Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC Edge540 42%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Fint fly, skal du ha lys i den.
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

    Comment


    • #17
      Nei blir ikke noe lys i denne omgang. men hvem vet hva en pakker inn ettervert. Funderer lit på å sette inn slepekrok men får nå se.

      Comment


      • #18
        uhm.. Røyk???
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #19
          Ikke røyk heller i første omgang. Får se hvordan den flyr den er jo allerede lit tung med den motoren.

          Comment


          • #20
            Har montert sammen for å sjekke CG. Selv med radiobatteriene helt baki halen blir den fortung. Vurderer å flytte siderorsservoene helt bak men er usikker på hvordan det skal løses. Noen som har ideer eller innspill til dette.
            Attached Files

            Comment


            • #21
              Hei.
              Sett en servo på hver side, så langt bak i halen som mulig. Hangar 9 bruker den patenten på 35% Extra 260. Et stag fra hver servo. Det er viktig at geometrien stemmer for her er det ingenting som gir seg. Programerbare servoer eller radio med nok kanaler hjelper også. Se om du finner manualen til H9 på nett, ellers kan jeg sende deg bilder hvis du ønsker det.
              Mvh
              Gunnar Børseth

              I might not be very good, but I'm fun to watch.

              Comment


              • #22
                Takk for tipset. Fant den manualen på nettet. Var noe slikt jeg hadde tenkt. Har en kanal til vær servo så det må vel las seg gjøre på få dette til og gå i hop.

                Comment


                • #23
                  Da var siderorsservoene flyttet bak. Vil vel hjelpe lit på balansen. Var ingen problem å få dem til å dra likt når en har de på vær sin kanal.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Effektivt jobba.
                    Mvh
                    Gunnar Børseth

                    I might not be very good, but I'm fun to watch.

                    Comment


                    • #25
                      Nå ble jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Selv med servoene flyttet bak alt av batterier helt bak i flyet og tanken bak vingerøret må jeg ha 800g balast i halen får å få den balansert.
                      Mulig Valach en rett og slet er for tung til dette flyet.
                      Hadde jeg fått tak i en billig GP 176 skulle jeg ha skiftet motor.

                      Comment


                      • #26
                        Her må du prioritere. Bra lyd, eller bra på krevende øvelser.
                        Jeg hadde gått for lyden
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          800g høtes veldig mye ut. Det vil vel tilsvare ca 4 kg i nesa på grunn av vekt x arm. Sikker på at det er riktig?
                          Kjetil
                          oops: . . ! . .

                          http://www.vingmfk.com

                          Comment


                          • #28
                            Ja får ikke dette til å rime helt. Men det er det jeg må legge oppå stanene for å få den til å balansere på vingerøret. Valach en veier jo vel 6kg og det er 2,5 kg mer en DA 170 som denne er tiltenkt for. Skulle jo tro at en skulle klare å balansere ut dette bare med å flytte ting bak i flyet. Har jo en Pilot Yak 54 40% med en Evolution 7-260 i nesa og den har nå omentrent samme vekta. Den modellen fik jeg da i balanse med å legge batteriene helt bak i flyet. Rettnokk flyttet jeg motoren 3cm bak på den men det skulle da ikke utgjøre en så stor forskjell.

                            Comment


                            • #29
                              Da er avgjørelsen tatt. Etter lit regning og funderinger er jeg kommet til at jeg flytter motoren 37mm bakover å jeg får på den måten CG på rett plass uten å legge inn ballast.

                              Comment


                              • #30
                                Høres ut som en bra løsning.
                                Kjetil
                                oops: . . ! . .

                                http://www.vingmfk.com

                                Comment

                                Working...
                                X