Lurer på tips til riktig propell.
Har en EF edge 88" med en DA-60 på canister som jeg holder på å kjøre inn. Pr i dag står det en vess 23B på. Planlegger å gå over til en 24 propell fra vess om en stund.
Skal jeg gå for en A eller B pitch? ELLER er det andre gode alternativer for 3D flyging?
flyet er jo småtungt ca 8.3kg
Hadde programmert inn såkalte "ailevators" inntil nylig. Dvs. at elevatorene følger aileron sine bevegelser. Dette har jeg tatt bort nå. Noen av dere som har erfaring med dette? Mener det er bra med ailevators i forhold til å motstå torque roll i hover, men mister litt utslag fordi jeg må begrense det så ikke servo butter i mot når det gis høyde/dykk signal i tillegg til balanseror signal... hvis dere skjønner?
Tenker at en større propell gir enda mer torque twist, så her er dilemmaet; beholde max høyde/dykk utslag på elevator eller begrense dette litt og legge inn ailevator funksjon..
Så over til throttle kurve. jeg kan desverre ikke legge inn throttle kurve på min DX7, så jeg sliter med mye gassrespons allerede etter bare litt stikkebevegelse. målet er jo selvfølgelig å få en mer lineær throttle kurve. er kjent med at jeg må koble throttle link nærmest mulig center på servo og langt ut på forgasser armen. men går det å lage noen form for offsett også som vil hjelpe?
om noen av dere sitter på fine "3D" tips så mottas de med stor takk.
Er nok 3D delen av flyginga som har bitt meg sterkest og egentlig den som har fått meg interessert i flyging, litt i strid med normal tilnærming og læringskurve hva modellflyging angår, men jeg får heller tåle kritikken fra de som virkelig kan modellfly
Har en EF edge 88" med en DA-60 på canister som jeg holder på å kjøre inn. Pr i dag står det en vess 23B på. Planlegger å gå over til en 24 propell fra vess om en stund.
Skal jeg gå for en A eller B pitch? ELLER er det andre gode alternativer for 3D flyging?
flyet er jo småtungt ca 8.3kg
Hadde programmert inn såkalte "ailevators" inntil nylig. Dvs. at elevatorene følger aileron sine bevegelser. Dette har jeg tatt bort nå. Noen av dere som har erfaring med dette? Mener det er bra med ailevators i forhold til å motstå torque roll i hover, men mister litt utslag fordi jeg må begrense det så ikke servo butter i mot når det gis høyde/dykk signal i tillegg til balanseror signal... hvis dere skjønner?
Tenker at en større propell gir enda mer torque twist, så her er dilemmaet; beholde max høyde/dykk utslag på elevator eller begrense dette litt og legge inn ailevator funksjon..
Så over til throttle kurve. jeg kan desverre ikke legge inn throttle kurve på min DX7, så jeg sliter med mye gassrespons allerede etter bare litt stikkebevegelse. målet er jo selvfølgelig å få en mer lineær throttle kurve. er kjent med at jeg må koble throttle link nærmest mulig center på servo og langt ut på forgasser armen. men går det å lage noen form for offsett også som vil hjelpe?
om noen av dere sitter på fine "3D" tips så mottas de med stor takk.
Er nok 3D delen av flyginga som har bitt meg sterkest og egentlig den som har fått meg interessert i flyging, litt i strid med normal tilnærming og læringskurve hva modellflyging angår, men jeg får heller tåle kritikken fra de som virkelig kan modellfly

Comment