Unconfigured Ad

Collapse

Reversert motor..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • farmann
    • Mar 2010
    • 918

Jeg skal ikke tulle mer, det ble sånn

Comment

• Jonasur
      • Mar 2011
      • 9

Når jeg ser flyet forfra går motoren med klokka, altså mot høyre. Samme hvilken vei jeg setter propellen, blåser den luft forover...

Folka på throttlestore tilbød seg å ordne lodding for meg, men lurer på om jeg kanskje skal prøve å lodde selv. Er i overkant gira på å komme meg opp i lufta :P

Comment

• Kyrre
        • Feb 2009
        • 2322

Sorry hvis jeg skapte ekstra forvirring, det er ikke tvil om at motoren går gal vei. Ser at på min er det iallefall lett å finne loddepunktene mellom esc og motor, det er bare å dra esc'en så langt ut av kroppen som mulig.

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Lodd selv. Skal du og vil du drive med denne hobbyen må du på et eller annet tidspunkt lodde selv. Husk bare å ha på krympestrømpe før du lodder sammen igjen. Bruk helst krympestrømpe og ikke elektrikertape.

Comment

• danelli
            • Feb 2011
            • 13

bruk loddepasta og en god loddebolt så kan det ikke slå feil
            Erotisk rulett.....Det er når en mann stenges inne i et
            mørkt rom med 10 nakne damer.....og den ene er hans svigermor )
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            -yak 54 . sc 91 2t
            -christen eagle 2
            -aristo-cat s-t 25
            diverse depron "crap"

-dx8

Comment

• lillejon78
              • Dec 2005
              • 1530

Originally posted by Jostein
              Propellen vil ikke trekke feil vei om den er montert baklengs. Den blir bare mindre effektiv

Du blir nok nødt til å bytte om ledningene Er sånn trefase motorer virker.
              det er mange regulatorer der du kan reversere på selve regulatoren!
              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
              homemade quad med diverse elektronikk.
              noen depronkjerrer.
              futaba10c 2.4ghz.
              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• Jonasur
                • Mar 2011
                • 9

Sånn, har lodda om to av ledningene med stor suksess. Motoren går nå riktig vei Takker for all hjelp!

Lite spørsmål til: Skal propellen monteres ved å feste den medfølgende o-ringen på de to skruene på motoren? Og hva skal de små runde plastikkbitene brukes til? Propellen virker litt laus når jeg fester på denne måten, men jeg finner ingen annen logisk måte å montere den på.

Comment

• JayBee
                  • Sep 2009
                  • 762

Originally posted by Jonasur
                  Sånn, har lodda om to av ledningene med stor suksess. Motoren går nå riktig vei Takker for all hjelp!

Lite spørsmål til: Skal propellen monteres ved å feste den medfølgende o-ringen på de to skruene på motoren? Og hva skal de små runde plastikkbitene brukes til? Propellen virker litt laus når jeg fester på denne måten, men jeg finner ingen annen logisk måte å montere den på.
                  Propellen skal festes med o-ringen slik du beskriver ja. Det kalles prop-saver, og skal gjøre at du ikke ødelegger motor eller propell hvis du kommer bortig noe med propellen. Så lenge du ikke får store vibrasjoner fra propellen når du gir gass så gjør det ikke noe at den er litt laus.
                  Jon-Brage Hoel Andorsen
                  -------------------------------------------------------------------------
                  Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• Kyrre
                    • Feb 2009
                    • 2322

De runde plastbitene er adapter som skal inn i propellenavet for at den skal passe rundt skaft med forskjellig diameter. Da forhindrer du at den føles laus.

Ellers er det supert at du fikk fikset det, som du kanskje har skjønt har jeg samme fly selv og det flyr meget bra. Vil dog komme med et lite tips. Balanserorene har ganske liten effekt, på min måtte jeg sette de til maks utslag for at de skulle ha noe å si. Slik den var satt opp orginalt reagerte den nesten ikke i det hele tatt. Måten du gjør det på er å flytte selve støtstangen ut til det ytterste hullet på servoarmen, og til det innerste på selve rorhornet.

Under selv flygingen er det verdt å nevne at den drar litt nedvoer når du gir gass, særlig hvis du går fra glideflukt til full gass. Ikke no dramatisk, men greit å vite. Ellers er det bare å huske å kaste det rett frem, IKKE opp, når du starter det, så går det bra. Det er veldig snillt og stabilt og det glir ganske bra. Bare vær obs på at det også er ganske raskt så du bør ha god plass å fly på.
                    Last edited by Kyrre; 12-03-11, 18:02.

Comment

• Jonasur
                      • Mar 2011
                      • 9

Takker for tipset ang. balanserorene. Har sett at de ikke beveger seg stort, så greit å få tips på forhånd om hvordan fikse dem.

Når det gjelder take-off har jeg satt på et hjulsett fra mitt gamle fly, så hvis alt funker som det skal, blir det lite kasting av flyet. Jeg mener take-off og landing er en for morsom del av det å fly til at jeg kan la det være :P

Skal fly på friidrettsbanen på øya i Trondheim, så plass har jeg mer enn nok av. Har foreløpig lite gode erfaringer med mindre områder. Har hatt ugreie møter med både lyktestolper og trær...

Har forresten lest endel om at det er anbefalt å bruke 2200 mah-batteri fremfor 1300 mah-batteri pga. vekta. Noen innspill på dette området?

Ble litt off-topic, dette her, men det er greit å få orden på så mye som mulig på forhånd sånn at jeg slipper jomfrutur og gravferd på en og samme dag :P

Comment

• Kyrre
                        • Feb 2009
                        • 2322

Angående batteri så har jeg brukt 1800 og 2200 batterier i min, og 1800 mah batterier må jeg dytte så langt inn jeg klarer å få det, så jeg skal innrømme at jeg har stusset litt på at det kommer med et 1300 batteri. Det er dog veldig enkelt å ballansere flyet, bare sett fingerspissene på karbonstengene under vingen og løft det opp. Da bør det stå stille, tipper det en eller annen vei er det i ubalanse.

Comment

• Jonasur
                          • Mar 2011
                          • 9

Vil bare legge til at jeg hadde maiden i dag. Flyet fløy veldig fint og stabilt Og for en fart... Gikk mye raskere enn min gamle Cessna, til og med på under halv throttle. De påmonterte hjulene fungerte dårlig, så ble å ta av fra bakken uten hjul. Fungerte fint på isen. Looping gikk fint, men rolls tror jeg ikke jeg skal prøve noe mer :P

Runda av flyginga med et litt ugreit møte med en flaggstang. Litt vanskelig å manøvrere med nesten tomt batteri. Hadde heldigvis lav fart, så det ble med en liten bulk i vingen og litt skjev snute. Ingenting som ikke kan rettes opp igjen Hvis været holder seg, blir det ny tur i morra!

Comment

• Kyrre
                            • Feb 2009
                            • 2322

Prøv å bruk sideroret sammen med balanseror når du skal rolle så går det mye greiere, men ha god høyde når du prøver.

Comment

Working...