Announcement

Collapse
No announcement yet.

Video: Nå skal jeg vise hvorfor folk legger hobby'n på hylla!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Video: Nå skal jeg vise hvorfor folk legger hobby'n på hylla!!!!!!!!!

    Nå skal jeg vise hvorfor folk legger hobby'n på hylla.
    Først noen ord:
    Har vraket 3 forskjellige fly med 2 forskjellige motorer. Og problemet er at begge motorene stopper når det
    passer selv. Spesielt ved snaproll ol, men også plutselig rett frem på full gass eller tomgang. Vær snille å ikke gi meg tips om justering av bensinmotor , da jeg vet godt hvordan man gjør dette
    etter 3 år og med godt over gjennomsnittlig antall flyginger i løpet av et år.
    Først byttet jeg motor som da hadde gått 30 turer til et annet merke(kopi av den første).
    Byttet forgasser, tenningsanlegg, slanger, tanker, klunker med og uten filter, plugger, fra 4,8v til 6v, slange fra gasser
    og inn i flykroppen, propeller, mottager, ingen slanger i klem, bruker ikke kill-switch og som sagt 3 forkjellige fly
    og 2 forskjellige motorer. Har prøvd fra veldig rik til på grensen til mager, bare så det er sagt.
    Til info har jeg en 100cc som har 350+ turer som det nesten er slitt hull i hjula på. Aldri Stoppet!
    Helt ærlig, nå vet jeg ikke om jeg gidder mer!! Har vel sikker ikke brukt mer enn 60-70 000 på 50cc'ere siste9 mnd.

    Selvsagt tok det litt lengere tid før den stoppet på video'n


  • #2
    Og jeg tror vel neppe det er noe annet en selvforskyldt. Oppsett.
    Men det er jo likt som de andre flyene mine!

    Comment


    • #3
      Prøv den en tur uten motorcowling å se om den stopper da.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Originally posted by bth View Post
        Prøv den en tur uten motorcowling å se om den stopper da.
        Takk, skal prøve det.
        Fikk samme tips fra usa nå.

        Comment


        • #5
          Elektro motor.... hehe

          Hvis du vil ha skjarmen av en bensinmotor, så er det bare å bøye akslingen litt så får du både ulyd og vibrasjoner.

          Comment


          • #6
            Hmmmm
            Ja vet jeg har problemer, men....................
            Elektro er for kjærringer!

            (men for all del, det står respekt av noen av modellene dine)

            Comment


            • #7
              Originally posted by anders e View Post
              Elektro er for kjærringer!
              Og bensin er for bønder
              Last edited by bjeff; 27-05-10, 22:01.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Har du hatt noen dårlig erfaring med Kill-switch siden du ikke bruker det?
                Lurer fortsatt fælt på hvorfor motoren min stoppet også, og alt virker tilsynelatende bra på bakken, har en Electro Dynamics kill-switch i min knuste Ultimate.
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Olavjoergensen View Post
                  Har du hatt noen dårlig erfaring med Kill-switch siden du ikke bruker det?
                  Lurer fortsatt fælt på hvorfor motoren min stoppet også, og alt virker tilsynelatende bra på bakken, har en Electro Dynamics kill-switch i min knuste Ultimate.
                  Nei da, bare ikke montert etter alt trøbbelet.
                  Bruker smart-fly sin på 100cc'n min.
                  Men er vel ikke alle som fungerer like bra. En kompis kjøpte en ny som ikke virket.
                  Liker dem egentlig ikke, men skjønner jo det med sikkerhet.

                  Comment


                  • #10
                    jeg bruker å sette tomgang 3 klikk opp etter takeoff,og senker tomgangen når det er tid for landing
                    glemte å gjøre det en gang ,da stoppet motoren i akro øvelse
                    dette har fungert veldig fint på mine fly.
                    hva med å montere en liten tank mellom motor og hovedtank som på helikopter,for å unngå luft i fuelen ??

                    Comment


                    • #11
                      Nå gjorde jeg krumspringet på full gass bare for å vise hva som skjer.
                      Samme skjer uansett. Den kan jo finne på å stoppe rett frem også.
                      Har fått tips om header-tank, og kommer til å prøve om de andre tipsene ikke fungerer. Om jeg
                      gidder dette tullet mer.
                      Men hvorfor har ingen andre dette problemet. Har heller aldri hørt andre har brukt det på
                      en ''gasser''.

                      Comment


                      • #12
                        Har samme problemet selv med min DA. Stoppet to ganger i år og sist gang med fatal utgang. Min diagnose vedr siste krasj var gammel og stiv klunk ledning da den stoppet i en inverted harrier liggende mot vinden. Den første stoppen var ifm inverted spinn og trolig kan den samme diagnosen brukes der. Men jeg har liksom ikke funnet den indre roen da jeg ikke tror at motoren bruker så mye bensin på disse øvelsene at ei luftboble rekker å påvirke forgasseren.... Har kjøpt nytt pakningssett til forgasseren og skal bytte det meste før Extra den 2 skal ta maiden. 100 cc og 150 cc ikke no problem....
                        Ola
                        Elverum Flyklubb Modell
                        www.efkm.org

                        Comment


                        • #13
                          I think it is time for the doctor to make a house call.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #14
                            Huff da Anders, detta vakke morro...Vanskelig å si hva som er feil, virker som du har prøvd det meste..Får håpe du får noen tips her så du finner ut av det..
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • #15
                              Takk for det Håvard.
                              Har i tillegg fått noen tips fra Fg også.
                              Skal ta meg en tur å prøve i morgen, men jeg er passe møkklei nå.
                              Beklager at jeg er negativ, men begynner å få nok nå.

                              Har du testet din skikkelig?

                              Comment

                              Working...
                              X