Unconfigured Ad

Collapse

Krill - Yak55 102"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

Denne burde vel egentlig vert lagt ut på en annen tråd.

Får håpe du får litt fart i monteringa nå da gir litt extra inspirasjon det her.

Fyttegrisen for flott motor Blir artig å se hvordan denne røsker, kontra 170`n min. Gleder meg til å se/høre denne
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

Comment

• palsor
      • Jan 2008
      • 638

Lekkert!
      Nå må mintor få ut fingeren slik at jeg får headerne mine og kan starte opp min også.
      Dette blir rått.
      Håper min blir klar i 2013.
      Helikopter:
      T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
      Radio
      Spektrum dx 18

Comment

• alflovvold
        • Sep 2009
        • 5527

Lyden blir selvsagt ikke helt god i denne lille snutten kontra real-life, men dette har jeg virkelig tro på. Artig!

Usj, skulle gjerne hatt et skikkelig video-cam. Skulle ønske Nikon D2Sx hadde video-funksjon, spørs om jeg ikke må trygle meg til å "låne" seniors D3X eller D800 i ny og ne.. hehe
        Last edited by alflovvold; 09-02-13, 22:54.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• palsor
          • Jan 2008
          • 638

Ja, det var jo rått
          Helikopter:
          T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
          Radio
          Spektrum dx 18

Comment

• havard.j
            • Jan 2007
            • 974

Tøft.............
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

Comment

• Guest

#501 Unapproved
              Grattis med grom lyd

Comment

• Kenolang
                • Jul 2010
                • 2530

Gromt! Blir noe spesielt med 4 sylindre...
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Den var virkelig knaltøff gratulerer. Slikt inspirerer jo og se på.
                  Hvor lang er den 40% totalt med spinner? Går og funderer litt på og kjøpe en av de 40% Yakene som Elefun har men er lit usikker på om jeg vil få til og transportere noe slikt. Har jo en 3W 200 liggende som kunne trenge et fly.

Comment

• Guest

#504 Unapproved
                    Originally posted by bardp
                    Den var virkelig knaltøff gratulerer. Slikt inspirerer jo og se på.
                    Hvor lang er den 40% totalt med spinner? Går og funderer litt på og kjøpe en av de 40% Yakene som Elefun har men er lit usikker på om jeg vil få til og transportere noe slikt. Har jo en 3W 200 liggende som kunne trenge et fly.
                    Yaken bør være et bra fly for 3w-200 da dem er noe større enn de andre flyene både real life og i modellfly verden.

Comment

• alflovvold
                      • Sep 2009
                      • 5527

Takk alle sammen, begynner å glede meg til årets sesong og treff her og der!

Ikke blitt så mye flyging på meg det siste halvåret++ da kort fortalt sivil-standen min ble brått endret, og jeg plutselig sto igjen som alene-3barns far på heltid, nyinnkjøpt hus ( som da delvis også er oppussings-prosjekt ) samt jobb som også må gå opp i kabalen. Puh.

Men ting begynner jo sakte men sikkert å komme på stell igjen, så jeg ser lyst på 2013.

Håper det blir flere Huckfester etterhvert!

Her er forøvrig noen av de siste bling-tingene som dukket opp i posten på Lørdag, Spoton og Secraft stasj. Kjørte på med en ny halehjuls-løsning da jeg synes den som kom med Pilot-kittet ser rimelig pinglete ut kontra 40% størrelsen - ser mer ut som noe som kunne passet på en maks 33%.

Det er mulig det kunne holdt fint, men ble fristet! Ellers samme system mtp. å kunne ta av sideror enkelt med noen slike klips - samme opplegg som jeg kjører i Krill Yaken.

Click image for larger version

Name:	DSC_0022.jpg
Views:	1
Size:	50.9 KB
ID:	597720

Neste helg håper jeg på første turen med 40%, ellers så blir det vel Krillèn som blir luftet. Denne kommer jeg rett og slett til å kjøre på LiFe batterier fremover, 2s LiPo gikk til helvit på 7950TH gitt. Men det skal nok funke fin-fint alikevel.

Ser riktignok ut som servoene i høyre vinge har fått et sentrerings-problem, de holder center fryktelig dårlig! Trodde først det var stramme-skruen på SWB-hornet som gjort at det ble slakk, men virker som om det er servoen - hmm..?

Samme problemet gjelder delvis bak.

Satt opp modellen på nytt med å nullstille alt av trimming - så får vi se da. Kanskje det bare er en teit liten ting som fuc/&!" opp, men fryktelig irriterendes å måtte trimme inn modellen hver gang jeg har rollet litt kraftig hit og ditt. DOH.

Satser på å få fikset det!

Ellers så har modellen rundet 90turer nå. Fortsatt fryktelig deilig å ikke måtte stramme trekket hehe..

BoardP - ikke målt den, men Yaken som Anders sikter til er jo 2.9m i lengden ifølge Elefun - om du da fjerner både sideror og spinner kan du i alle fall trekke fra en 1/2m.

Transport er noe skit så lenge man ikke har varebil eller egnet henger for disse - min løsning ser ut til å bli å kjøre med lastelemmen delvis åpen når jeg bare skal fly lokalt. Skal jeg lenger demonterer jeg seteraden bak i min 04 VW Caravelle - tar en halvtimes tid med litt banning å steiking, men til gjengjeld god plass.

Last edited by alflovvold; 10-02-13, 21:53.

Comment

• alflovvold
                        • Sep 2009
                        • 5527

Fikk besøk av onkel HK her idag med litt påfyll av forbruksmateriale mm. De har fått inn noen veldig kurante store fueldots også.. kjekt!

Name:	DSC_0003.jpg
Size:	79.9 KB
ID:	598130Click image for larger version

Name:	DSC_0004.jpg
Size:	33.4 KB
ID:	598131

Blant annet nye LiFe batterier til Krill Yaken ettersom jitteringen på de helv... 7950 servoene ikke gir seg. Funker riktignok helt fint på 6.6v+ men litt irriterendes synes nå jeg! Nuvel.

Name:	DSC_0006.jpg
Size:	65.2 KB
ID:	598132

En temp.måler dukket også opp, det har jeg savnet en stund. Riktignok er Mintor-motorene litt kilne på det med å få målt temp optisk da de er såpass "blingete" produsert. Har da i tillegg bestillt en liten kjekk temperaturmåler fra Jeti som jeg setter opp til å måle både fremre og bakre rekker av cylindere. Denne sender data rett tilbake via rx til sender slik at jeg får opp verdiene realtime - samt maks/min temp.

Denne er kjøpt fra Elefun - som også fører endel Jeti-stasj.

Name:	dscn0321.jpg
Size:	35.8 KB
ID:	598135

Veldig kjekt! I alle fall på papiret..

Var også bortom mr.Bling, også kjent som XXL ( xxlrc.no ) eller Odd-Norståga ( trommesolo! ) her å hentet røykpumpe til Extra`n. Samt fuelpumpe. Har hatt håndreven pumpe i 3år nå og funket knall, men når man kommer opp i 1,5l tanker å fylle i modellen blir det litt seigt! Ny 20liters bensinkanne fra Biltema burde holde temmelig bra til denne, så får den gamle 5liters Jersey-kanna fungere som røykolje-tank etterhvert!

Name:	DSC_0007.jpg
Size:	49.1 KB
ID:	598133Click image for larger version

Name:	DSC_0009.jpg
Size:	50.3 KB
ID:	598134

Fancy røykpumpe, et par hakk opp på "bling" skalaèn kontra Sullivan Airwriter saken som står i Krillèn. Satser på at den funker like bra som den ser ut hehe..

Disse finner du her -

Satser på maiden på 40% nå til Lørdag - om været er ålreit. Blir jo artig..

Last edited by alflovvold; 14-02-13, 23:36.

Comment

• jan-t
                          MaxFactor
                          • Dec 2007
                          • 382

Har du kjørt de 7950 servone på uregulert 7,4v???? Vet det står på servo esken. Men i praksis så går ikke det. Servone tåler ikke uregulert strøm. Da dør dem. Dem pleier og begynne og tulle litt først, også bare dør dem helt ut.. Dette skjer med alle hitech servoer hvis dem blir kjørt uregulert..
                          Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                          Viking-Smackdown.com

Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                          PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

Jerofuel
                          Lynx Heli Innovations

Comment

• alflovvold
                            • Sep 2009
                            • 5527

Kjørt alle mine TG servoer på 2s ureg. og det har funket, og funker fortsatt, knallbra! Masse folk som har hatt massive problemer med 7950TH, ikke bare meg! Denne serien blir nok, eller er allerede, faset ut i det stille fra Hitec sin kant.

Synd, for ellers er de både passe kjappe og spreke!

Comment

• jan-t
                              MaxFactor
                              • Dec 2007
                              • 382

Jeg har aldri haddt hitec servoer som har tålt urega 7,4v.
                              Så jeg kjører regulert Tørr ikke annet.
                              Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                              Viking-Smackdown.com

Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                              PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

Jerofuel
                              Lynx Heli Innovations

Comment

• xilian
                                Chief Executive Officer
                                • Feb 2009
                                • 6523

Alf er stadig i bakken, så han rekker ikke å teste servoene uregulert over lengre tid ;D
                                Tom I. Arntsen

Comment

Working...