Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Extra 300, 104"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takk for besøket Terje(tertitten) Det var hyggelig.

    Det ble maiden i dag Det ble 4 turer i luften også
    Dette var gøy. Står til forventningene........foreløpig hvertfall. Den koppler ikke i knife-edge i det hele tatt, flyr som en strek uten noe mix. Det er veldig positivt Masse respons/krefter i rorene og masse krefter i motoren. Skikkelig rå maskin.
    Min er litt framtung, mulig jeg flytter cg bittelitt. Trenger også litt mere fintrimming, men opplevelsen var meget bra.

    Vi sammenlignet EF'n og piloten til Terje og det var store forskjeller. Helt forskjellige konstruksjoner og hans er større på de fleste områder bortsett fra høyderorene tror jeg det var. Ef'n er litt slankere i kroppen og har tynnere vinger

    Sitter med masse godt intrykk i hode, så om dere savner noe info så bare spør.
    Terje poster video fra maiden og 2.tur søndag ettersom han reiste rett på hytta etter besøket.
    Men vi tok noen korte snutter med fotoapparatet mitt Beklager dårlig kvalitet, men kommer bedre film som sagt.

    Attached Files

    Comment


    • Litt mere.......




      Comment


      • Grattis! Finfin sak. Flyr den som lille-lillebroren, altså 78", så er den jo bankers!?

        Så Piloten er større? Bestandig sett for meg at Pilot modellene stort sett er mindre enn tilsvarende modeller i samme size..

        Ellers har jo Tertittens Extra gjort nytten sin bra nå

        Hadde vært morsomt å få hucket litt med dere og folk igjen snart, plutselig er det jo vinter igjen!

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Takk
          Hans er jo en 107'' og min en 104'' så derfor er jo det meste større Bortsett fra høyderor eller hva det nå var.
          Men 104'n er veldig kjapp om man vil, regner med at det er derfor dem har gått ned i str i forhold til yaken.

          Kjenner nå at jeg har lyst til å reise på Holmen igjen for å fly...........det var helt rått

          Ja, tertitten sin begynner å se sliten ut nå, men så har den visst vært med på litt har jeg skjønt

          Comment


          • Du som har den svære ultimaten, hvorfor gidder du å fly små fly

            Blir vel litt som om jeg skal ta 48" extraen istedenfor 88" edgen;(

            Ser veldig bra ut dette Anders.
            Helikopter:
            T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
            Radio
            Spektrum dx 18

            Comment


            • He he, ja si det.............men extran får jeg inn i V50'n min og inn der går ikke ultimaten
              Så det er er enklere å reise ut med 50cc eller 100cc. Ultimaten er litt sånn kosefly....eller showfly

              Er 99% sikker på at denne extran er fly for deg Pål

              Comment


              • jeg har plass i garasjen, bare å sende den det
                Helikopter:
                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                Radio
                Spektrum dx 18

                Comment


                • Originally posted by alflovvold View Post

                  Så Piloten er større? Bestandig sett for meg at Pilot modellene stort sett er mindre enn tilsvarende modeller i samme size..

                  Ellers har jo Tertittens Extra gjort nytten sin bra nå

                  Hadde vært morsomt å få hucket litt med dere og folk igjen snart, plutselig er det jo vinter igjen!

                  Største forskjellen ses på vingekorde/tykkelse. EF`n ser du att er bygd for litt mere fart. Lengden på kroppen er jo noe kortere enn på Pilot også.
                  Ellers er det kun rorflaten på stabben som er større på EF`n. Bal ror var tydlig større på Pilot.
                  Men ellers så det ut som maskinen er i samme stabile og meget akrovennlige klasse som Pilot sin, men det er nok tenkt på at denne skal tåle hardere flyging.

                  Extra`n min blir bare bedre og bedre Føler meg mer og mer komfortabel med den. Synes den var rå for ett år siden også, men den funker enda bedre nå synes jeg, Har liksom fott ett spesielt forhold til denne. Blir spennende å se om den nye vil bli på samme måte.

                  Ja det er på tide vi får tatt en uhøytidlig Huck-samling med telt,brennvin og grillflesk Skal vi ikke bare ta det på sparke og finne en dag hvor været tillater det og bråsamles?Minst mulig uhøytidlig.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • Halleluja for den. Er alltid kjekt å treffes for flyging og juging

                    Comment


                    • Grattis med bra maiden! Gleder meg ikke noe mindre nå kjenner jeg
                      Blir nok maiden på min i løpet av helgen også.
                      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                      EF Yak-54. 110"
                      EF MXS 83"
                      GB Yak-55 2,2m

                      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                      Takk til:
                      Autopartner.se
                      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                      Comment


                      • Over hodet ikke noe å glede seg til....................Ho ho, kan nesten ikke vente til i morra

                        Comment


                        • Sitat fra Tertitten:
                          Ja det er på tide vi får tatt en uhøytidlig Huck-samling med telt,brennvin og grillflesk Skal vi ikke bare ta det på sparke og finne en dag hvor været tillater det og bråsamles?Minst mulig uhøytidlig.[/QUOTE]

                          Jeg og Larsen og EF Extra`n er klare vi. Just tell me time and place
                          Svein Erik Riis
                          Ikkje Noko Problem
                          Sent from a Jeti DC 16

                          Comment


                          • Originally posted by Svein Erik Riis View Post
                            Sitat fra Tertitten:
                            Ja det er på tide vi får tatt en uhøytidlig Huck-samling med telt,brennvin og grillflesk Skal vi ikke bare ta det på sparke og finne en dag hvor været tillater det og bråsamles?Minst mulig uhøytidlig.
                            Jeg og Larsen og EF Extra`n er klare vi. Just tell me time and place[/QUOTE]

                            Je tar me`n Ottar je da
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Originally posted by Tertitten View Post
                              Jeg og Larsen og EF Extra`n er klare vi. Just tell me time and place
                              Je tar me`n Ottar je da[/QUOTE]

                              Detta høres bra ut. Gleder meg.

                              OT Håper så mange som mulig tar turen til Høland Airshow siste helga
                              nå i juni. Der blir det mye galskap og morro
                              Svein Erik Riis
                              Ikkje Noko Problem
                              Sent from a Jeti DC 16

                              Comment


                              • Du Kenneth, den yaken kommer til å bli stående borti et hjørne når du har fått denne i lufta ......Reserve, enda så bra den er

                                Comment

                                Working...
                                X