Jeg har litt problemer med motoren i min 30% Pilot Extra som jeg håpet noen kunne hjelpe meg med. Jeg hadde maiden på lørdag og hadde problemer med at motoren (DLE 55) ikke orker å dra seg opp i turtall. Tomgang er veldig fin på bakken men jeg føler at toppeffekten ikke er helt der den burde være. Oppe i luften er det ingen power. Jeg kan hente litt fart og turtall i stup, men ellers er det ikke mulig å få opp turtallet og den stiger veeeldig seint. Det virker og som turtallet henger veldig både ved throttling opp og ned. Det merkes stort sett bare i lufta.
Etter 7 min flyging har jeg brukte nesten hele tanken. Jeg tenker det er nesten som å fly med choken på. Prøver å tune litt men det blir bare verre. Magrer jeg H-nåla så mye som et 15 min på bakken så får den tydelig for lite. Innstillingen av gasser var i utgangspunktet default innstilling.
Motoren har sittet i en SD Yak tidligere. Med samme stand offs og samme cannister. Kun header er ny. Jeg la merke til den hadde lekket litt i eksosflensen. Det var litt grisete rundt der etter to flighter. Men jeg tror ikke det er problemet.
Jeg lurer på om det er luft tilførselen som er for dårlig. Gasseren sitter veldig nær brannveggen og åpningen er liten. Skulle kanskje åpningen vært like stor som markeringen i bilde #2 der? Er det det som er hele cluet? Ellers er det og en stor åpning til dette "rommet" i underkant, som vist i bilde #4.
PS!
For de som tror jeg fløy med choke spjeld som vist i bilde #2 så gjorde jeg ikke det
Etter 7 min flyging har jeg brukte nesten hele tanken. Jeg tenker det er nesten som å fly med choken på. Prøver å tune litt men det blir bare verre. Magrer jeg H-nåla så mye som et 15 min på bakken så får den tydelig for lite. Innstillingen av gasser var i utgangspunktet default innstilling.
Motoren har sittet i en SD Yak tidligere. Med samme stand offs og samme cannister. Kun header er ny. Jeg la merke til den hadde lekket litt i eksosflensen. Det var litt grisete rundt der etter to flighter. Men jeg tror ikke det er problemet.
Jeg lurer på om det er luft tilførselen som er for dårlig. Gasseren sitter veldig nær brannveggen og åpningen er liten. Skulle kanskje åpningen vært like stor som markeringen i bilde #2 der? Er det det som er hele cluet? Ellers er det og en stor åpning til dette "rommet" i underkant, som vist i bilde #4.
PS!
For de som tror jeg fløy med choke spjeld som vist i bilde #2 så gjorde jeg ikke det

Comment