Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Det ligger endel info om flystedene i Oslo på sidene hvis du søker. Ekeberg er overlegent best, men det er dessverre endel folk der på sommeren. Da går det an å fly i Maridalen, ved Hammeren, og på hundejordet ved innkjørselen til dalen (jeg la ut en link i fjor), dersom Voldsløkka er for folksom (på veien mot Maridalen). Det sier seg selv at det kun er elektro som gjelder i Oslo! Problemet med klubbene, er at alle har stripe ute i gokk. Det betyr ikke at det ikke lønner seg å være medlem, selvom man flyr mest i byen. Forsikringen gjelder også på uorganiserte steder, men neppe på Slottsplassen.
Er det greit å fly på Rud/Hauger? Er det ikke mye folk som lufter bikkjer og unger som spiller fotball der? Jeg har en egen evne til å treffe fotballmål, stang ut selvsagt.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
Er det greit å fly på Rud/Hauger? Er det ikke mye folk som lufter bikkjer og unger som spiller fotball der? Jeg har en egen evne til å treffe fotballmål, stang ut selvsagt.
Nå flyr jeg stort sett på ettermiddagen fra ca. 18 og utover. Det er ikke så mye folk, det er noen gamle damer & tilhørende pudler. Har aldri sett noen idrettsaktivitet akkurat der vi flyr. Det er god plass til både større og mindre fly.
All idrettsaktivitet er faktisk inngjerdet Fins både asfaltstripe, grusstripe, og en hel del gress for buklandinger.
Ellers er det ikke så veldig mange hindringer der, blir i utkantene av området. Dog, så står det skilt om at det ikke er lov å bruke motoriserte modellfly der, men slik jeg har hørt det fra andre som flyr og har flydd der lenge, så er elektrofly lov.
Thomas Kristensen (30) Oslo, Grefsen
Radio: Spektrum DX6i & DX8 Ultra Micro: Mange forskjellige Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>
Om Yr.no har rett i sine varsler, ser lørdag førstkommende ("palmelørdag") bra ut flymessig for Oslo, med vind på maksimalt 2m/s. Når det gjelder Ekeberg er det på mange måter tiden akkurat nå som er best; etter snøsmelting, men før cricketspillere, fotballspillere, grillere, picnik'ere og f... og hans oldemor inntar sletta for å bedrive sine aktiviteter. Selv om det er desidert flest motorfly (kun elektro!) å se på Ekeberg, er det vel verdt å plukke med seg seilfly også. Ekeberghallen har for eksempel et stort fint svart tak som kan avgi en god del oppluft på fine vår/sommer dager og -kvelder. En annen fordel med å fly seilfly, er at man får spredt trafikken litt, ettersom seilerne som regel opererer høyere opp og lengre bort enn typiske motorfly. Det er jo ikke helt ukjent at luftrommet til tider blir en smule overfylt...
Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere
Vi er en del som flyr på den store sletta rett etter Bogstad Hovedgård i Sørkedalen. Fint sted med god plass for elektro. Kan blåse fra Syd innover i dalen, men er stort sett stabile forhold. Var der på Søndag, ganske gjørmete enda, men fikk fløyet en del.
Hvordan er det på Ekeberg for tiden? Mye gjørme? Hadde vært artig med noen turer på sletta i Påsken.
Kjørte forbi der å titta litt idag. Litt usikker på hvor du mener, så flere åkre som var noget våte. En plass du vet det er lov å flyt litt? Så ut som et bra sted litt lengre inn en hovedgården. Stor asfaltert parkeringsplass, men pløyd åker rett ved. Men bare parkeringsplassen var jo nesten stor nok
Radio: Spektrum DX6i & DX8 Ultra Micro: Mange forskjellige Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>
Når du passerer Bogstad hodegård å vei innover Sørkedalen. Kjører du ned en ganske bratt bakke, og passerer Roklubben. Rett etter roklubben likker det en stor gresslette på venstre side innover. Parkeringsplassen ligger på andre siden av veien. Det går en ridesti langs sletten og det er satt opp søppelkasser.
Der er det lov og fly elektro, bare man tar hensyn til de som rir. Det pleier å stå en god del folk å fly rett ved veien, så det er lett å se. Jeg skal dit i morgen midt på dagen ca, for å teste min nye High-Start Ulempen er at det står noen tær på den ene siden av sletten som kan være sultne på modellfly. Men ellers er det god plass.
Sletten ligger rett etter hovedgården.
Takkk for god veibeskrivelse, Arne. Satser på å ta en tur jeg også.
Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere
Ja, takk for beskrivelsen. Har hørt om stedet, men aldri vært der. Tok en tjuvtitt på Google Earth, og det så jo ut til å være et greit område. Ettersom jeg bor nærme Ekebergsletta, er det mest nærliggende å dra dit, men det er alltid greit med alternativer, spesielt når cricket og fotball sesongen starter.
Edit: Flere Google Earth brukere her ja... Genialt verktøy for å sondere terrenget.
Når du passerer Bogstad hodegård å vei innover Sørkedalen. Kjører du ned en ganske bratt bakke, og passerer Roklubben. Rett etter roklubben likker det en stor gresslette på venstre side innover. Parkeringsplassen ligger på andre siden av veien. Det går en ridesti langs sletten og det er satt opp søppelkasser.
Der er det lov og fly elektro, bare man tar hensyn til de som rir. Det pleier å stå en god del folk å fly rett ved veien, så det er lett å se. Jeg skal dit i morgen midt på dagen ca, for å teste min nye High-Start Ulempen er at det står noen tær på den ene siden av sletten som kan være sultne på modellfly. Men ellers er det god plass.
Sletten ligger rett etter hovedgården.
Tar meg nok en tur jeg også om dere ennå er der oppe da. Har en obligatorisk lunsj kl. 12. Men dere blir der kanskje et par timer, så når det muligens.
Takk for beskrivelse, da vet jeg i allefall hvor det ligger. Det var her jeg trodde du mente.
Jeg stikker opp på Ekebergsletta i 12-13 tiden regner jeg med, dog har bare en liten EPP som er flybar i skrivende stund.. Men, artig det og, så lenge det ikke blåser..
...dog har bare en liten EPP som er flybar i skrivende stund.. Men, artig det og, så lenge det ikke blåser..
Ser ut som det kan være gøy i vind også. Så i allefall slik ut på KK og Tangen i går. 48" maskinene ble på bakken pga vind, men depron fløy de som bare det. Hadde jeg ikke trodd.....
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment