Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Extra 300, 104"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by anders e View Post
    Skjer ikke mye om dagen nå. Men har montert siderorsservo med tilbehør. Det skal være 2'' servohorn.
    Fulgte bare med overføring til en servo og linker til to, men det gjør ikke så mye for min del da jeg kun skal ha en servo a Hitec 7980. Mangler noe småtteri til disse første modellene. Bla er boltene til understell for korte, mangler klomuttere til hjulkåpene, skruene er der. Mangler en roroverføring til sideror om man skal bruke to. Men det er bagateller. Når man ser over modellen ser man at den er helt nydesignet. Vingene har ny konstruksjon som er designet for å tåle den harde 3d'n vi har i dag. Samme med kroppen. Men modellen er likevel veldig lett. Sorry nå datt jeg litt over på andre ting, men blir lett distrahert av det fine flyet. Mere om flyet kommer etter hvert.

    Bilder av siderorsservo med tilbehør. Ny servoarm er på tur da den jeg har er for liten.
    Passet 7980`n rett i, eller måtte du modde?
    Hvor stort servohorn er det der, og hvor langt unna maksutslag er du egentlig? Tenker på om det kanskje hadde holdt å programmere servoen til lengre vandring, og beholdt hornet.. (sterkere jo kortere horn osv)
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16

    Comment


    • Du må slipe bittelitt i kantene for å få den inn.
      1.5'' sitter der nå, men det er for lite. Får vel 70% av 100%, men jeg vil gjerne ha det jeg kan få her.
      Men for all del, det går fint å fly med dette.

      Comment


      • Originally posted by ronnynorge View Post
        Stemmer det,er vel dobbelt så lite roret der

        Mulig det, Men lager dem så store ror så får dem lage hardware som holder også
        Dessuten tviler jeg på om den er så bra når du skal selge allerede.....lol
        Last edited by anders e; 29-05-12, 20:41.

        Comment


        • Hvorfor siderorsservo i halen og ikke pull-pull oppsett?
          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

          +++

          Comment


          • Nei, fordi det er anbefalt til 3d-bruk og responsen skal være bedre og lettere å få riktig cg for 3d. Har ikke helt giddet å finne ut hvorfor. EF anbefaler dette, men for all del så funker det sikkert med pull-pull også. Det følger med det også.
            Men jeg skal finne ut hvorfor.

            Comment


            • Originally posted by anders e View Post
              Mulig det, Men lager dem så store ror så får dem lage hardware som holder også
              Dessuten tviler jeg på om den er så bra når du skal selge allerede.....lol
              Har blitt "voksen" og vil ha fly for menn , dvs composite
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • Haha oh yeah!

                Er ikke rudderservo plasseringen mtp. lettest mulig installasjon med korteste mulig overføring = mindre fuzz og etterstramming av vaiere? Samt CG sak ja.. Inntrykket mitt i alle fall!

                Last edited by alflovvold; 30-05-12, 00:05.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Ja selvsagt det også.

                  Comment


                  • Mens jeg venter på motor og tank..................

                    Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	178.9 KB
ID:	588822

                    Comment


                    • Steike den va lekker
                      Ronny Andreassen
                      Sunndal/Vinnu
                      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                      3DHs 33" EPP
                      JR 9303 2,4

                      Comment


                      • "I know on Rj's extra he had to move the rudder servo out of the tail and use pull pull to get it to balance without nose weight. I'm not to that point yet but I would assume the same is true lol "
                        AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                        EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                        EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                        RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                        +++

                        Comment


                        • Jeg har sett det. Chris og Daniel flyr med servoen bak. Ser vel ikke akkurat it som RJ har spesielle problemer på videoene fra Nall på higher plane. Nå har jeg satt den bak og der blir den til jeg får prøvd ettersom det er det dem anbefaler. Blir det feil bytter jeg. Er det noen som tviler ønsker vaiere så ja det følger med så det er bare å montere det

                          Jeg har bare gjort som anbefalt, men det er en smaksak.
                          Last edited by anders e; 30-05-12, 22:36.

                          Comment


                          • Noen liker baktunge, noen liker helt nøytral og andre liker framtunge................lol

                            Comment


                            • Originally posted by anders e View Post
                              Spiller ingen rolle.
                              Jeg har sett det. Chris og Daniel flyr med servoen bak. Nå har jeg satt den bak og der blir den til jeg får prøvd ettersom det er det dem anbefaler. Blir det feil bytter jeg. Er det noen som tviler ønsker vaiere så ja det følger med så det er bare å montere det
                              PENT!

                              De gutta flyr vel foreløpig stort sett med mufflere, så hvordan CG blir med push-pull og cannistere blir jo intressant å se..
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment


                              • Ja blir spent nå..........hmmmmm
                                Kanskje jeg må finne en spinner i stål.........lol
                                Men men, blir vel ikke noe problem med wirer heller. Har stort sett funka bra. Men jeg skal si fra om jeg må gjøre om.

                                Comment

                                Working...
                                X