Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Extra 300, 104"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gleder meg skikkelig til helga da XFC 2012 går av stabelen.Ser EF stiller mannsterke,da skal vi se hva 104" er god for

    Gabby, Jamie hicks. PAU
    RJ, Devin, Jase, Daniel & Michael Holman. EX Flight
    Manuel Aeroworks.
    Seth. Horizon Extra
    Chris Hass OMP
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

    Comment


    • Gratulerer! Fint skjema du valgte a gitt
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • Daniel sitt første run i XFC 2012


        Triksekonk!
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • Nice!
          Er mange flotte videoer fra XFC på higherplaneproductions også

          Går sakte men sikkert her da.. Ferdig med hengsler og rorhorn nå, så servo montering og motor står for tur.. Hjulkåper også naturligvis, men jeg tenkte forsterke de litt først.

          Minstemor er fornøyd med størrelsen
          Click image for larger version

Name:	20120616_193652.jpg
Views:	1
Size:	178.2 KB
ID:	589295
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment


          • Originally posted by OlaGB View Post
            Nice!
            Er mange flotte videoer fra XFC på higherplaneproductions også

            Går sakte men sikkert her da.. Ferdig med hengsler og rorhorn nå, så servo montering og motor står for tur.. Hjulkåper også naturligvis, men jeg tenkte forsterke de litt først.

            Minstemor er fornøyd med størrelsen
            [ATTACH=CONFIG]54835[/ATTACH]
            Nice!
            Når hengsler og rorhorn er ferdig, så gjenstår bare kosen synes jeg Går fort da!
            Jeg følte ikke noe behov for å forsterke hjulkåpene på min, synes de virket ganske så robuste til en forandring... men det skader ikke
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • Det går framover
              Enig med Kenolang ang hjulkåpene, de er mere solide på denne modellen. Men det blir jo ikke dårligere om du gjør det

              I morra har jeg lyst til å fly......

              Comment


              • De ser solide ut ja.. Men jeg tror jeg vil lage en slags innfestning til hjulbolten i den ytre kåpa også, for å få støtte på begge sider.

                Mangler fortsatt litt deler som skal være på vei i posten, så jeg får bare ta meg god tid å få alt på stell.. Er meldt drittvær en uke fremover, så det er jo greit å ha noe å sette fingrene i og
                Ola G Bråten -77
                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                3DHS Slick 89" Q80-8m
                Jeti DS-16

                Comment


                • Balansering av modellen med DA-120, canistere og siderorsservo bak er hvertfall ingen problem

                  Comment


                  • Originally posted by OlaGB View Post
                    De ser solide ut ja.. Men jeg tror jeg vil lage en slags innfestning til hjulbolten i den ytre kåpa også, for å få støtte på begge sider.

                    Mangler fortsatt litt deler som skal være på vei i posten, så jeg får bare ta meg god tid å få alt på stell.. Er meldt drittvær en uke fremover, så det er jo greit å ha noe å sette fingrene i og
                    hjulkåper kan aldri bli sterke nok
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment


                    • Fikk 3 turer til i kveld. (15 totalt)
                      Alt funker perfekt. Kan være lurt å sjekke stabb-skruene, de kan løsne. Jeg setter ikke mine inn med locktite ettersom jeg må skru av en stab for å få den med meg.
                      Rå maskin som jeg forøvrig er litt redd for å kræsje.........
                      Spinner kommer på i morgen.

                      Flymiljøet på Holmen er fortiden helt dødt så jeg driver endel alene. Det blir man ikke motivert av, så jeg må vel be til meg noen eller reise mere på besøk.

                      Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	122.0 KB
ID:	589930Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	2
Size:	142.0 KB
ID:	589931Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	58.1 KB
ID:	589932

                      Comment


                      • Triste greier å være aleneflyger blandt hjulvisper!
                        Jeg vil anbefale deg å bruke locktite på stabb-skruene, selv om du demonterer for transport. Bruk blå (243), det sitter passe til regelmessig demontering. Og ha på hver gang til de går passe tregt, da kan du drøye litt før du har på mer når du merker at skruene begynner å gå løsere igjen. Fra mine år i RC-bilracing lærte jeg meg dette, og det løsnet aldri.
                        Futaba T8FG-S
                        Noen planker og noen visper

                        Comment


                        • Ja jeg vet, men ble anbefalt av extremeflight og ikke gjøre det. Tror de er redde for at klomutterene skal løsne i kroppen når man skal skru opp skruene , og da ligger man litt tynt ann

                          Merker at motivasjonen for (extrem) flyging og trening ikke er til stede når jeg alltid er alene
                          Last edited by anders e; 22-06-12, 20:38.

                          Comment


                          • Originally posted by anders e View Post
                            Ja jeg vet, men ble anbefalt av extremeflight og ikke gjøre det. Tror de er redde for at klomutterene skal løsne i kroppen når man skal skru opp skruene , og da ligger man litt tynt ann

                            Merker at motivasjonen for (extrem) flyging og trening ikke er til stede når jeg alltid er alene
                            Tror ikke det skulle være noe problem å bruke litt 243 alikevel, kanskje med noen sprengskiver også om det er plass.
                            Futaba T8FG-S
                            Noen planker og noen visper

                            Comment


                            • Bare å komme ned til Andebu Anders, her er det bare å hucke ivei. Lavt.

                              Litt langt å kjøre kanskje..

                              Smukk modell, denne var #2 på lista mi rett bak Krill'en. Godt de koster litt, ellers hadde jeg sitti med en tom 100cc modell ekstra..

                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Kommer en dag jeg vet du

                                Comment

                                Working...
                                X