If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Jeg vil anbefale å kjøpe en ekstra servo og bygge den med en servo pr balanseror, jeg har bygd flere GWS modeller inkludert E-Starteren og ender ofte opp med mye slark og små utslag når jeg bruker GWS sin løsning. Det er veldig enkelt, alle delene du trenger er med og flyet er tross alt av isopor som man lett kan skjære i med en hobbykniv. Ellers er E-Starteren et meget godt fly for det kan fly utrolig langsomt noe en nybegynner vil sette pris på.
Den er jo nesten dobbelt så dyr da. For en tusing tror jeg faktisk ikke man får no særlig bedre fly av denne typen, men skal man begynne å anbefale andre fly vil jeg si at en skyver ala Easystar er enda bedre egnet for en nybegynner. Det å ha motor og propell bak gjør at flyet vil tåle kræsj enda bedre for det er ofte nesa som treffer bakken først.
Dette flyet hadde jeg som første fly, men bytt ut motor med en gang, 350 er for snaut.
Knall fly, som tåler masse ekstra vekt. 100 gram med lim og flyet er like fint.
Bare legg ekstra merke til hvordan motorpinnen sitter når du monterer den første gangen. Det er svakheten med flyet og jeg brukte byggeskum når det ble umulig å lime noe som helst der. Gikk i bakken mange ganger, og er sykt lett å lime. Med 5 min epoxy lim er du på vingene etter ca 1 time, selv om du har hatt rett i bakken.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Som første fly bør du velge noe som tåler juling! Det er utrolig demotiverende å vrake et fly på første turen. Hadde jeg vert deg så hadde jeg valgt den kleffa linker til. Den tåler veldig mye juling, er lettflydd, og har nok motor til å dra vertikalt! E-starter er en gammel modell som for lenge siden er utkonkurert av bedre modeller.
Jon-Brage Hoel Andorsen
------------------------------------------------------------------------- Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Jeg hadde kjøpt bare flyet hos elefun, og ser at de selger den for ca 350 kr der nå. Billig pris
Så hadde jeg kjøpt motor, esc, servoer og lader hos hobbyking.
Sender, så bør du gå til rcmarked, og kjøpe DX7 (her sprekker budsjettet ditt betraktelig), men du kan jo også gå i en klubb og få tak i en gammel sender og mottaker for en rundt 100 kr. Det er nok av de som har 4 kanalers sendere, som de gjerne selger for en svært billig penge.
Sum sumarum, med litt jobb, så kan du få bedre pakke gjennom å handle selv enn å handle ferdig pakke fra elefun. Oppsettet jeg viser til, har mere kraft, mere moro enn det elefun sitt legger opp til. Til omtrent samme pris.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Når Formosaen min henger på propellen med 200 watt og 1000 mah batteri, burde det være mer enn nok for en E-Starter. 1800 mah i en E-Starter er altfor stort, fysisk sett klarer jeg såvidt å stappe inn et 1300 mah batteri. Det blir også for tungt, GWS fly er laget for å være så lette som mulig. I mine øyne er E-Starteren best når den bygges lett og flys rolig, hvis man vil ha råere egenskaper bør man se etter andre fly som feks Clouds Fly/Floater jet som kommer komplett med børsteløs motor osv og er laget i mer robust matrial. Det er uansett enklere enn å bygge og modifisere en E-Starter, selvom det i seg selv kan være en del av morroa.
Når Formosaen min henger på propellen med 200 watt og 1000 mah batteri, burde det være mer enn nok for en E-Starter. 1800 mah i en E-Starter er altfor stort, fysisk sett klarer jeg såvidt å stappe inn et 1300 mah batteri. Det blir også for tungt, GWS fly er laget for å være så lette som mulig. I mine øyne er E-Starteren best når den bygges lett og flys rolig, hvis man vil ha råere egenskaper bør man se etter andre fly som feks Clouds Fly/Floater jet som kommer komplett med børsteløs motor osv og er laget i mer robust matrial. Det er uansett enklere enn å bygge og modifisere en E-Starter, selvom det i seg selv kan være en del av morroa.
Jeg hadde vektmessig dette utstyret i min, og det gikk fint. Estartern takler masse vekt, og 100 gram ekstra merkes ikke. Man kan selvsagt gå ned på watt, men jeg viste at prismessig var det samme om man valgte ett annet oppsett og handlet fra flere steder. Går man ned på watt og batteristørrelse, blir det selvsagt billigere og.
Jeg fløy min estarter med 2200 mah 3s batteri, og det var null problem. Jeg tipper at modellen kan fint klare 3500 mah batteri uten problem og, men da uten nybegynnerliming.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment