Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reka lever igjen!

    Byttet om hub på GP123`n - funker foreløpig veldig bra, endog litt sær å starte. Kommer seg nok med litt bruk.

    Masse power, fin tomgang og god respons uten nøling.



    Click image for larger version

Name:	DSC_0012.jpg
Views:	1
Size:	157.5 KB
ID:	607765Click image for larger version

Name:	DSC_0062.jpg
Views:	1
Size:	126.8 KB
ID:	607766Click image for larger version

Name:	DSC_0042.jpg
Views:	1
Size:	137.5 KB
ID:	607767
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Ja 123 er noe ser å starte. Slår tilbake som fy når sjoken er på. Jeg bruker nå følgene startprosedyre å da funker det bra.
      Kald motor.
      Tenning av sjok på tørn den en 5.6 ganger.
      Tenning på sjok av høy tomgang starter da alltid etter et par flipp.
      Varm motor.
      Tenning av sjok på tørn den en 1.2 ganger.
      Tenning på sjok av høy tomgang starter da alltid etter et par flipp.

      Comment


      • jeg har en ny i eske til salgs. løp og kjøp 7000,- med headere.
        Helikopter:
        T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
        Radio
        Spektrum dx 18

        Comment


        • Og selg 91" Extraen til meg!
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment


          • Du bor jo så nærme Ola, når kommer du å henter den?
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Vi som bor "litt" i utkanten tåler da en biltur i ny og ne vettu
              Ola G Bråten -77
              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

              Comment


              • Nytt tenningsanlegg til GP123`n kom veldig kjapt i posten etter jeg tok det opp med mr.Fergus og ble sendt videre fra AndersE. Fortsatt super service, slik skal det være!



                Slitt med oppstart av denne, trodde det var noe som ville gå seg til med litt innkjøring - men problemet vedvarer. Når den først går så funker det veldig fint, endog veldig sær å få liv i det hele tatt.

                Flere med V2 på FG har hatt lignendes symptomer, som da igjen har byttet pickup/tenningsanlegg = voila! Prøver først å kun bytte pickup, så får me sjau da.

                2uker med barnefri fra og med imorgen kveld - så innimellom husmaling og annet fornuftig "!" arbeid så håper jeg på et godt antall flyturer denne ferien.

                Har også noen CG issues jeg må få hass på før neste flytur "fortsatt baktung med piper!" samt bør vel strengt tatt gidde å erstatte både understell, halehjulsbrakett og stab / stabrør ettersom jeg har nytt liggendes.

                Begynner å krype mot 3år denne modellen nå, har hatt sine opp og nedturer men flyr fortsatt!



                Click image for larger version

Name:	20140713_203455.jpg
Views:	1
Size:	90.4 KB
ID:	608353Click image for larger version

Name:	20140713_204540.jpg
Views:	1
Size:	88.7 KB
ID:	608354
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Jeg har nå fått flydd lit med den nye 123 motoren å den fungerer så langt meget bra. Jeg har tenningsanlegget og pickupen fra den første motoren på denne. Men den er jo i likhet med den første lit spesiell å starte. Slår tilbake som bare f når sjoken er på. Men når en først har funnet ut av det er det en lek å få den i gang. Jeg flipper den 5 ganger med sjoken på og full gass tening av. Så på med tenning av med sjok høy tomgang og den starter som oftest på første flipp uten å slå tilbake.

                  Comment


                  • Hm, ikke prøvd den teknikken der - men er jo litt spesiell? Lukker choke-spjeldet seg helt på din? Min lukker seg helt og primes fort som fy, renner ved noen få flikk med choke på.

                    Min har aldri slått tilbake!

                    Tester nå først bare å bytte pickup, tester også teknikken din hvis den fortsatt er lei. Deretter tenningsboks.

                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Hva stor propell kjører du med piper Alf?
                      Hangaren full av drit...

                      Comment


                      • Kun testet Mej28x10evo så langt, ripper temmelig bra hehe..

                        God power/respons riktignok!
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Nytt tenningsanlegg fikset biffen! Pickupen som originalt satt på der var nok OK, så da har jeg en ekstra..

                          Litt CG fiks på Reka så satser jeg på fint vær imorgen!

                          Råfilm av oppstartstest mm.



                          Click image for larger version

Name:	DSC_0006.jpg
Views:	1
Size:	159.0 KB
ID:	608367Click image for larger version

Name:	DSC_0015.jpg
Views:	1
Size:	116.0 KB
ID:	608368
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Greit at det var enkel sak å fikse da

                            Skulle gjerne vært med i morgen, men drar litt nord-øst for hyttekos.
                            Skal ha med litt leker da, så det blir ikke heeeelt ferie
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • Reka lever fortsatt videre, GP`n med piper i denne gjør den til en potent sak, endog naturligvis ikke like presis / kjapp i svingene som Extra`n.

                              Flyr nok denne helt til den kneler, ender da opp som blomsterkasse på terrassen.



                              Bilde av Jarud fra helgens Notodden2014

                              Click image for larger version

Name:	15167421291_ceaf9fd70c_k.jpg
Views:	1
Size:	80.2 KB
ID:	609141
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Tro tjener det der, denne har hatt et langt liv med deg bak spakene!
                                Du er vel såpass stødig på flygingen Alf at denne blir pensjonert pga. materialtretthet en gang i fremtiden
                                Var det med reka eller Extra'n du fikk låsing på den ene balanserors-servoen?
                                Den kom jo ned i hel ved da også

                                Comment

                                Working...
                                X