Announcement

Collapse
No announcement yet.

modeltech cap21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by sap_2000
    For ikke å glemme at 8-tall også inneholder en venstresving. Det er heller ikke helt enkelt å få til....

    Jeg har også en fordel av å ha eid og flydd dette flyet. Den fløy jo, men flikket for et godt ord både på vei opp og ned av en slak 150 m dia loop i god fart. Det at min veide 50% mer en produsent spec gjorde den vel ikke noe mindre flikkete. Men for all del -Den funket jo bare man hold seg innenfor grensene. Én ting skal den ha: Den er jo den ultimate spappemaskinen. Fin å se på var den også. Skal se om jeg finner et bilde av den.

    Søkte litt rund på bl.a RCU og fant fort ut at min erfaring ikke var enestående. Artige kallenavn som ''Snap 21'' og ''cap 'a snap''. Høydaren var i en post med tittel noe alá ''værste fly noensinne''

    Men hva vet jeg som bare er en enkel hobbypilot....
    Hallo Ståle,
    Du sier jo også at Cato panther flikker lett, det gjorde ikke min. og heller ikke den jeg prøvde av Cato med turbin. Min hadde jo bare vifte i seg (1996) Men som du sier Din Cap var jo 50% tyngre enn den skulle være, så det er nok forklaringen på det problemet. Det er jo ikke fabrikantens feil at noen lager modellen tyngre enn beregnet.Min var heller ikke utpreget lett, med en Supertigre 2000 og originalpotte. Kanskje jeg holdt meg akkurat under en eller annen kritisk grense. Jeg husker også at min hadde flaps.

    Christian
    Last edited by Guest; 21-12-05, 10:43.

    Comment


    • #62
      Sa ikke at den den flikket lett, men sa den flikker til slutt som alle ikke-delta fly gjør til slutt.
      Den siste Pantheren jeg hadde var mer nervøs enn den første. Kan jo ha noe med innfalssvinkel på vinger, stab etc...? Kan ikke si så mye mer da jeg ikke bygget noen av de (og takk for det) Kitbygging er jo liksom ikke min greie, da...

      Bye the way... Fant ingen bilder av Cap'en, men fant en video fra ca. '99 elns. Artig og se rakkeren igjen. Lyden av 300 FT motoren var like herlig som alltid Skal se om jeg får lastet den opp et sted..

      Har lyst på et fly med slik motor igjen en dag. Lyden er nesten like orgasmisk som jet-lyd
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

      Comment


      • #63
        ja vil gjerne se video. og høre den motoren
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #64
          Originally posted by sap_2000
          Sa ikke at den den flikket lett, men sa den flikker til slutt som alle ikke-delta fly gjør til slutt.
          Den siste Pantheren jeg hadde var mer nervøs enn den første. Kan jo ha noe med innfalssvinkel på vinger, stab etc...? Kan ikke si så mye mer da jeg ikke bygget noen av de (og takk for det) Kitbygging er jo liksom ikke min greie, da...

          Bye the way... Fant ingen bilder av Cap'en, men fant en video fra ca. '99 elns. Artig og se rakkeren igjen. Lyden av 300 FT motoren var like herlig som alltid Skal se om jeg får lastet den opp et sted..

          Har lyst på et fly med slik motor igjen en dag. Lyden er nesten like orgasmisk som jet-lyd
          Det er riktig, Panter flikker lettere og lettere jo mer baktunge de blir (ref Cato). Igjen ser vi hvor viktig riktig tyngdepunkt er. Vi er vel to om å ha balsa allergi he he
          Vi snakkes

          Christian

          Comment


          • #65
            Har lastet den opp på google video, men den må verifiseres fri for porr og snusk før den publiseres. Poster link når alt er OK.
            Mvh. Ståle
            http://www.jetsofnorway.no/

            Comment


            • #66
              Originally posted by pepsimannen
              Det er riktig, Panter flikker lettere og lettere jo mer baktunge de blir (ref Cato). Igjen ser vi hvor viktig riktig tyngdepunkt er. Vi er vel to om å ha balsa allergi he he
              Vi snakkes
              Christian
              Sant nok! Begge Pantheren hadde CG eksakt på det samme stedet (spant i fremkant av hatch), men de var likevell forskjellige.
              Den første var utvilsomt best. Den andre var jo krasjet og bygd opp igjen flere ganger før den kom til meg, og til og med skjøtet med et annet fly. Så den hadde vel ett eller annet som ikke var helt i null.

              Ang balsaallergien har jeg funnet en bra kur som fjerner en god del av symptomene mine; ARF Noe allergi må dog fremdeles påregnes...
              Mvh. Ståle
              http://www.jetsofnorway.no/

              Comment


              • #67
                Originally posted by sap_2000
                Sant nok! Begge Pantheren hadde CG eksakt på det samme stedet (spant i fremkant av hatch), men de var likevell forskjellige.
                Den første var utvilsomt best. Den andre var jo krasjet og bygd opp igjen flere ganger før den kom til meg, og til og med skjøtet med et annet fly. Så den hadde vel ett eller annet som ikke var helt i null.

                Ang balsaallergien har jeg funnet en bra kur som fjerner en god del av symptomene mine; ARF Noe allergi må dog fremdeles påregnes...
                Ja da var det nok reparasjonen det var noe feil med, og ikke flyet i utgangspunktet. Blir litt feil å si at en type fly ikke oppfører seg bra hvis det skyldes dårlig bygging/reparasjon. Og vi vet begge to at dette ikke er kritikk til deg, da vi begge ikke rører balsa og lim så veldig mye. vet med andre ord at du ikke har bygget eller reparert dette selv

                mvh.
                Christian

                Comment


                • #68
                  Originally posted by pepsimannen
                  Blir litt feil å si at en type fly ikke oppfører seg bra hvis det skyldes dårlig bygging/reparasjon.
                  Nå har jeg vell heller ikke sagt det er noe gæærnt med flyet i seg selv...?
                  Setter mest pris på fly som mer eller mindre flyr seg selv som F-15 og Euroen. Kan jo ha noe med min lyst til å bygge og reparere å gjøre....
                  Last edited by sap_2000; 21-12-05, 13:33.
                  Mvh. Ståle
                  http://www.jetsofnorway.no/

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by sap_2000
                    Nå har jeg vell heller ikke sagt det er noe gæærnt med flyet i seg selv...?
                    Setter mest pris på fly som mer eller mindre flyr seg selv som F-15 og Euroen. Kan jo ha noe med min lyst til å bygge og reparere å gjøre....
                    Greit nok, bare husker at du sa til meg at panter ikke var noe god å fly da den flikket og var ustabil. Det var en gang jeg spurte om du ikke ville ha en Panter til du sa dette til meg. Det er lenge siden nå. Jeg har jo lenge hevdet at Panter er en fin modell å begynne med nettopp fordi den er så snill å fly. Dette er jo tross alt et fly som flyr på vingene

                    mvh
                    Christian

                    Comment


                    • #70
                      Du har nok helt rett i at jeg har sagt at jeg ikke vil ha Panther igjen. Men at jeg har sagt det er et dårlig fly er piss!

                      Har jo hatt 2 stk. med turbin og føler meg ferdig med den.
                      Skal aldri si aldri forresten... Den store Airworld Pantheren er jo et smykke. Bare synd dette med balsa og byggeallergien. Og det er nok ikke mange av disse å oppdrive på bruktmarkedet på en god stund.
                      Mvh. Ståle
                      http://www.jetsofnorway.no/

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by sap_2000
                        Du har nok helt rett i at jeg har sagt at jeg ikke vil ha Panther igjen. Men at jeg har sagt det er et dårlig fly er piss!

                        Har jo hatt 2 stk. med turbin og føler meg ferdig med den.
                        Skal aldri si aldri forresten... Den store Airworld Pantheren er jo et smykke. Bare synd dette med balsa og byggeallergien. Og det er nok ikke mange av disse å oppdrive på bruktmarkedet på en god stund.
                        Må vel bare innse at jeg er blitt gammel og trenger høreapparat.

                        mvh.

                        Christian

                        Comment


                        • #72
                          God idé. Bare ikke skaff deg en som bruker LiPo.
                          Mvh. Ståle
                          http://www.jetsofnorway.no/

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by sap_2000
                            God idé. Bare ikke skaff deg en som bruker LiPo.
                            det kan du være sikker på, takk for rådet

                            vi snakkes

                            mvh

                            Christian

                            Comment


                            • #74
                              Jeg har masse batterier til høreapperat. Kan bekrefte at det ikke er Lipo. De aktiveres med luft.

                              PS til dere alle med Panthere fra meg. Tyngdepunktet er ved fremre hatch kant, ikke fremre spant. Det skiller ca. 1.5 cm mellom disse to stedene.

                              Cato Horten
                              Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

                              Comment


                              • #75
                                Stemmer det, Cato. En liten huskeleif fra min side. Husker også at det var vondt på fingeren når jeg løftet i den kanten.

                                Hører du halve regnskogen i form av en gigantisk Pitts er på vei til deg...
                                Mvh. Ståle
                                http://www.jetsofnorway.no/

                                Comment

                                Working...
                                X