Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg og mange andre har meget gode erfaringer med GWS estarter (http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=13) som førstefly. Det er meget lett å reparere (igjen og igjen og igjen ...) og flyr meget bra. Elefun ser utsolgt ut, men IMPX har det nok.
Flyet kan flys meget sakte, og er stabilt i luften. Du kan benytte det både med haleror og balanseror. Slowsticken kan i utgangspunktet bare benytte haleror.
J-3 Cub'en ligner mistenkelig på guttungens CCLee-utgave. Jeg har flydd den sammen med ham, og den er av en eller annen grunn relativt ustabil under take off, men ok deretter. Antar dette skyldes at modellen krever noe fart, samtidig som motoren ikke akkurat er overdimensjonert. Kontrollen er odde med høyde på høyre stikka og sving på venstre. Motoren skrur du av og på med en bryter - ikke veldig enkel å beregne landingsposisjon med. Flyet er nok mer robust enn eStarteren.
Seilfly ville jeg nok ventet med til fly nr to ...
E-starteren er kanon, men dessverre vil du ikke få tak i den før ca etter jul sies det. Noe med blyinnhold og greier som gjør at butikkene ikke får tak i på en stund.
Er du en ny på dette så er det jo en mulighet å kjøpe denne som Elefun nå har fått inn igjen. http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...21&prod=Cessna 182 (4CH) Komplett&kategoriID=16
Har ikke prøvde det selv, men det er billig, stilig og har balanseror. Reservedeler finnes også. Synes det er like greit å gå på balanseror med en gang og lærer å håndtere stikkene slik de kommer å være for ettertid.
Vi en ha et annet alternativ kan Smallsize hjelpe deg med en Cub som er komplett og har "autopilot", mao flyet har selvopprettende egenskaper innebygd.
Lykke til
Mvh
Gisle
Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
Jeg ville satset på en wing dragon.. lærte selv å fly med denne og den tåler nesten alt... har også hatt en estarter og den tåler ikke noe i forhold.. Wing dragon har en mjuk plast kropp som du nesten kan stå å hoppe oppå uten at den tar skade av de.. og reserve delene er billige... elefun har godt utvalg i reservedeler... Flyet er også meget enkelt å flyge og med propellen bak vingen slipper du å knekke den så ofte...
Noen flere forslag?
Hva tror dere er best å starte med?
cessna 182 er ikke ett nybegynnerfly
Jeg begynte med det, og det var ikke suksess
For å si det slik, ta heller å spar litt og kjøp ordenlig utstyr med en gang. Kjøp ordenlige servoer og utstyr og da kan du bare bytte fly (langt billigere i lengden)
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Jeg ville satset på en wing dragon.. lærte selv å fly med denne og den tåler nesten alt... har også hatt en estarter og den tåler ikke noe i forhold.. Wing dragon har en mjuk plast kropp som du nesten kan stå å hoppe oppå uten at den tar skade av de.. og reserve delene er billige... elefun har godt utvalg i reservedeler... Flyet er også meget enkelt å flyge og med propellen bak vingen slipper du å knekke den så ofte...
Helt enig. wingDragon er det jeg lærte meg å fly på. Det gikk helt fint uten hjelp. Men jeg beggynte ikke med Sportsern, angrer litt på det.
Dette skyldes det nye RoHS-direktivet som ble innført 1. juli for elektronikkprodusenter. Frem til da har det vært lov å bruke blant annet bly i loddetinn. Forkortelsen RoHS står for omtrent Reduction of certain Hazardous Substances og skal spare miljøet for en del skumle stoffer, derblant bly. Problemet er bare at alle alternativene til blyholdig loddetinn er dyre og krever mye mer varme. Komponentene må dermed tåle enda større påkjenning under lodding og det blir også mye mer vrakproduksjon. Har sett flere fly som kommer med et RoHS-merke på nå i det siste. Nå er det jo sjeldent noe som skal loddes i selve flyet, men radioutstyret derimot.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment