Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cambrian Spitfire (supermarine) funfighter byggehjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Hans Petter View Post
    Regner med at det står på tegningen/ manualen
    Heilt riktig . Nå er det ikkje lenge til at eg begynner prosjektet


    Comment


    • #17
      Jeg benytter hvittlim til plankingen som Hans Petter sier, ALLTID minst 12 minutters epoxy på firewall, gjerne 30 minutters om jeg har det liggende; og Ca ( lynlim+ kicker) på resten.
      En god regel er å bruke epoxy der du kan trenge litt tid på å justere etter liming. Sånn at du er sikker på at alt ligger slik det skal når limet "setter" seg. Feks firewall, sideror-stab, evt høyderor-stab. Da har du tid til å justere delene litt slik at du kan få kontrollmålt geometrien, og evt korrigert avvik.

      I stedet for den "bandasjen" som skal ligge over vingesjøten, som ligger med kit'et, benyttet jeg en strimmel med glassfiber; ca 5 cm bred, i medium tyngde..

      Det kan være lurt å gi den gamle motoren en ny plugg før du starter den, men etter du har snurret den et par ganger med olje / fuel. Da vil den forhåpentlig vis være lettere å starte.
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #18
        veel sent svar dette Martin, men jeg ville ikke for alt i verden stolt på kipe Hxt 900 servoer i ett 200km/h nitro fly. servoene i dette flyet må du kunne stole på og buklandinger i terrenget krever gode sterke servoer. en bitteliten flutter knuser de bittesmå plastgearene fortere enn du rekker å si h ...!
        som jeg sa da du fikk byggesettet :sørg for å bruke skikkelige servoer.
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #19
          Da blir det tilbake til HS-81, men er metallgir virkelig nødvendig?


          Comment


          • #20
            Hva som VIRKELIG var nødvendig vet man aldri før uhellet har hendt. Derfor legger vi oss litt over på det som er bedre enn kansje godt nok. du skal heller få mine servoer så slipoer du å kompensere for sikkerhet.
            Tor Helseth
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

            Comment


            • #21
              Følger med på denne! Morro at det er flere unge som flyr! Lykke te med bygget!

              Comment


              • #22
                Takker, spennende dinna Dakotan din også

                Ser etter lim lokalt her, etter det blir det bygging.


                Comment


                • #23
                  Takk for det du, bra du følger med! Har du vært på Biltema og sett etter lim? De har mye bra! Superlimet med akselerator, trelimet og stålepoxyen kan jeg anbefale derfra!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Flyfreaken View Post
                    Superlimet med akselerator, trelimet og stålepoxyen kan jeg anbefale derfra!
                    Har Superlim og trelim, mangler 30 min Epoxy. Da blir det sann ca. full fres med bygging


                    Comment


                    • #25
                      Skal du på Biltema er den "vanlige" 5 minutters epoxyen også grei å ta med seg. Den er fin til steder der du ikke skal lime mye, men hvor epoxy er å foretrekke, små feltreparasjoner osv..
                      __________________________________________________ ___
                      Jørn Kaasbøll
                      Scale Warbirds of Norway

                      Comment


                      • #26
                        Vingene begynner å komme seg til, Spitfire formen:
                        Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	590260


                        Comment

                        Working...
                        X