Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Lyden blir selvsagt ikke helt god i denne lille snutten kontra real-life, men dette har jeg virkelig tro på. Artig!
Usj, skulle gjerne hatt et skikkelig video-cam. Skulle ønske Nikon D2Sx hadde video-funksjon, spørs om jeg ikke må trygle meg til å "låne" seniors D3X eller D800 i ny og ne.. hehe
Den var virkelig knaltøff gratulerer. Slikt inspirerer jo og se på.
Hvor lang er den 40% totalt med spinner? Går og funderer litt på og kjøpe en av de 40% Yakene som Elefun har men er lit usikker på om jeg vil få til og transportere noe slikt. Har jo en 3W 200 liggende som kunne trenge et fly.
Den var virkelig knaltøff gratulerer. Slikt inspirerer jo og se på.
Hvor lang er den 40% totalt med spinner? Går og funderer litt på og kjøpe en av de 40% Yakene som Elefun har men er lit usikker på om jeg vil få til og transportere noe slikt. Har jo en 3W 200 liggende som kunne trenge et fly.
Yaken bør være et bra fly for 3w-200 da dem er noe større enn de andre flyene både real life og i modellfly verden.
Takk alle sammen, begynner å glede meg til årets sesong og treff her og der!
Ikke blitt så mye flyging på meg det siste halvåret++ da kort fortalt sivil-standen min ble brått endret, og jeg plutselig sto igjen som alene-3barns far på heltid, nyinnkjøpt hus ( som da delvis også er oppussings-prosjekt ) samt jobb som også må gå opp i kabalen. Puh.
Men ting begynner jo sakte men sikkert å komme på stell igjen, så jeg ser lyst på 2013.
Håper det blir flere Huckfester etterhvert!
Her er forøvrig noen av de siste bling-tingene som dukket opp i posten på Lørdag, Spoton og Secraft stasj. Kjørte på med en ny halehjuls-løsning da jeg synes den som kom med Pilot-kittet ser rimelig pinglete ut kontra 40% størrelsen - ser mer ut som noe som kunne passet på en maks 33%.
Det er mulig det kunne holdt fint, men ble fristet! Ellers samme system mtp. å kunne ta av sideror enkelt med noen slike klips - samme opplegg som jeg kjører i Krill Yaken.
Neste helg håper jeg på første turen med 40%, ellers så blir det vel Krillèn som blir luftet. Denne kommer jeg rett og slett til å kjøre på LiFe batterier fremover, 2s LiPo gikk til helvit på 7950TH gitt. Men det skal nok funke fin-fint alikevel.
Ser riktignok ut som servoene i høyre vinge har fått et sentrerings-problem, de holder center fryktelig dårlig! Trodde først det var stramme-skruen på SWB-hornet som gjort at det ble slakk, men virker som om det er servoen - hmm..?
Samme problemet gjelder delvis bak.
Satt opp modellen på nytt med å nullstille alt av trimming - så får vi se da. Kanskje det bare er en teit liten ting som fuc/&!" opp, men fryktelig irriterendes å måtte trimme inn modellen hver gang jeg har rollet litt kraftig hit og ditt. DOH.
Satser på å få fikset det!
Ellers så har modellen rundet 90turer nå. Fortsatt fryktelig deilig å ikke måtte stramme trekket hehe..
BoardP - ikke målt den, men Yaken som Anders sikter til er jo 2.9m i lengden ifølge Elefun - om du da fjerner både sideror og spinner kan du i alle fall trekke fra en 1/2m.
Transport er noe skit så lenge man ikke har varebil eller egnet henger for disse - min løsning ser ut til å bli å kjøre med lastelemmen delvis åpen når jeg bare skal fly lokalt. Skal jeg lenger demonterer jeg seteraden bak i min 04 VW Caravelle - tar en halvtimes tid med litt banning å steiking, men til gjengjeld god plass.
Fikk besøk av onkel HK her idag med litt påfyll av forbruksmateriale mm. De har fått inn noen veldig kurante store fueldots også.. kjekt!
Blant annet nye LiFe batterier til Krill Yaken ettersom jitteringen på de helv... 7950 servoene ikke gir seg. Funker riktignok helt fint på 6.6v+ men litt irriterendes synes nå jeg! Nuvel.
En temp.måler dukket også opp, det har jeg savnet en stund. Riktignok er Mintor-motorene litt kilne på det med å få målt temp optisk da de er såpass "blingete" produsert. Har da i tillegg bestillt en liten kjekk temperaturmåler fra Jeti som jeg setter opp til å måle både fremre og bakre rekker av cylindere. Denne sender data rett tilbake via rx til sender slik at jeg får opp verdiene realtime - samt maks/min temp.
Denne er kjøpt fra Elefun - som også fører endel Jeti-stasj.
Veldig kjekt! I alle fall på papiret..
Var også bortom mr.Bling, også kjent som XXL ( xxlrc.no ) eller Odd-Norståga ( trommesolo! ) her å hentet røykpumpe til Extra`n. Samt fuelpumpe. Har hatt håndreven pumpe i 3år nå og funket knall, men når man kommer opp i 1,5l tanker å fylle i modellen blir det litt seigt! Ny 20liters bensinkanne fra Biltema burde holde temmelig bra til denne, så får den gamle 5liters Jersey-kanna fungere som røykolje-tank etterhvert!
Fancy røykpumpe, et par hakk opp på "bling" skalaèn kontra Sullivan Airwriter saken som står i Krillèn. Satser på at den funker like bra som den ser ut hehe..
Har du kjørt de 7950 servone på uregulert 7,4v???? Vet det står på servo esken. Men i praksis så går ikke det. Servone tåler ikke uregulert strøm. Da dør dem. Dem pleier og begynne og tulle litt først, også bare dør dem helt ut.. Dette skjer med alle hitech servoer hvis dem blir kjørt uregulert..
Kjørt alle mine TG servoer på 2s ureg. og det har funket, og funker fortsatt, knallbra! Masse folk som har hatt massive problemer med 7950TH, ikke bare meg! Denne serien blir nok, eller er allerede, faset ut i det stille fra Hitec sin kant.
Synd, for ellers er de både passe kjappe og spreke!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment