Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Extra 300, 104"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har prod.nr 010 ser jeg nå.

    Comment


    • EF har forsterket hjulkåpene på denne og det setter hvertfall jeg pris på. Ser for jævlig ut uten
      5'' store hjul.

      Nå tar jeg meg en tur på Holmen

      Click image for larger version

Name:	013.jpg
Views:	1
Size:	114.0 KB
ID:	588683Click image for larger version

Name:	010.jpg
Views:	1
Size:	87.8 KB
ID:	588681Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	1
Size:	89.5 KB
ID:	588682

      Comment


      • Xxl, nå syns jeg du skal sende en motor til meg for en skikkelig test!!!!!! Oppgjøret tar vi til høsten etter 200 turer

        Comment


        • Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min Mintor110, lettstartet, fin gange og drar noe inni helv..

          Gleder meg til å få brukt den mer ila. sommeren!

          Kan du ikke "bare" bestille en da Anders?!
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • He he, mangler litt cash

            Comment


            • Viktig!!!!

              1. There are 2 different control horns for each aileron. These compensate for the varying thickness of the aileron. The horns with the holes closest to the base are for the inboard location, the horns with the holes furthest from the base are for the outboard location. Please see photo for more detail.

              2. When using a single rudder servo in the tail of the fuselage, mount the pushrod on the underside of the servo arm so it will clear the elevator. I have found it easier to install the pushrod and ball link onto the servo arm before installing the arm onto the servo output spline. I have included a picture of this linkage.

              3. If running the DA-120 you will need 1 inch stand offs. If using the DA-100 you will need 3/4 inch stand offs.

              4. The cowl mounts using 3 bolts. 2 are inserted through the front bulkhead and into the blind nuts in the cowl ring. The 3rd screw inserts through the bottom of the cowl and into the blind nut in the plywood tab on the bottom of F1.

              5. 2 inch arms for the elevators (I'm using the hole at 1.75") 1.5 inch arms for the ailerons and 2 inch arm for the rudder.

              6. Change the location of the nuts on the tailwheel assembly and you will have more clearance between the aluminum fitting and the bottom of the rudder.

              Please let me know if you have any other questions.
              All the best,
              Chris Hinson
              Extreme Flight RC
              Last edited by anders e; 26-05-12, 19:15.

              Comment


              • Originally posted by anders e View Post
                Xxl, nå syns jeg du skal sende en motor til meg for en skikkelig test!!!!!! Oppgjøret tar vi til høsten etter 200 turer
                Skulle gjerne fikset deg en Mintor, men jeg vill være litt snill og ikke gjøre det. For testene dine blir ikke like nøytrale etter at du har prøvd en Mintor, er ikke sikkert at sponsorene din liker og bil testet opp mot det beste som finnes, så da får du ikke flere motorer og teste, du må nok bare jobbe deg oppover så kommer du til Mintor til slutt.
                BOOMA Intelliswitch

                Odd A Eriksen

                Comment


                • Ha ha...........ja, DA-120 her i come

                  Comment


                  • Hehehe.. Svulstige påstander der Odd
                    Last edited by alflovvold; 26-05-12, 23:08.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Hvorfor ikke bare stappe inn en 150 og ferdig med det?
                      Jeg har prøvd det og må si at du får ikke større kick enn det i ei bensinkjerre
                      Last edited by Svein Erik Riis; 26-05-12, 23:15.
                      Svein Erik Riis
                      Ikkje Noko Problem
                      Sent from a Jeti DC 16

                      Comment


                      • Med på den siste der! Eller bedre, en 170!
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Har limt rorhorn og satt inn servoer på høyderor. Ikke noe hokus pokus.
                          Nå er hullene ferdig fra fabrikk til rorhornene så man slipper å lete Jeg fjernet litt trekk før jeg limte dem på plass med 30min epoxy. Resten var enveiskjøring. Rorhorn er 2'' spoton.

                          Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	67.0 KB
ID:	588707Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	58.5 KB
ID:	588708Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	62.2 KB
ID:	588709Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	65.5 KB
ID:	588710

                          Comment


                          • Originally posted by anders e View Post
                            Ha ha...........ja, DA-120 her i come
                            Nei seriøst,akkurat nå har ikke jeg heller råd til og låne bort noen motor. Jeg har handla inn så mye propeller, M60 motorer og 3dhs fly til butikken som jeg må få inn og solgt først.
                            BOOMA Intelliswitch

                            Odd A Eriksen

                            Comment


                            • Originally posted by xxl View Post
                              Nei seriøst,akkurat nå har ikke jeg heller råd til og låne bort noen motor. Jeg har handla inn så mye propeller, M60 motorer og 3dhs fly til butikken som jeg må få inn og solgt først.
                              Neida jeg tok den. Hadde ikke regnet med at du kunne gjøre det

                              Comment


                              • Dette ser jo meget bra ut!
                                Gleder meg som en unge nå...!

                                Kunne du forklart litt nærmere ang de forskjellige hengslene? Forsto ikke helt hva han mente jeg..

                                Ser de snakker om 1" standoffs på da120 også.. Hva tenker du bruke der?

                                Kunne du forøvrig målt om det passer noenlunde med 2" drop på header's?
                                Ola G Bråten -77
                                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                                3DHS Slick 89" Q80-8m
                                Jeti DS-16

                                Comment

                                Working...
                                X