Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Extra 300, 104"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Keno, jeg vet du driver og smugmonterer
    Har du igjen mye?

    Comment


    • Originally posted by anders e View Post
      Keno, jeg vet du driver og smugmonterer
      Har du igjen mye?
      Maiden på lørdag
      He he!

      Er vel ikke helt der ennå, har bare fått begynt såvidt. Har solgt bil om dagen, men nå er det gjort
      Har gjort det jeg elsker mest da, og det er å lime hengsler... dooohhh
      Er imponert over konstruksjonen i dette flyet, mye karbon 4 hule karbon bjelker i vingen og ellers en helt annen kostruksjon, denne skal få kjørt seg!
      Kommer med noen bilder etterhvert.
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • I dag dukket det opp godsaker

        Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	77.8 KB
ID:	588851

        Comment


        • Da-120

          104'' extran er designet rundt DA-120. Første prototype begynte de å designe for DA-85, men EF-pilotene fikk overtalt dem til å bruke 120cc.
          Som sagt ble det DA-120 også mye pga den heftige og harde 3d flygingen som har utviklet seg, highspeed akro/3d.

          Merkingen på firewallen er til DA-100 som også er det samme som DA-120.
          Bare å borre i merkingen å montere motor. Standoffs på DA-120 skal være 1''. Har bestilt hel ramme fra blazing-star mounts, men bruker AW sine alu-standoffs til rammen dukker opp.

          Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	110.3 KB
ID:	588852

          Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	588853

          Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	73.2 KB
ID:	588854

          Montert tenningsanlegg. Strippsett ledninger. Pluggledningene er festet med silicone for at de skal ligge rolig samtidig som de skal være lett å få løs om det skulle være behov for det.

          Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	90.2 KB
ID:	588855

          Bruker å ha tenningsanleggene liggende på toppen, men finner ikke topplokket til motorboksen. Vet ikke om det er jeg eller fabrikken som har rotet bort den. Men funker nok fint å ha det på siden også. Lurer på om Kenneth har til sin? Kenneth?.........

          Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	84.2 KB
ID:	588856

          Montert gasservo, noen klager alltid på at jeg setter dem her, men det er her den skal sitte og jeg har aldri hatt problemer med varme, hverken på 88'' modellene eller 100cc'ne jeg har hatt. Har montert hitec 5955TG på throttle.
          Men.............Kenneth, jeg har bare en header. Jeg mangler venstre. Har du en jeg kan låne til min kommer? Har bestilt fra DA Australia.

          Click image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	91.9 KB
ID:	588857

          Comment


          • 3W tank og slanger sånn ca på plass. Brukte gummiringer i hull til bensinslange og til ledningen til gasservo for å unngå gnissninger/slitasje på slange/ledning. Tanken skal selvsagt festes med et bånd til

            Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	2
Size:	65.3 KB
ID:	588932

            Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	2
Size:	85.8 KB
ID:	588933


            På disse bildene syns karbonforsterkningene i kropp og vinge

            Click image for larger version

Name:	005.JPG
Views:	2
Size:	237.7 KB
ID:	588934

            Click image for larger version

Name:	009.JPG
Views:	2
Size:	219.2 KB
ID:	588936
            Attached Files
            Last edited by anders e; 03-06-12, 17:11.

            Comment


            • Monterte opp flyet for å ta cg-sjekk. Det var ikke mye galt. Traff i bakkant av vingerør med 2x3000 life i motorboksen.
              Men jeg må flytte frem motoren mere da 1'' standoff ikke er nok?? Propellen tar i cowling. Det er noe dritt når gasstag og bensinslange er lagt opp

              Bilder av oppsett/batteriplassering + div kommer senere i kveld.
              Blir oppstart og kanskje maiden i morra

              Comment


              • Ola G Bråten -77
                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                3DHS Slick 89" Q80-8m
                Jeti DS-16

                Comment


                • Syns dekalsettet hans er drittøft. Bra maiden det der

                  Comment


                  • Her er bildet av batteriplassering når jeg har siderorsservo i halen + et bildet av smartfly bryterene jeg bruker på denne.
                    Jeg får mitt dekalsett om få dager. Det er enkelt med stjernene som sitter på prototypene/RJ og Hinsen sine + noe småtteri.
                    Håper og tror det blir bra

                    Har ikke spinner og fueldot enda, men det kommer

                    Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	88.9 KB
ID:	589001Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	57.5 KB
ID:	589002Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	102.6 KB
ID:	589003

                    Comment


                    • .............og stor takk til Kenneth som donerte en header og til Kjetil F som sveiset den om til riktig flens

                      Comment


                      • Hmmm.........her var det ikke mye interesse?? Nesten min private tråd dette med innslag av de to andre med hver sin modell

                        Men men, har startet flyet i dag og den startet lett. Har ikke justert noe enda, trengte bare en justering av tomgang.
                        Men regner med at den må justeres når cowlingen kommer på. Fader, den går så pent hele veien med proflow. Mye penere enn den andre 120'n jeg hadde med mtw. Her er videoen etter tomgangsjustering:

                        Attached Files

                        Comment


                        • Vi følger med

                          Men nå får du jammen meg prøve å samle litt folk. Kanskje vi skulle ta ett Extra treff Begynner å bli mange Extrar rundt omkring.
                          Kunne jo vert artig å sett dette "vidunderet" live også

                          Ellers er jeg rimelig oppgitt over streik og drit om dagen. fikk ny meldig om att container fra Pilot nå står i Holland pga streik. Der blir den stående på ubestemt tid jammen godt jeg har en maken å fly med
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • Den gikk jaggu pent ! Blir vel maiden snart?

                            Comment


                            • Det er fint

                              For å si det sånn så har jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt på Holmen lengere, men at vi kan ta i mot noen til litt flyging og sosialt sammvær må jo gå ann. Det er jo bare heli der, så det hadde vært fint med noen fly en dag ......føler meg litt alene der......

                              Når passer det da?? Sånn at jeg får nevnt det får ''heli''styret/gutta
                              Kan nok komme til å koste 50,- men det har vel flykara råd til
                              Last edited by anders e; 06-06-12, 21:46.

                              Comment


                              • Brukte samme programeringsmetode/boks på denne som på edgen. Men her hadde jeg vingene på flyet når jeg gjorde det.
                                Video fra programeringen på edgen:

                                Comment

                                Working...
                                X