Unconfigured Ad

Collapse

Interesse for en uhøytidelig konkuranse?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

    #16
    Originally posted by HEIN
    Elektro er jo for mannfolk som kler seg i dametøy.., er det ikke det da..?????
    Er det galt med dametøy også nå?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment

    • Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

      #17
      Originally posted by HEIN
      Elektro er jo for mannfolk som kler seg i dametøy.., er det ikke det da..?????
      Uten å dra nærmere parallelle sluttinger så hadde jeg vel valgt å være "drag queen" fremfor en hårete huleboer.....
      Last edited by Quadrocopter; 07-11-09, 21:20.

      Comment

      • bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

        #18
        Cross-dressing til side.

        1 Kg maksvekt.
        Klokka stopper hvis motor stopper.
        Blir det det hele?
        Eller fortsatt begrensninger i vingespenn og prop-valg?
        Jeg er enig i at det bør være så enkle regler som mulig.
        Tegnebordet kaller
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment

        • Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

          #19
          Originally posted by bad scientist
          1 Kg maksvekt.
          Klokka stopper hvis motor stopper.
          Blir det det hele?
          Eller fortsatt begrensninger i vingespenn og prop-valg?
          Jeg er enig i at det bør være så enkle regler som mulig.
          Tegnebordet kaller
          Måtte bare få av BH-en...

          Fra fleip til "alvor", om dette er alt som trenges av regler vet jeg ikke men ideen er god og dette kan absolutt bidra til lit "moro" under enkelte treff fremover.

          Hensikten må være at alle kan delta (fra RTF kjøpt på sjappa på hjørne og oppover og allikevel ha en mulighet til å hevde seg)

          Ser en fare, iallefall i begynnelsen, med at det designes ultra optimale floatere - ser heller for meg mer RTF/ARF type fly.

          Comment

          • Litespeed
            • Jun 2005
            • 1064

            #20
            Da er det på høy tid og bygge om Easyglideren til en dobbeldekker for optimal bæreevne på minst mulig power.... jeg mener det er vel rom for krativitet når det gjelder med hensyn til reglene...
            Last edited by Litespeed; 07-11-09, 22:21.
            Øyvind

            www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

            Comment

            • bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

              #21
              Originally posted by Quadrocopter

              Ser en fare, iallefall i begynnelsen, med at det designes ultra optimale floatere - ser heller for meg mer RTF/ARF type fly.
              Der mistet du meg...
              Hele utfordringen ligger jo i å konstruere et fly som er godt egnet til oppgaven!
              Så lenge det bare er en liten uhøytidelig konkurranse, så er det neppe noen som tar seg bryderiet med å lage en ultrasløy karbonmodell kun til dette formålet. Men å pønske ut en flymaskin som klarer jobben er jo 95% av moroa, å fly sakte i ring i to-tre timer er vel ikke så innmari gøy? Utfordringen er i designet!
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment

              • Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

                #22
                Originally posted by bad scientist
                Der mistet du meg...
                Hele utfordringen ligger jo i å konstruere et fly som er godt egnet til oppgaven!...
                Greit - det er ikke jeg som lager reglene, ønsker bar å få med flest mulig.

                Da ender man vel opp med 2 klasser:
                • ARF/RTF - for de som bare vil ha det moro med det de har.
                • Custom Design - for de som ønsker å lage optimale greier.

                Comment

                • bad scientist
                  • Oct 2006
                  • 1506

                  #23
                  Blir vel den første grenen innen rc der man blir diska for ikke ha kjøpt "ferdigmat"
                  Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                  Steinar B Johansen
                  Lillehammer mfk

                  Comment

                  • spitmk16
                    • Oct 2005
                    • 1367

                    #24
                    Originally posted by bad scientist
                    1 Kg maksvekt.
                    Klokka stopper hvis motor stopper.
                    Blir det det hele?
                    Eller fortsatt begrensninger i vingespenn og prop-valg?
                    Jeg er enig i at det bør være så enkle regler som mulig.
                    Tegnebordet kaller
                    Det er ett krav til motor ja. Motoren skal være ment til å brukes til å drive ett fly. Mao, seilfly med en servo motor som durer og går med hjemlaget 0.1x10 propell er ikke lov.

                    Men vi kan diskutere reglene, så flest mulig blir fornøyde selvsagt.

                    Og så blir vi enig i løpet av november. byggingen kan skje i løpet av vinteren.

                    Man kan selvfølgelig legge ut tiden på nett, og jeg regner med at folk ikke jukser...
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                    Comment

                    Working...