Unconfigured Ad

Collapse

Krill - Yak55 102"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenolang
    • Jul 2010
    • 2530

Gjør seg med litt vårpuss.
    Glad du ikke solgte denne, er liksom deg denne modellen.
    Bra respons fikk du i MI også, ikke akkurat ufortjent
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

• alflovvold
      • Sep 2009
      • 5527

Ok, litt mer pussling med Reka nå rett før sesongen er ordentlig igang..

Har tatt meg tid til å lakkere opp CF duken som ligger i buken for å få den litt mer helhetlig, ble helt ok!

Click image for larger version

Name:	DSC_0003.jpg
Views:	1
Size:	105.1 KB
ID:	600415Click image for larger version

Name:	DSC_0005.jpg
Size:	91.0 KB
ID:	600416

Ellers har jeg forsterket motordomen med CF duk innvendig - det var endel fleksing der som i tillegg hadde forverret seg litt ettersom motoren hadde vridd seg noe løs. Dette ble veldig fint og stivt nå, uten mye vekt tilegg.

Name:	DSC_0002.jpg
Size:	94.7 KB
ID:	600414Click image for larger version

Name:	DSC_0006.jpg
Size:	105.2 KB
ID:	600417

Ellers er jo da begge de relativt store modellene mine klar for 2013 - så får vi se da, hvor mye faktisk flyging det blir. Hm.

Name:	DSC_0010.jpg
Size:	198.1 KB
ID:	600418Click image for larger version

Name:	DSC_0011.jpg
Size:	179.9 KB
ID:	600419Click image for larger version

Name:	DSC_0013.jpg
Size:	179.4 KB
ID:	600420

Siste røsk nå blir å installere de "nye" servoene i vinger/stab ettersom jeg har kjørt en switch-a-roo med de som sto i 40%! Ok, legge gulv i kjeller.. hehe

Name:	DSC_0016.jpg
Size:	184.7 KB
ID:	600421
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• alflovvold
        • Sep 2009
        • 5527

Stått litt stille her på Krill tråden min, men Reka fikk altså luftet seg 2-3 korte turer på AH treffet i ruskevær! Det ble riktignok ganske høyt og fort da motoren går altfor rikt på L-nåla.

Blir artig å få flydd Reka igjen i nær fremtid, forhåpentligvis i godt vær.

Fant ellers igjen en liten snutt fra fjorårets Notodden treff, mr.Jarud ordner opp rent visuellt igjen.

Reka flyr fortsatt godt, dog ettersom trender og flymåter endres kunne den nok vært et par hakk mer hissig / kjappere. Men, gleder meg til å få brukt den igjen.

Comment

• alflovvold
          • Sep 2009
          • 5527

Joda,

Reka lever fortsatt og blir godt brukt for tiden! I skrivende stund har denne 145turer på "telleren", da altså på bryteren. Men om man trekker fra et tyvetals turer mtp. justeringer som har tatt noen min.+ etc. så vil jeg tippe på rundt 120.

Etter jeg forsterket motordomen mm. med CF duk så addet jeg en god klump med bly i enden. Det skal vise seg at dette ble i meste laget ettersom den nå stiger på rygg, så får operere litt ut igjen. Her må det litt mer trimming til for få inn helt spot-on CG.

Ellers ser det ut til at det ble betraktelig stivere! Minuset er at vibrasjoner muligens blir noe mindre absorbert slik at boltene til motor nå har tendens til å skru seg ut igjen. Løsningen der blir locktite før neste tur.

Var ellers litt uheldig med spinneren her om dagen - har brukt uoriginale skruer som da tydeligvis har skrudd seg ut, resultatet ble at CF spinneren gikk til helvitur under en flight. Prop. klarte seg fint.

Reka er jo nesten nødt til å ha en nese, men slikt sett passer det at jeg snart har en forsending klar for Krill - så slenger med en ny en.

Ellers begynner jeg faktisk å tro at det kan være noe i dette med bensin fra forskjellige stasjoner - etter å ha fått motoren til å funke som f. litt tidligere fyllte jeg opp en ny tank med 95 fra Statoil. Resultatet var at jeg plutselig måtte ut med L-nåla med så mye som 1/4 ut for å få den til å gå noenlunde OK igjen, med da uggent mellomregister.

Byttet tilbake til Shell bensin - og visst F, da kunne jeg justere meg tilbake igjen.

Har flere opplevd dette, eller er det jeg som begynner å bli overtroisk og slenge meg på "hypen" her?

Ellers er jeg fortsatt knakendes fornøyd med Reka, fine egenskaper. Der den mangler litt kontra f.ex. EF sin 91" Extra "når det kommer til 3D" er at den er adskillig tregere på rolling, samt pop-tops og blendere blir kanskje 1/3 så "gode" om du vil.

Men den har fortsatt andre egenskaper som gjør denne fin-fin å fly. Men noen typisk "huck" modell er det ikke, godt jeg har min lille, gode gamle EF 48" som funker fint som en "herje-fra-seg" modell.

Fin oppskrift som funker for min del.

Et par bilder fra et "mini-treff" fra Jarlsberg her i forrige uke -

Name:	1026063_10153042232650578_1495290258_o.jpg
Size:	143.0 KB
ID:	602332Click image for larger version

Name:	965716_10153042231955578_80108961_o.jpg
Size:	146.2 KB
ID:	602331Click image for larger version

Name:	1073350_10153042232570578_692596273_o.jpg
Size:	145.9 KB
ID:	602334

Samt, veldig kjekt med litt skygge om man skal døse litt i sola.. hehe

Name:	1073338_10153042233485578_427951088_o.jpg
Size:	161.7 KB
ID:	602333
          Last edited by alflovvold; 21-07-13, 22:45.

Comment

• Guest

#545 Unapproved
            Mista spinner før i dag jeg også, men fant den igjen i det lange gresset i åkeren faktisk. Bolten knekt.
            Mistenker at jeg har klart å få tak i en pilot-rc bolt (vanligvis kaster jeg dem) som jeg vanligvis bytter med jernvare skrue

Comment

• alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

Uggen følelse det der når noe faller fra modellen i lufta hehe..

Så den ble ikke kakket-borti av prop.altså? Min ble slått til Sushi.

Comment

• Kenolang
                • Jul 2010
                • 2530

Oktantallet har utvilsomt noe og si på 2-takterne våre. Føler at jeg merker ett lite effekttap etter at jeg måtte fylle 95 og ikke 98... Esso, og ikke statoil... Og om det stemmer at Statoil sin 95 ikke er 95, så er det helt sikkert....
                99 okt til Shell brukte jeg alltid på bane med bilen jeg hadde, og den gjorde beviselig forskjell...
                Når 95 okt min er flydd opp, så kommer jeg til å begynne med 99 okt på flyene mine, og kanskje en skvett med oktane-booster
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

• Guest

#548 Unapproved
                  Originally posted by alflovvold
                  Uggen følelse det der når noe faller fra modellen i lufta hehe..

Så den ble ikke kakket-borti av prop.altså? Min ble slått til Sushi.

Jo, det smalt greit men bare et lite hakk i lakken. Carbon-spinner som jeg lakkerte hvit.

Comment

• andersand
                    • May 2012
                    • 2316

Avgas 100?

Comment

• erling!
                      • Aug 2011
                      • 42

Originally posted by Kenolang
                      Oktantallet har utvilsomt noe og si på 2-takterne våre. Føler at jeg merker ett lite effekttap etter at jeg måtte fylle 95 og ikke 98... Esso, og ikke statoil... Og om det stemmer at Statoil sin 95 ikke er 95, så er det helt sikkert....
                      99 okt til Shell brukte jeg alltid på bane med bilen jeg hadde, og den gjorde beviselig forskjell...
                      Når 95 okt min er flydd opp, så kommer jeg til å begynne med 99 okt på flyene mine, og kanskje en skvett med oktane-booster
                      Aspen+ 98okt med en god 2-takts olje. Dyrt, men funker hver gang
                      3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
                      3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

Hobbyking P40 Funfighter
                      TechOne HCF Sbach Indoor

Comment

• alflovvold
                        • Sep 2009
                        • 5527

Ble en liten tur bort på Jarlsberg idag med påfølgende Reke-lufting!

Jeg har gått over til å bruke denne mest mulig frem til 41% Extra-storebroren er klar, noe som kan ta tid riktignok. Men trives fortsatt godt med denne, og gjør stadig små justeringer som gjør at dette funker bedre.

Filmet en liten enkel snutt med GoPro`n min, men det som er irriterendes at ettersom det er en fisheye-linse på denne blir flyet fryktelig lite i bildet. Nuvel.

Jeg har tilgang på fancy kamera utstyr, så om jeg får ånden ( og tiden! ) over meg hadde det vært artig å få til noe " ordentlig. "

Reka lever med andre ord i beste omgående og er fortsatt en riktig så potent sak. Brum brum.

Comment

• Tertitten
                          • Dec 2007
                          • 3014

Og hva type bensin ble benyttet nå?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

Comment

• alflovvold
                            • Sep 2009
                            • 5527

Kjører Shell nå, i all overtro hehe..

Comment

• alflovvold
                              • Sep 2009
                              • 5527

Noen som vet om hvor man får tak i en skala-ish spinner til en OK penge i nær fremtid?

Spinneren på denne gikk til helvit for en ukes tid siden, hadde vært greit å få tilbake nesa på fuglen igjen!

Ser ut som Krill somler med 41% med dertil ny nese på Reka.

Type litt rund, butt nese. Hm. Ikke den spisse som alle lokale sjapper på nett pusher ( såvidt jeg kan se. )

Husker inne størrelsen i farta, men sånn 100cc ish størrelse..

Last edited by alflovvold; 31-07-13, 23:13.

Comment

• xilian
                                Chief Executive Officer
                                • Feb 2009
                                • 6522

Grmpf... Insomnia deluxe...
                                Tom I. Arntsen

Comment

Working...