Announcement

Collapse
No announcement yet.

Video: Nå skal jeg vise hvorfor folk legger hobby'n på hylla!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nei, ikke flydd min noe mer, kun flydd med EF sin Edge i det siste...håper å få mulgihet til å teste den litt utover sommmeren....er bare så mye som skjer om dagen, rekker liksom ikke med alt
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #17
      Bruker du skikkelig bensin, eller går det i slik "miljøbensin"?
      Selv har jeg holdt meg til vanlig 95 oktan og blandet med motul racing olje(helsynt) på mine helikoptre og et fly med bensinmotor, 23 og 26ccm på heli og 50ccm på fly, og kan ikke huske å ha hatt noen slike motorkutt.
      Terje

      Comment


      • #18
        På en måte er det alltid synd å høre om folk som plages med modellene sine, men på en annen måte er det litt godt å høre at det ikke er bare meg som sliter med disse lunefulle motorene.
        Har bare et enkelt tips som garantert funker; Kjør elektro!
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

        Comment


        • #19
          Tror helt sikkert at problemet er bensintilførsel. Så lenge motoren din starter og går så trenger du ikke betvile leaning og generell instilling. I stedet for header-tank så prøv med en bladder-tank. Det eliminerer problemer med klunk, viberasjoner, foaming etc.
          Lodd også en nippel på hullet i lokket på forgasseren og strekk en slange fra denne gjennom fire-wall og inn i flykroppen. Det eliminerer variasjon i luftrykket i cowling.
          Mvh

          Olav Lund

          Comment


          • #20
            Kjører vanlig bensin og skikkelig olje.
            Har også prøvd slange fra gasser og inn i kroppen.

            Men skal teste ut noe i kveld, så da får vi se.

            Tørr å påstå uten tvil at jeg hadde glatt blitt norgesmester i deadstick.
            Vi kan kjøre et deadstick show neste helg...................

            Comment


            • #21
              høres ut som ultimate motoren er feil justert på forgasser,den fusker under take off
              jeg ville prøvd å skru inn litt på low nåla
              hva slags plugg bruker du??
              hvilken volt bruker du på tenning
              Last edited by yak; 28-05-10, 17:21.

              Comment


              • #22
                Jeg ville tippet på tenningsanlegg jeg Anders. Ser at du har byttet det før, men du kan jo ha vært maks uheldig å fått tak i et med defekt. Har det inntryket at mange sliter med tenningsanlegg generelt. Du kan sikkert få lånt av noen bare for å teste? Jeg vet ikke hvor mye de går om hverandre, men det vil man i såfall fort finne ut av.
                Tenningen er vel den komponenten som er i stand til å skape flest "uforklarlige feil".
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #23
                  hva slags fylle system/nippel har du til tanken,har vært borti at motor mister suget til forgasser
                  fylle nippel tok inn luft,motoren stoppet under forsjellige turtall

                  Comment


                  • #24
                    Etter mitt syn så har ikke dette noe med bensintilførsel og/eller forgasser å gjøre.
                    Sjekk killswitch på selve motoren (hvis det er sånn på flymotorene).
                    Og er det andre ting som påvirker tenningen etc. sjekke dette.

                    På bilmotorer er det i alle fall en egen knapp fastmontert på motoren for å drepe den.
                    Her har jeg vært borti problemer før.

                    I mine ører er det i alle fall liten tvil om at tenningen forsvinner momentant.
                    Man kan høre en "nesten-kill" under take-off også.

                    Just my 50 øre
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #25
                      Ok henger meg på hær jeg oxo med litt besser wizer. Kan det være dårlig kontakt noen sted ? Fx i de kule bryterene vi har skaffet oss , De har det jo vært problemer med før. Eller muligens gass servoen som kødder med deg.

                      Muligens bare koble batteriet direkte til teningsanlegget
                      BOOMA Intelliswitch

                      Odd A Eriksen

                      Comment


                      • #26
                        Det er ikke justering av motor. Og motoren dør ikke under take off.
                        At den ikke går rent på filmen er for at jeg har riket den med vilje. Har justert hele veien. Akkurat det kan jeg.
                        Den har ikke kill-switch, og har flydd uten brytere. Ngk cm6 plugg. ny.
                        Det er ikke tenning. 2 tenningsannlegg + en annen motor med egen tenning.
                        Som sagt prøvd 4,8 og 6v. DA-fyllenippel som ikke er lekk. Byttet alle slanger flere ganger.
                        Også byttet klunker, både med og uten filt.

                        Nå har jeg akkurat testet uten cowling uten hell. Møkka er like dann.
                        Nå er det ikke morro lenger, så jeg skal tenke over dette i helga.
                        Legger jeg opp skal jeg lage høgge-video av komplett maskin! (har gjort det før jeg)

                        Har kjørt billøp, cross og quad-cross og har aldri opplevd makan til trøbbel.

                        Dere må ikke ta skrivemåten ille opp. Jeg er bare drit forbanna!
                        Tar selvsagt i mot råd. Men tror ikke det finnes mer og gjøre.

                        Comment


                        • #27
                          Og igjen, ja det er sikker noe jeg har gjort feil.

                          Comment


                          • #28
                            Er det så att du nå har hatt to motorer i denne kjerra? eller er det samme motor du har kødda med før også.

                            Før du høgger maskinen, kunne vi ikke forsøkt med og sette inn en av motorene mine som vi vet funker, og så bruker vi tenningsanlegget ditt som sitter i nå.
                            Da hadde vi fått eliminert mange ting.
                            Jeg skrur gjerne ut motoren min på søndag og kommer oppover til deg en dag til uka, så skrur vi litt og tester.
                            Må jo finne ut av dette......

                            Mener jeg brukte DA merkingen når jeg monterte motoren min. Så det skulle gå kjapt.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by anders e View Post
                              Nå har jeg akkurat testet uten cowling uten hell. Møkka er like dann.
                              Nå er det ikke morro lenger, så jeg skal tenke over dette i helga.
                              Legger jeg opp skal jeg lage høgge-video av komplett maskin! (har gjort det før jeg)

                              Hvis du driter i hele greia, kan jeg kan hente den helt tom for en sum. Er ute etter en ny ultimate, men jeg ser gjerne på at du moser motoren og tenningsanlegget ditt med en slegge, stekepanne, elefant eller lignende

                              Kjipt det der, begrenset hvor moro det er i lengden
                              All you need is love

                              Comment


                              • #30
                                Det er nå du må sette deg ned og slappe litt av. sett deg ned i morgen sammen med familien og se Grandprix. Når Søndagen kommer er du uthvilt og ser alle feilene du har gjort med oppsettet ditt. også sees vi på et av imac stevnene senere i sommer, God helg

                                Hilsen Pål
                                Helikopter:
                                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                                Radio
                                Spektrum dx 18

                                Comment

                                Working...
                                X