Unconfigured Ad

Collapse

Extreme Flight Extra 300, 104"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

    #346
    Originally posted by OlaGB
    Går nok greit det.. Men hva med flytid? Håvard.j flyr vel 6—7 min med q80 12s6000mah på sin 30% slick på 9kg.. Blir ikke da 8800 mah drøyt lite i en 104''?

    Mindre enn 7min er i grenseland lite for min del.
    14s 8800 blir fler watttimer enn 12s10000mah, i tilegg er det mer effektivt, mindre varmetap, så får litt ekstra igjen der. hvor lenge skiten flyr vet jeg ikke, med bensinprop på 88 elektro nå var det 4min!! flytid, det er drøyt lite, men er 6+ med elektroprop


    14*3.7*8.8=455wh
    12*3.7*8.8=390wh
    12*3.7*10=444wh

    Comment

    • lars_30
      • Jan 2012
      • 482

      #347
      Originally posted by Deluxe3D
      Grattis Lars! rød eller blå?
      Takk for det!
      Det ble en rød...
      Skikkelig lekker sak! Gleder meg til monteringen!
      Hangaren full av drit...

      Comment

      • Kenolang
        • Jul 2010
        • 2530

        #348
        Ikke bry dere om det vekthysteriet gutter, aksepter flyet slik det er

        Min veier sånn passe med store batterier og PB, og den hadde fint tålt enda mer vekt....
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment

        • OlaGB
          • Aug 2007
          • 580

          #349
          Originally posted by Kenolang
          Ikke bry dere om det vekthysteriet gutter, aksepter flyet slik det er

          Min veier sånn passe med store batterier og PB, og den hadde fint tålt enda mer vekt....
          Enig i det keno, men et fly er tross alt konstruert for en viss vekt, så en kan jo godt vurdere om et helt spesielt oppsett utenom normalen fortsatt er i noenlunde rett vektklasse så en ikke ødelegger egenskapene til flyet.
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment

          • Kenolang
            • Jul 2010
            • 2530

            #350
            Originally posted by OlaGB
            Enig i det keno, men et fly er tross alt konstruert for en viss vekt, så en kan jo godt vurdere om et helt spesielt oppsett utenom normalen fortsatt er i noenlunde rett vektklasse så en ikke ødelegger egenskapene til flyet.
            Ja er enig i det, bare tuller med dere
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment

            • OlaGB
              • Aug 2007
              • 580

              #351


              Ny 104" klar for maiden. Her sammen med lillebror Yak 91", da begge har fått litt pynt. B&E fikset dekaler på begge flyene..
              Ola G Bråten -77
              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

              Comment

              • Guest

                #352 Unapproved
                Nice
                Hvordan liker du yaken? Er den like bra som extran? Har liksom vært litt stille rundt disse i forhold til extran.

                Comment

                • OlaGB
                  • Aug 2007
                  • 580

                  #353
                  Vel, jeg er veldig fornøyd med den, men den er "sløv" på ror autoritet kontra extraen.. Men uten at jeg forstår hvorfor, så er jo extraen hysterisk på ror å da.. 104"'n spinner jo raskere i KE spin enn 48" edgen min. Tør rett og slett ikke mate på fullt

                  Yak'n opplever jeg altså litt roligere, men også generelt veldig stabil og pålitelig.. Mindre flikke tendenser i death slide enn extra f.eks.. (KE high alpha "elevator")
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment

                  • hassajo
                    • May 2012
                    • 300

                    #354
                    Jeg kommer til å bestille meg en EF Extra 300 104" etterhvert, skal bare flytte først Men uansett så har jeg tenkt å begynne å kjøpe inn utstyr til denne.

                    Ser dette greit ut?
                    2 X Hitec HS-7950TH 35.0kg 0.13s Høyderor
                    4 X Hitec HS-7950TH 35.0kg 0.13s Ballanseror
                    1 X Hitec HS-7980TH 44.0kg 0.17s Sideror
                    1 X Hitec HS-7945TH 23.0kg 0.10s Gass

                    Motor blir trolig en 3W 110 iB2 CS rødtopp med 3W canistere..

                    Hvilket batterioppsett bør jeg kjøre? Selvsagt 2S lipo, men bør jeg ha powerbox å hele greia?
                    ---
                    Mvh
                    Hasse Andre Ruud
                    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                    Comment

                    • bardp
                      • Nov 2010
                      • 2473

                      #355
                      Ville nå kjørt 2 x 2S Life på vær si bryter og droppet powerbox. Det gir etter min erfaring det beste og sikreste opplegget.

                      Comment

                      • lars_30
                        • Jan 2012
                        • 482

                        #356
                        Det blir nok bra! Støtter bruk av life batterier også. Så kan batteriene lades i modellen.
                        Har akkurat prøvejørt en 3w 110 ib2 cs med smoothpipes og det dro helt rått!
                        Hva med å tenke på push pull til ror istedenfor pull pull? Sitter litt på gjerdet selv og hadde tenkt å se hvor jeg havner ut reint CG messig før jeg bestemmer meg endelig... Men er flere som har kjørt pull pull på denne og var mer fornøyd med det... Modellen er klargjort for det. Med en eller to servoer...
                        Hangaren full av drit...

                        Comment

                        • OlaGB
                          • Aug 2007
                          • 580

                          #357
                          Jeg kjører en 7980 i push pull på min. Funker utmerket. Med en 3w cs i snuten bør en gjøre det også for cg sin skyld. Jeg har batteri bak vingerør på min med DA-120 og piper. Med cannistere på 3w'n blir det vel litt tyngre foran.
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment

                          • Kenolang
                            • Jul 2010
                            • 2530

                            #358
                            Kommer til å funke knall det oppsettet der, samme som jeg bruker
                            En slags strøm-plate ville jeg ha brukt, men vet det er flere her som ikke er enige i det.(PS: de tar feil, men ikke si at jeg har sagt det )
                            Om du setter servo i halen eller i kroppen spiller ingen rolle, du vil få balansert den med batteriene uansett . Jeg kjører med servo i ratata, og det funker bra med DA-120, da har jeg batteriene bak røret.
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment

                            • hassajo
                              • May 2012
                              • 300

                              #359
                              Det høres veldig bra ut Da blir det bestilling av litt utstyr etterhvert ihvertfall.. Er på flyttefot, så da får flyet avvente til vi har kommes oss til nytt bosted.. Jeg har powerbox i mine 50CC fly, så vil nok trolig benytte dette i neste fly også..

                              Når det gjelder servo i halen eller forran, så får dette komme når jeg starter byggingen etterhvert.. Ser mange fordeler med å ha den direkte bak,,

                              Hvor mye strøm har dere i deres fly? Jeg flyr myyyye når jeg først er ute en dag, så greit med nok power..
                              ---
                              Mvh
                              Hasse Andre Ruud
                              Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                              Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                              Comment

                              • Kenolang
                                • Jul 2010
                                • 2530

                                #360
                                Jeg har 2x3000mAh Life til RX, da kan jeg fly en del.
                                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                                EF Yak-54. 110"
                                EF MXS 83"
                                GB Yak-55 2,2m

                                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                                Takk til:
                                Autopartner.se
                                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                                Comment

                                Working...