Joda, håper jeg rekker en tur til før vinteren virkelig slår til. Var litte bitte grann snø på banen her i Bodø. Sendte mail til Elefun om de kan skaffe nytt vingerør, og hvis de kan det kommer det sikkert til å ta tid før de får det på lager. Vet ikke om jeg kommer til å fly det på isen siden jeg har li-ion batterier og som vi vet liker de ikke minusgrader. Noen som vet om noen gode 3,5" spinnere?
Unconfigured Ad
Collapse
Byggetråd: SDmodels Extra 260 30% med 3W 55i
Collapse
X
-
-
Hvis du kan ta ut batteriene av flyet på en enkel måte, så er det bare å ha de på innerlomma når du ikke flyr. Varmen fra potta sørger for at det ikke blir kaldt inni kroppen på flyet under flukten. Og det tar mer enn 15 minutter å kjøle ned et batteri som har en indre temp på 15-20 grader. Så kulden skal du ikke bekymre deg for.Knut Erik
But it flies, so who cares??
www.torqueroller.com
Steikje galen
www.skalamodellflyklubb.no
www.teamflyingcircus.comComment
-
Batteriene er stripset fast, men det er jo en enkel sak å sette et par borrelåsband der istedenfor.William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Har brukt Fromeco i 2 vintere nå uten problemer, man må bare som Knut Erik sier bruke hue å passe på at batteriene ikke er kalde når man skal bruke de.Comment
-
...og Loadteste før HVER TUR!!!! (sørg for du har en skikkelig load tester)
Jeg har flydd med Li-Ion i 3 vintre på rappen uten problemer, men det betinger, som de andre nevner, at man vet hva man driver med og holder seg innenfor rammene av hva batteria kan brukes til.Odd Sundet
http://www.imacnorge.noComment
-
OK, takk for tipsene. 8-ball testeren fra Fromeco er vel bra?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
-
Ja, da har jeg hatt Extra'en i luften 8 ganger. Jeg er storfornøydBegynner å bli kjente med den nå og tør å vrenge stikkene lavere og lavere for hver tur som går.
Slik jeg har satt opp min nå flyr den hands off inverted. Flyet vingrocker i "upright" high alpha, men jeg har klart å finne et "sweet spot" et par ganger å da blir det stabil som fjell. Inverted high alpha er rock solid uten noe rocking. I knivegg drar den littegranne mot buken, men kan lett kureres med en miks. Synes den er lett å holde i hover. Synes kanskje det kunne vært litt mer høyderorsrespons i flatspinn da den ikke vil flate helt ut. Kniveggspinn er brutal
Her er et bilde fra lørdagen og jeg tror det er tur nr. 5 hvis jeg ikke tar helt feil. Legg merke til seilflyet som snuser termikk! En Viking for de som måtte lureWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Artig å se at Extran er i farta igjenRen skjær flyglede dette!
Hvordan er flyforholdene i Bodø om dagen ?http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
Vi kunne fly med hjul på stripa helt til i går. Det kom noen cm snø. Ellers har vi vært på en vann ca 40 min kjøring fra Bodø. SpeilisWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Her er en liten videosnutt fra dagens flyging. Få med dere slutten
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Hehe...nei jeg dro ikke feil. Jeg var litt for opptatt med å få sideroret i snøen at jeg "glemte" å se på resten av flyet og så derfor ikke at flyet var på tur mot megIngen skade skjedd.
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Det flyet virker utrolig lett. Hva er vekta på det?
Her hos meg er det ikke snakk om at det blir flyvær, er utrolig irriterende.
Må innrømme at jeg likte den Extraen der ja.
Fint at det gikk bra med flyet da. Det så iallefall ikke ille ut. Hadde kanskje vært værre om buken kom først, med tanke på å få avrevet understellet.Knut Erik
But it flies, so who cares??
www.torqueroller.com
Steikje galen
www.skalamodellflyklubb.no
www.teamflyingcircus.comComment
-
Vekten min stoppet på 7,2-7,3 kilo. Dette er med 60cc motor! Har vel prøvd å spare vekt der det er mulig, men jeg kan enda kjøpe halerør i karbon, understell i karbon osv. Vingerøret et derimot i karbon. Tror jeg skal ta av hjulkåpene da de begynner å bli litt "shabby" etter flygingen på snø. Det er et par sprekker og sånt. Da sparer jeg nemlig 110 gram tilWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment