Unconfigured Ad

Collapse

Asp/Magnum motorer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hummel
    • May 2006
    • 51

    #1

    Asp/Magnum motorer

    Hallo gutta

    Har kikka litt på Magnum-motorer og så vidt jeg kan forstå, så må de være ganske rimelige. Hvordan er kvaliteten? Hva slags motorer gir mest for penga?
    Håper på en del synspunkter på dette.

    mvh Trond
  • Acro
    • Nov 2005
    • 177

    #2
    Søk på Forumet

    Hvis du søker etter ASP, SC eller Magnum på forumet her, finner du masse info. Disse motorene er laget på samme fabrikk og skal være identiske. Noen hevder at navnet gjennspeiler kvalitet etter sortering på hva som kommer ut av støpeforma. Magnum 1.sort, SC 2.sort, ASP 3.sort.
    http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=7914
    Acro
    Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

    Comment

    • kim_andre
      • Jan 2006
      • 144

      #3
      Kjøp deg en OS motor, de går som en klokke
      er litt dyrere men er mye bedre
      M.V.H
      Kim-Andrè
      Kimvag@hotmail.com

      Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

      Comment

      • tyor
        • Mar 2005
        • 9757

        #4
        Nå er det ikke ment å kritisere OS da jeg ikke har noen større erfaring med dem.men har flere asp/sc motorer og tror du får veldig mye for pengene. en os koster jo gjerne det dobbelte.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        • andre78
          • Nov 2005
          • 163

          #5
          Hei ! Jeg har hatt både magnum ,asp,os,supertigre og saito . For tiden så bruker jeg en 91 asp i en f3a modell , denne funker veldig bra på alle måter !
          Den er utrolig lettstartet , trhotler fint og har enda ikke stoppet for meg .
          jeg kjører den på os 4-taktsplugg som jeg bruker 2 skims på og mrf fuel med 15prs nitro , propelen jeg bruker er 14\10 apc .
          Når dette er sagt så vet jeg ikke hvordan levetiden er på motoren ! de magnumene jeg har hatt tidligere har blitt relativt fort slitt i forhold til de os motorene jeg har hatt. Ellers så er jeg storfornøyd med os og saito , men de koster ca det dobbelte .
          Mvh Andre`søhagen

          Comment

          • kim_andre
            • Jan 2006
            • 144

            #6
            Hei Tom.

            Det er helt motsatt med meg, når det gjelder motorer. hehe.
            Det er jo bare smak og behag
            M.V.H
            Kim-Andrè
            Kimvag@hotmail.com

            Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

            Comment

            • tyor
              • Mar 2005
              • 9757

              #7
              hei Kim-Andre

              som du sier er det smak og behag. Men hvis mitt hobby budsjett pr. år hadde vært litt større en det er. så hadde sikkert jeg også hatt os motorer. eller mest sansynelig saito eller ys kjenner flere som har os og som du skrev de går som en klokke og er kanskje litt letter å justere. men man får det man betaler for. men at magnum/sc/asp gir mye for penga tror jeg nok. i hvertall for en "søndags pilot" som meg som ikke krever maksimal effekt i forhold til vekt/størrelse osv av en motor.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment

              • Gisle
                • Dec 2005
                • 575

                #8
                Originally posted by andre78
                Jeg kjører den på os 4-taktsplugg som jeg bruker 2 skims på
                Hei
                Hva er årsakene til at en bruker 2 skims på pluggen. Skjønner at dette løfter pluggen, men hva var symptomene for at dette var nødvendig. Interessant å vite, da jeg også har samme motor, som forøvrig funker fint.


                Gisle
                Gisle Ranum
                Trondheim
                "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                Comment

                • Tom Erik
                  • Feb 2004
                  • 1601

                  #9
                  4-taktspluggene til OS (OS-F) er er lengre enn normale 2-takt plugger. Dvs. den stikker lengre ned i motoren. For å kompensere for det tidligere tennpunkt (og økt kompresjon) så pleier man som regel å sette inn to topp-pakninger. Jeg har ikke prøvd to plugg-pakninger, men jeg regner med at det gir omtrentlig den samme virkningen.
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment

                  • andre78
                    • Nov 2005
                    • 163

                    #10
                    Helt riktig det Tom erik sier her ! Det jeg opplever med bruk av f pluggen er at den blir utrolig lett å starte og går stabilt .
                    Mvh Andre`søhagen

                    Comment

                    • tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

                      #11
                      altså firetakts plugg i en to takter. er ikke en firetakts plugg veldig varm for at den skal holde glødingen i mellom slagene. slik at det er derfor det fungerer bra? dette skal jeg også prøve på en gammel tt20 motor jeg har som ikke vil gå på under halv gass.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment

                      • Tom Erik
                        • Feb 2004
                        • 1601

                        #12
                        Jo, det er riktig at den er varmere. Fordelen er at man da kan kjøre motoren rikere, noe som igjen gir finere gange, bedre levetid osv...
                        OS-F eller Enya #3 er typiske varme plugger
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

                        Comment

                        • andre78
                          • Nov 2005
                          • 163

                          #13
                          Har vært bort i flere motorer der ujevn gange ble løst med os-f plugg ! Bla da jeg var i forsvaret så hadde vi problemer med at noe av os140rx motorene ikke gikk helt bra , byttet til f-plugg og de funket som bare det . Ellers så har jeg en supertigre som absolutt ikke vil gå bra uten f-plugg , og sef asp .
                          Mvh Andre`søhagen

                          Comment

                          • hummel
                            • May 2006
                            • 51

                            #14
                            HEI

                            Mye kunnskap ute å gåe her, ser jeg. Hva slags plugg anbefaler dere til Supertigre 60?

                            Trond

                            Comment

                            • Motorboy
                              • Nov 2003
                              • 1566

                              #15
                              Bruk gjerne OS R glødeplugg for wankelmotor hvis 4 takter var inverted og sikrer grange, R pluggen er mye varmere enn F pluggen.

                              Comment

                              Working...