Og noen mindre varianter https://www.stevensaero.com/nostalgia-laser-cut-kits/
Unconfigured Ad
Collapse
Skikkelig klassiker.
Collapse
X
-
Mvh PLHComment
-
Alt ligger til rette for at du legger inn første post
http://www.modellflynytt.no/forumdis...p/189-Friflukt
(Lover å ikke rappe mer av denne tråden nå....)Tom I. ArntsenComment
-
Jeg er også stor fan av modeller fra 20-50 tallet, morsomt og helt basic. Har nok noe med at jeg hadde en bestefar som var veldig interessert. Har et par modeller, men hvor kan man fly? Jeg blir jo "jaget" bort av cricketspillere på de plassene som har litt areal. Det hadde vært moro med et "vintage-miljø".Parkzone Mustang
Brooklyn Dodger
Simplex 40
Graupner Topsy
På byggebordet:
Stinson Reliant SR9 fra Berkley Models tegning
Gloster Gladiator 1/10 (Thörn)
Brian Taylor Gloster Gladiator
Buzzard BombshellComment
-
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.Comment
-
Disse klassikerne, er jo opprinnelig laget for friflukt, og de seiler godt i termikk. Derfor setter jeg på en foldepropell, da det er en del luftmotstand fra før i pylonmodeller. Det er lite cricketspillere på Bogstad, og vi er et lite, men godt miljø som har holdt til der siden 40 tallet! Eldstemann, er snart 91 og meget aktiv. Mest ferdigfly, men noen av oss bygger fremdeles.
Jeg kan ikke sette inn min Cox 0.8 i denne, da hadde vi blitt jaget fra Bogstad. Vi deler jo tross alt plassen med flere. så det er kun elektrisk. Mer fra Bogstad: www.flystua.noVennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.Comment
-
Salg på ebay. Bra priser, og mange flere jeg har lyst å bygge. Men frakten koster jo litt da.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.Comment
-
Hadde jeg bygget denne etter tegning, hadde jeg nok forenklet den litt. Dette er ikke noe hurtigsett, og det er mange små balsadeler. Må tilpasse en del også, da tegning og deler ikke alltid stemmer helt. Men tålmodighet er en dyd, og det er greit å ha noe å pusle med i disse mørke kvelder. Må være forsiktig med temperaturen da jeg skal trekke. Spesielt halen ser ut som den kan slå seg.Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.Comment
-
Propellvinger
La det gå 12 timer før vingen tas løs fra det plane underlaget. Når større vinger ikke er i bruk skal de være fastspent til en jigg for å holde formen.
Du vet sikkert at en ving som er blitt vindskev kan rettes over damp fra f.eks. en kasserolle uten lokk som fosskoker. Lykke til,
Mvh PLHComment
-
Massevis av vintage hos Bel-Air også.
http://www.belairkits.com/itemsection.asp?id=50Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.Comment
-
Den ble ganske kul, selv med moderne trekk. Pusten tåler ikke Dope så godt. Men neste prosjekt, kan det kanskje gå fint med Solartex, som ser mer ut som klassisk trekk.
Motor 950 Kv Turnigy. ESC 30A Multiplex. 2 9g metallgear servoer. Batteri: Hyperion 3c 1100. Får se om det blir en jomfrutur i romjulen.Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment