bare en gang?

    Kort sagt. Jeg har bestillt meg en "Krill". Dette blir min første 100cc modell, og min "grom" modell for 2012 sesongen. Hjelp! Wish me luck.


    Click image for larger version

Name:	IMG_3823.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	630187


    Vingespenn - 102,3" (2600mm)
    Lengde - 100"ish (2450mm)
    Vingebelastning - 90g/dm2
    Vekt ferdigstillt / AUW - fra 11kg "!"

    " ..The most important feature in this model is a use of integrated composite formers and ribs. By doing this, Krill managed to built a lighter, stronger and professionally looking airplane. Only 1.2% of this plane is made out of wood, so this is really an ALL COMPOSITE MODEL. "

    Denne kommer ferdig med fancy servobrett i compositte med plass til alt av batterier, mottager mm. samt avlastningsarm "Profiarm" for rudder.

    Click image for larger version

Name:	foto-4c653895188f8.jpg
Views:	1
Size:	107.9 KB
ID:	630188

    Samme type løsning for forsterkning av understells innfestning.

    Click image for larger version

Name:	foto-4c2e11eacae19.jpg
Views:	1
Size:	75.4 KB
ID:	630189

    Canopy slides enkelt av/på àlla GB Yaken, og kun èn låseskrue i bakkant. Canopy-glasset er i tillegg ferdig montert/limet kontra Comp-ARF settene.

    Click image for larger version

Name:	foto-4c2e14c315c0c.jpg
Views:	1
Size:	48.6 KB
ID:	630190Click image for larger version

Name:	foto-4c2e1459ae242.jpg
Views:	1
Size:	60.3 KB
ID:	630191

    Vinger har "sheetet" hengsling, mens høyde/sideror har sånn fancy "ordentlig" hengsling.

    Click image for larger version

Name:	foto-4c653928b1501.jpg
Views:	1
Size:	37.3 KB
ID:	630192Click image for larger version

Name:	foto-4c6539764827a.jpg
Views:	1
Size:	45.7 KB
ID:	630193

    Ribbene i vinger, i alle fall de innerste, er bygd opp av compositte disse også.

    Click image for larger version

Name:	IMG_7176.JPG
Views:	1
Size:	37.0 KB
ID:	630194

    For de mer intreserte er "manualen" her - egentlig bare en haug med bilder fra montering av den første, ferdige 33% Yaken - montert av godeste Markus Richter.

    Krill-Model.com

    Hårete produktvideo med flyging av godeste mr.Bruckmann -



    Jeg holdt NESTEN på å kjøre dette skjemaet, så stygt at det var tøft IMO! Men jeg feiget ut i siste liten, å kjørte et litt mer "meg" skjema - liker det knallgodt, skikkelig 70talls look.

    Jomfrutur til "Phillipp Kaindl" der han tester ut modellen, bra med pullout med DA120!



    Mitt motor-oppsett ser foreløpig ut til å bli -

    Mintor110cc m.originale cannistere/piper-ish

    Click image for larger version

Name:	mintor110web_main00.jpg
Views:	1
Size:	72.8 KB
ID:	630195

    Av elektronikk så blir det minst mulig fancy, bare det funker skikkelig.

    Og til slutt et par bilder av "min" modell, ettersom jeg feiga ut med med "rosafugl" skjema! Tenkte det fikk holde med all annen "mobbing" jeg får for tiden.

    1-2-3 Nydelig!

    Click image for larger version

Name:	IMG_3790.jpg
Views:	1
Size:	72.7 KB
ID:	630198Click image for larger version

Name:	IMG_3742.jpg
Views:	1
Size:	25.8 KB
ID:	630197Click image for larger version

Name:	IMG_3734.jpg
Views:	1
Size:	23.9 KB
ID:	630196Click image for larger version

Name:	IMG_3798.jpg
Views:	1
Size:	110.7 KB
ID:	630199

    Fancy-piiiiiiipe-lyd ved roll får man på kjøpet. Roll - piiiip - roll - piiiiip.

    Ps. på tampen vil jeg skryte av en utrolig kjapp og imøtekommende tilbakemelding fra Tomas på hab.se - de siste mailene gikk kl.24 inatt, med et tilbud liggendes klar i inboxen 15min etter. Imponert!
    Last edited by alflovvold; 07-12-11, 14:03.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%


  • #2
    Grattis, steintøff modell Bra ikke alle følger samme rute
    EF 60" Edge. Torque.
    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
    Multiplex FunCub XL on floats.
    Jeti DS-16

    Comment


    • #3
      Grattis med et nytt RÅTT fly!
      Rune Ådlandsvik
      Fly:
      Pilot Rc Yak 55M/DA50
      Extreme Flight Extra 300 58"
      Extreme Flight Extra 300/DLE55 *solgt*
      Aeroworks extra 300 35cc/DLE55 *solgt*

      Comment


      • #4
        hooho,den der er bare såååå fet,har siklet på den selv i laaaang tid.... Grattis,gleder meg til og se Kan jeg spørre hva den kommer på?med frakt moms osv ..
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

        Comment


        • #5
          Det blir konge Alf. Grattis Må du ha større bil og eller går den inn?
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Drømmefly! Gratulerer så mye! Gleder meg å se flere bilder av denne.
            Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
            Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
            Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
            Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
            Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

            Comment


            • #7
              Hoho! Takk alle sammen, veldig fornøyd med valget mitt så langt. Jeg var klar for noe litt annerledes når jeg først går opp i 100cc klassen, og jeg tror dette er midt i blinken - både mtp. flyegenskaper, utseende og showfactor. IMO.

              Poster nok litt etterhvert som prosjektet dukker opp, om folk har interesse av å se.

              Ronny - har sendt deg PM.

              Arne - neida, den går fint inn i bilen. Eller fint og fint, må stå på skrå i lasterommet. Siden dette er en 33% er den også litt mindre enn f.ex. EF sin 110" - men da hovedsakelig i kroppen og vingespenn, de er like lange.
              Last edited by alflovvold; 07-12-11, 13:12.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Fy flate så gøy Alf!
                Er liksom drømmeflyet detta, men synes prisen er litt stiv.. Nå ble jeg missunnelig nå!!!!
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment


                • #9
                  Gratulerer Alf. Artig at du prøver noe annet
                  Bare husk at du ikke må ha noen pannekake-landinger nå

                  Comment


                  • #10
                    Takk takk!

                    Anders - Er nok en grunn til de kjører alu understell på disse, tipper det tar av for en del "intresange" landinger.

                    Kenokombo - ikke så ille i pris kontra f.ex. 110" din. Og innen dere jålegutta har kjøpt inn custom decaler og annen bling begynner det å nærme seg LOL

                    Men joda, dyrere totalt blir. Den er nok ikke like glad i buskaset borte hos dere heller! Hehe
                    Last edited by alflovvold; 07-12-11, 16:20.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Prisen er ikke det viktigste om det er noe man virkelig vill ha .............

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by anders e View Post
                        Prisen er ikke det viktigste om det er noe man virkelig vill ha .............
                        Helt enig!

                        Alf du må vel ha dette til Yak?
                        REVOC - Wing bags: Krill Model - YAK 55m 33%
                        Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
                        Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
                        Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
                        Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
                        Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

                        Comment


                        • #13
                          Grattis med flott modell,du kommer til å bli kjempe fornøyd.

                          Har selv en Krill Katana med 3w 106 som jeg er veldig fornøyd med.

                          Geir Salte

                          Comment


                          • #14
                            Oh, hvorfor måtte du linke meg de vingeposene der da?! Takk skarru ha!

                            Tipper gnier'n i meg slår inn der, kjører nok noen enkle, billige kina poser.. Ehh.. Idet jeg skriver dette så føltes det helt feil haha

                            Vi får se! Liker ikke å bygge meg opp for stor fallhøyde, kanskje jeg gruser modellen på første tur for alt jeg vet - eller at den flyr som en murstein med kun sideror. Sånn. Da har jeg trappet ned forventningene litt.

                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #15
                              Jeg får vel sende inn en gratulasjon her jeg også, så inge tror jeg ikke bryr meg, men vi har hatt noen PM `r, så jeg gratulert egentlig føre dere andre viste noe.

                              Men er litt pingle på fargeskjema da, burde valgt lilla da.


                              Men da har vi plutselig litt forskjellig nye modeller å teste ut Blir artig utover vinter`n det her.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment

                              Working...
                              X