Announcement

Collapse
No announcement yet.

104" 3DHS Slick

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 104" 3DHS Slick

    Liten tråd rundt denne modellen. Noen kjenner vel igjen denne fra tråden til ronnynorge her på forumet. Kjøpte modellen tom av han i fjor høst (2012) og begynte så smått og samle inn diverse godsaker gjennom vinteren. Har snart alt jeg trenger nå og lager derfor en liten tråd av bygginga. Noen bilder og tekst kommer vel til å dukke opp litt her og der framover mot sommeren om jeg husker på det

    Oppsettet:
    - 3W110CS RE2
    - Falcon 29x9 Prop
    - Fourtitude 32oz fuel tank
    - Fourtitude 32oz smoke tank
    - PowerBox Royal RRS
    - 2 stk Hyperion G3 CX 2S 3300mah
    - 1 stk Hyperion Life 6,6v 2100mah
    - Futaba R6208SB 2,4GHz FASST 8 Channel
    - 9 stk Futaba BLS157HV
    - Powerbox Smokepump
    - Powerbox Sparkswitch
    - JJ Tailwheel Carbon


    Allround showfly og 3D leketøy.


    Click image for larger version

Name:	IMAG0325.jpg
Views:	1
Size:	79.5 KB
ID:	634213Click image for larger version

Name:	IMAG0372.jpg
Views:	1
Size:	79.7 KB
ID:	634214Click image for larger version

Name:	IMG_20121006_195308.jpg
Views:	1
Size:	114.2 KB
ID:	634215
    Last edited by erling!; 05-05-14, 14:54.
    3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
    3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

    Hobbyking P40 Funfighter
    TechOne HCF Sbach Indoor

  • #2
    Dette blir bra! Utvilsomt en bra modell!
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment


    • #3
      Venter kun på 4 stk BLS157HV servoer fra over dammen nå så har jeg alt jeg trenger.

      Er så og si ferdig med montering av motor/canistere/bend, tanker, powerbox og diverse. Satser på å fyre opp 3W'n en av de nærmeste dagene for å teste motor og begynne innkjøringa med mineralolje. Kommer til å kjøre ca. 10 tanker på mineral før jeg skifter over til helsyntetisk olje.


      Smokepump, servoer i stabben og i vingene er det som står igjen sånn grovt sett

      Har også laget noen fancy røyknipler ved hjelp av 2mm kobberrør og sølvlodding. Tror det blir bra!
      Attached Files
      3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
      3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

      Hobbyking P40 Funfighter
      TechOne HCF Sbach Indoor

      Comment


      • #4
        Dette blir knall.. Hvorfor skal du kjøre inn motor med mineral olje?
        Man gjør f,eks ikke det med motorsaga man kjøper..
        Den fyrer man bare opp og den får maksturtall fra første stund. Og varer i 30år.. Motor og stempler der er jo det samme matrialene som er i våre fly motorer..
        Bare lurer hvorfor folk bruker mineralolje på inkjøring.. Men aldri fått skikkelig forklaring på det,er bare modelflyfolket som gjør dette her..
        Gikk en gang kurs på motorkurs på Rotax, i forbinnelse med flymotorer for fullsize. Der fikk jeg beskjed om jeg skulle kjøre in på den olje typen jeg skulle bruke på det flyet jeg hadde. Grunnen var at motor kunne skjære seg for de mineral har en annen wiskositet og smøre egenskap enn syntestisk. Og når man skifter så får man en helt annen friksjon mellom stempel og sylinderveg. Som kan føre til varmgang og slitasje som kan føre til skjæring..
        Aldri kjørt in en motor på mineral olje. På mine 3W motorer har blitt kjørt in på syntetisk fra første tank.
        Bare startet dem opp. Har latt dem gå ca 10 tanker på 3000rpm. På 100cc motorer har jeg brukt 28/12 på inkjøring og på 150cc 32/12 prop. Og motorene mine har vært super spreke. Den ene 150QS min har nå gått 230L 98octan med 2% Kendall synt olje. Den går helt supert. Masse vis av komp i den også. Faktisk er det folk som har spørt om jeg har haddt 210cc i modelen min. Siden den har vært så sterk jeg ''overspeeder'' på bakken når jeg ruser den opp.
        Så med andre ord er de motorene jeg haddt vært bra.
        Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
        Viking-Smackdown.com

        Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
        PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

        Jerofuel
        Lynx Heli Innovations

        Comment


        • #5
          Godt spørsmål... Jeg lurer også på om dette med mineralolje egentlig har så mye for seg...
          Hangaren full av drit...

          Comment


          • #6
            Tror folk er av forskjellig oppfattning - jeg for min del bruker kun økologisk val-olje fisket av kortvokste eskimoer!

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #7
              Meninga om olje og innkjøring er veldig delt. Man finner poster på forumer som mener begge deler fungerer like bra. Man kan godt få 100 forskjellige svar om man spør et sånt spm på et forum, alle har forskjellig oppfatning om temaet.

              Jeg velger bare å følge 3W sine anbefalinger for innkjøring. Quote: "As per our instructions use mineral based 2-stroke oil, mixture ratio 1:30" Break-in procedure: 3W Modellmotoren - Modellmotoren und Flugzeuge

              For meg så høres det logisk ut ved at bruken av mineralolje hjelper til å få "peakene" på sylinderveggene til å slites jevnt med stempelringene - raskere enn ved bruk av helsyntetisk olje som er veldig "glatt". Det går fint an å bruke helsyntetisk olje fra første stund men innkjøringsprosessen vil ta lengre tid. Som sagt dette er min mening, respekterer fullt og helt andres meninger om dette temaet
              3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
              3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

              Hobbyking P40 Funfighter
              TechOne HCF Sbach Indoor

              Comment


              • #8
                På tide å legge inn noe her nå, modellen ble ferdig for et par uker siden. Mangler kun noe klistermerker fra B&E Graphix for å legge siste hånd på verket nå. Motor og prop combo fungerer bra, meget bra trøkk. Fått kjørt gjennom i overkant av 10 liter bensin nå og 3W'n blir bare bedre og bedre.

                BLS157HV servoene er jævla raske og sterke på regulert 7.0v fra Powerbox'en. Alt fungerer perfekt etter litt justering av barnesykdommer som cg, tankplassering, løse skruer osv.

                Meget stabil i alle 3D øvelser inkl. IMAC. Flyr rett som ei snor.

                Venter bare på Super Dri røykolje som kommer i posten på tirsdag nå så blir det toppers
                Attached Files
                Last edited by erling!; 12-05-13, 20:11.
                3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
                3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

                Hobbyking P40 Funfighter
                TechOne HCF Sbach Indoor

                Comment


                • #9
                  fine bilder av fint fly! (Særlig #4)

                  Grattis!
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Grattis. Og ja, fine bilder

                    Comment


                    • #11
                      Grattis med konge fly. dette og 89"n er de beste flya jeg har hatt. Sjekka hjulkåper for deg og de må bestilles fra Usa, ellers tar det våtter og vinter før de kommer, og de koster 500-600
                      BOOMA Intelliswitch

                      Odd A Eriksen

                      Comment


                      • #12
                        Takktakk. Denne flyr bedre enn alt annet jeg har hatt.

                        Hmm, da får nye hjulkåper la seg vente på... Satser på å bruke carbonduk på innsiden evt. dekke hele i carbon for at de gamle skal holde ei stund til.....
                        Last edited by erling!; 20-05-13, 23:38.
                        3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
                        3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

                        Hobbyking P40 Funfighter
                        TechOne HCF Sbach Indoor

                        Comment


                        • #13
                          Gratulerer med flott fly, du har mange timer med glede forran deg her
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #14
                            En liten filmsnutt fra idag. Bra trøkk i 3W'n
                            3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
                            3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

                            Hobbyking P40 Funfighter
                            TechOne HCF Sbach Indoor

                            Comment


                            • #15
                              Bra flydd

                              Comment

                              Working...
                              X