Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ok, litt mer pussling med Reka nå rett før sesongen er ordentlig igang..
Har tatt meg tid til å lakkere opp CF duken som ligger i buken for å få den litt mer helhetlig, ble helt ok!
Ellers har jeg forsterket motordomen med CF duk innvendig - det var endel fleksing der som i tillegg hadde forverret seg litt ettersom motoren hadde vridd seg noe løs. Dette ble veldig fint og stivt nå, uten mye vekt tilegg.
Ellers er jo da begge de relativt store modellene mine klar for 2013 - så får vi se da, hvor mye faktisk flyging det blir. Hm.
Siste røsk nå blir å installere de "nye" servoene i vinger/stab ettersom jeg har kjørt en switch-a-roo med de som sto i 40%! Ok, legge gulv i kjeller.. hehe
Stått litt stille her på Krill tråden min, men Reka fikk altså luftet seg 2-3 korte turer på AH treffet i ruskevær! Det ble riktignok ganske høyt og fort da motoren går altfor rikt på L-nåla.
Blir artig å få flydd Reka igjen i nær fremtid, forhåpentligvis i godt vær.
Fant ellers igjen en liten snutt fra fjorårets Notodden treff, mr.Jarud ordner opp rent visuellt igjen.
Reka flyr fortsatt godt, dog ettersom trender og flymåter endres kunne den nok vært et par hakk mer hissig / kjappere. Men, gleder meg til å få brukt den igjen.
Reka lever fortsatt og blir godt brukt for tiden! I skrivende stund har denne 145turer på "telleren", da altså på bryteren. Men om man trekker fra et tyvetals turer mtp. justeringer som har tatt noen min.+ etc. så vil jeg tippe på rundt 120.
Etter jeg forsterket motordomen mm. med CF duk så addet jeg en god klump med bly i enden. Det skal vise seg at dette ble i meste laget ettersom den nå stiger på rygg, så får operere litt ut igjen. Her må det litt mer trimming til for få inn helt spot-on CG.
Ellers ser det ut til at det ble betraktelig stivere! Minuset er at vibrasjoner muligens blir noe mindre absorbert slik at boltene til motor nå har tendens til å skru seg ut igjen. Løsningen der blir locktite før neste tur.
Var ellers litt uheldig med spinneren her om dagen - har brukt uoriginale skruer som da tydeligvis har skrudd seg ut, resultatet ble at CF spinneren gikk til helvitur under en flight. Prop. klarte seg fint.
Reka er jo nesten nødt til å ha en nese, men slikt sett passer det at jeg snart har en forsending klar for Krill - så slenger med en ny en.
Ellers begynner jeg faktisk å tro at det kan være noe i dette med bensin fra forskjellige stasjoner - etter å ha fått motoren til å funke som f. litt tidligere fyllte jeg opp en ny tank med 95 fra Statoil. Resultatet var at jeg plutselig måtte ut med L-nåla med så mye som 1/4 ut for å få den til å gå noenlunde OK igjen, med da uggent mellomregister.
Byttet tilbake til Shell bensin - og visst F, da kunne jeg justere meg tilbake igjen.
Har flere opplevd dette, eller er det jeg som begynner å bli overtroisk og slenge meg på "hypen" her?
Ellers er jeg fortsatt knakendes fornøyd med Reka, fine egenskaper. Der den mangler litt kontra f.ex. EF sin 91" Extra "når det kommer til 3D" er at den er adskillig tregere på rolling, samt pop-tops og blendere blir kanskje 1/3 så "gode" om du vil.
Men den har fortsatt andre egenskaper som gjør denne fin-fin å fly. Men noen typisk "huck" modell er det ikke, godt jeg har min lille, gode gamle EF 48" som funker fint som en "herje-fra-seg" modell.
Fin oppskrift som funker for min del.
Et par bilder fra et "mini-treff" fra Jarlsberg her i forrige uke -
Samt, veldig kjekt med litt skygge om man skal døse litt i sola.. hehe
Mista spinner før i dag jeg også, men fant den igjen i det lange gresset i åkeren faktisk. Bolten knekt.
Mistenker at jeg har klart å få tak i en pilot-rc bolt (vanligvis kaster jeg dem) som jeg vanligvis bytter med jernvare skrue
Oktantallet har utvilsomt noe og si på 2-takterne våre. Føler at jeg merker ett lite effekttap etter at jeg måtte fylle 95 og ikke 98... Esso, og ikke statoil... Og om det stemmer at Statoil sin 95 ikke er 95, så er det helt sikkert....
99 okt til Shell brukte jeg alltid på bane med bilen jeg hadde, og den gjorde beviselig forskjell...
Når 95 okt min er flydd opp, så kommer jeg til å begynne med 99 okt på flyene mine, og kanskje en skvett med oktane-booster
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Oktantallet har utvilsomt noe og si på 2-takterne våre. Føler at jeg merker ett lite effekttap etter at jeg måtte fylle 95 og ikke 98... Esso, og ikke statoil... Og om det stemmer at Statoil sin 95 ikke er 95, så er det helt sikkert....
99 okt til Shell brukte jeg alltid på bane med bilen jeg hadde, og den gjorde beviselig forskjell...
Når 95 okt min er flydd opp, så kommer jeg til å begynne med 99 okt på flyene mine, og kanskje en skvett med oktane-booster
Aspen+ 98okt med en god 2-takts olje. Dyrt, men funker hver gang
Ble en liten tur bort på Jarlsberg idag med påfølgende Reke-lufting!
Jeg har gått over til å bruke denne mest mulig frem til 41% Extra-storebroren er klar, noe som kan ta tid riktignok. Men trives fortsatt godt med denne, og gjør stadig små justeringer som gjør at dette funker bedre.
Filmet en liten enkel snutt med GoPro`n min, men det som er irriterendes at ettersom det er en fisheye-linse på denne blir flyet fryktelig lite i bildet. Nuvel.
Jeg har tilgang på fancy kamera utstyr, så om jeg får ånden ( og tiden! ) over meg hadde det vært artig å få til noe " ordentlig. "
Reka lever med andre ord i beste omgående og er fortsatt en riktig så potent sak. Brum brum.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment