Originally posted by HEIN
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Interesse for en uhøytidelig konkuranse?
Collapse
X
-
Originally posted by HEIN View PostElektro er jo for mannfolk som kler seg i dametøy.., er det ikke det da..?????Last edited by Quadrocopter; 07-11-09, 20:20.
Comment
-
Cross-dressing til side.
1 Kg maksvekt.
Klokka stopper hvis motor stopper.
Blir det det hele?
Eller fortsatt begrensninger i vingespenn og prop-valg?
Jeg er enig i at det bør være så enkle regler som mulig.
Tegnebordet kallerIkke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfk
Comment
-
Originally posted by bad scientist View Post1 Kg maksvekt.
Klokka stopper hvis motor stopper.
Blir det det hele?
Eller fortsatt begrensninger i vingespenn og prop-valg?
Jeg er enig i at det bør være så enkle regler som mulig.
Tegnebordet kaller
Fra fleip til "alvor", om dette er alt som trenges av regler vet jeg ikke men ideen er god og dette kan absolutt bidra til lit "moro" under enkelte treff fremover.
Hensikten må være at alle kan delta (fra RTF kjøpt på sjappa på hjørne og oppover og allikevel ha en mulighet til å hevde seg)
Ser en fare, iallefall i begynnelsen, med at det designes ultra optimale floatere - ser heller for meg mer RTF/ARF type fly.
Comment
-
Da er det på høy tid og bygge om Easyglideren til en dobbeldekker for optimal bæreevne på minst mulig power.... jeg mener det er vel rom for krativitet når det gjelder med hensyn til reglene...Last edited by Litespeed; 07-11-09, 21:21.
Comment
-
Originally posted by Quadrocopter View Post
Ser en fare, iallefall i begynnelsen, med at det designes ultra optimale floatere - ser heller for meg mer RTF/ARF type fly.
Hele utfordringen ligger jo i å konstruere et fly som er godt egnet til oppgaven!
Så lenge det bare er en liten uhøytidelig konkurranse, så er det neppe noen som tar seg bryderiet med å lage en ultrasløy karbonmodell kun til dette formålet. Men å pønske ut en flymaskin som klarer jobben er jo 95% av moroa, å fly sakte i ring i to-tre timer er vel ikke så innmari gøy? Utfordringen er i designet!Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfk
Comment
-
Originally posted by bad scientist View PostDer mistet du meg...
Hele utfordringen ligger jo i å konstruere et fly som er godt egnet til oppgaven!...
Da ender man vel opp med 2 klasser:- ARF/RTF - for de som bare vil ha det moro med det de har.
- Custom Design - for de som ønsker å lage optimale greier.
Comment
-
Originally posted by bad scientist View Post1 Kg maksvekt.
Klokka stopper hvis motor stopper.
Blir det det hele?
Eller fortsatt begrensninger i vingespenn og prop-valg?
Jeg er enig i at det bør være så enkle regler som mulig.
Tegnebordet kaller
Men vi kan diskutere reglene, så flest mulig blir fornøyde selvsagt.
Og så blir vi enig i løpet av november. byggingen kan skje i løpet av vinteren.
Man kan selvfølgelig legge ut tiden på nett, og jeg regner med at folk ikke jukser...Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Comment
Comment