Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Går nok greit det.. Men hva med flytid? Håvard.j flyr vel 6—7 min med q80 12s6000mah på sin 30% slick på 9kg.. Blir ikke da 8800 mah drøyt lite i en 104''?
Mindre enn 7min er i grenseland lite for min del.
14s 8800 blir fler watttimer enn 12s10000mah, i tilegg er det mer effektivt, mindre varmetap, så får litt ekstra igjen der. hvor lenge skiten flyr vet jeg ikke, med bensinprop på 88 elektro nå var det 4min!! flytid, det er drøyt lite, men er 6+ med elektroprop
Ikke bry dere om det vekthysteriet gutter, aksepter flyet slik det er
Min veier sånn passe med store batterier og PB, og den hadde fint tålt enda mer vekt....
Enig i det keno, men et fly er tross alt konstruert for en viss vekt, så en kan jo godt vurdere om et helt spesielt oppsett utenom normalen fortsatt er i noenlunde rett vektklasse så en ikke ødelegger egenskapene til flyet.
Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16
Enig i det keno, men et fly er tross alt konstruert for en viss vekt, så en kan jo godt vurdere om et helt spesielt oppsett utenom normalen fortsatt er i noenlunde rett vektklasse så en ikke ødelegger egenskapene til flyet.
Ja er enig i det, bare tuller med dere
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Vel, jeg er veldig fornøyd med den, men den er "sløv" på ror autoritet kontra extraen.. Men uten at jeg forstår hvorfor, så er jo extraen hysterisk på ror å da.. 104"'n spinner jo raskere i KE spin enn 48" edgen min. Tør rett og slett ikke mate på fullt
Yak'n opplever jeg altså litt roligere, men også generelt veldig stabil og pålitelig.. Mindre flikke tendenser i death slide enn extra f.eks.. (KE high alpha "elevator")
Ola G Bråten -77
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16
Jeg kommer til å bestille meg en EF Extra 300 104" etterhvert, skal bare flytte først Men uansett så har jeg tenkt å begynne å kjøpe inn utstyr til denne.
Ser dette greit ut?
2 X Hitec HS-7950TH 35.0kg 0.13s Høyderor
4 X Hitec HS-7950TH 35.0kg 0.13s Ballanseror
1 X Hitec HS-7980TH 44.0kg 0.17s Sideror
1 X Hitec HS-7945TH 23.0kg 0.10s Gass
Motor blir trolig en 3W 110 iB2 CS rødtopp med 3W canistere..
Hvilket batterioppsett bør jeg kjøre? Selvsagt 2S lipo, men bør jeg ha powerbox å hele greia?
Det blir nok bra! Støtter bruk av life batterier også. Så kan batteriene lades i modellen.
Har akkurat prøvejørt en 3w 110 ib2 cs med smoothpipes og det dro helt rått!
Hva med å tenke på push pull til ror istedenfor pull pull? Sitter litt på gjerdet selv og hadde tenkt å se hvor jeg havner ut reint CG messig før jeg bestemmer meg endelig... Men er flere som har kjørt pull pull på denne og var mer fornøyd med det... Modellen er klargjort for det. Med en eller to servoer...
Jeg kjører en 7980 i push pull på min. Funker utmerket. Med en 3w cs i snuten bør en gjøre det også for cg sin skyld. Jeg har batteri bak vingerør på min med DA-120 og piper. Med cannistere på 3w'n blir det vel litt tyngre foran.
Ola G Bråten -77
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16
Kommer til å funke knall det oppsettet der, samme som jeg bruker
En slags strøm-plate ville jeg ha brukt, men vet det er flere her som ikke er enige i det.(PS: de tar feil, men ikke si at jeg har sagt det )
Om du setter servo i halen eller i kroppen spiller ingen rolle, du vil få balansert den med batteriene uansett . Jeg kjører med servo i ratata, og det funker bra med DA-120, da har jeg batteriene bak røret.
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Det høres veldig bra ut Da blir det bestilling av litt utstyr etterhvert ihvertfall.. Er på flyttefot, så da får flyet avvente til vi har kommes oss til nytt bosted.. Jeg har powerbox i mine 50CC fly, så vil nok trolig benytte dette i neste fly også..
Når det gjelder servo i halen eller forran, så får dette komme når jeg starter byggingen etterhvert.. Ser mange fordeler med å ha den direkte bak,,
Hvor mye strøm har dere i deres fly? Jeg flyr myyyye når jeg først er ute en dag, så greit med nok power..
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment