Announcement

Collapse
No announcement yet.

H9 46% Ultimate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    veldig bra. men skal det ikke være spinner her da?

    Comment


    • #32
      Bilder av Eagle´s Ultimate

      Jeg har noen bilder klare, de beste legger jeg ikke ut nå.. CS3´n min som jeg bruker til bildebehandling har tatt kvelden. Så når jeg får den opp å gå, så skal jeg fikse noen bilder til
      Dette var jaggu ett rått fly. Det er litt synd at han ikke har planer om å selge dette, da hadde jeg tatt det med det samme

      Her er iallefall noen bilder

      Bildene ble dessverre skuffende små, men som sagt det skal bli betre til kvelden. Har ikke tid til mer nå. SKal ut å fly
      Attached Files
      Last edited by nettulven; 09-04-08, 09:52. Reason: For små bilder
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #33
        Jaja Thomas. Det er bare å blø litt på kontoen, så er modellen din. Ikke værre enn det. Jeg setter fort sammen en ny.

        Har nå fått flydd ca 25 x 12 minutter, klarer faktisk å fly 2x12 mintter pr tank (1liter).
        Er sjelden jeg er over halv gass for å si det sånn.
        Torqueroll har stått på programmet i hele dag, sammen med noen harriere og rolling sirkler. Sistnevnte gjennomføres på 3 knepp over tomgang, og jeg skal etterhvert lære å putte inn litt sideror, selv om modellen faktisk roller perfekt og snorrett kun ved bruk av høyderor på de rette stedene.

        Det blir anbefalt å mixe opp bal rorene 35% for å få stødigere harriers, noe jeg prøvde idag, men det funka ikke på min modell. I morra blir det skrudd inn 60 gr bly inni halen, for å se om den kommer seg. Flyet dykker noe i inverted, så den tåler litt tyngre hale. Kanskje 120 gr også må til.

        Vess 32A er iallefall kongepropell på dette flyet, med 150cc motor. Faktisk synes jeg den trekker litt for mye på lavt turtall. I hover har jeg store problemer med å få modellen ned da den går opp igjen ved det minste touch på gassen. En 30x10/12 hadde nok gjort susen i den manøveren.

        KE trekker mot understellet, og den roller den veien sideroret møter. Så jeg må mixe inn balanseror mot sideror og høyderor mot sideror. Har også mixet inn 4% sideror mot Throttle ved 80-100% for rette oppover trekk. Dette fungerer svært bra. Landingene blir bare saktere og saktere, i litt motvind står den nesten stille over stripa.

        Det var perfekte forhold i dag, sola var bak skyene så det var litt kaldt, men i morra skal sola skinne hele dagen, så da blir det liv. Håper at flere tar turen på stripa oxo, det er kjedelig å være der alene, selv om jeg kan spille så høy musikk jeg bare gidder. Og ja, Hiacen min har rimlig bra stereo

        Et par bilder fra endt dag på stripa. Jaggu er det fint på øya mi
        Attached Files
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #34
          Flott natur!

          Tillykke både med nydelig modell og ditto anlegg! Sere der kan fly hang uten og klatre
          opp på fjellet...Morsom følelse det, tro meg...

          Mvh Einar - naturskjønt var der!

          Comment


          • #35
            Her kan vi fly på hang overalt. Skal sette noen servoer i DG 600'n som ligger på hylla, så får den seg en tur i sommer også.
            Er ikke mange som kan fly fra kunstgress, vann og hang med under 3 minutters kjøring mellom stedene, tror jeg. (tynn is?)
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #36
              hadde vært morsomt å samle noen/mange 2dekkere til et lite treff nå i vår.
              ser ikke så mange av dem på treffene ellers.

              Comment


              • #37
                Det er jeg helt for. Hyggelig å samles og kosefly med disse bokhyllene. Jeg har tilfeldigvis en stripe tilgjengelig 36 mil fra Oslo gryta. 800 meter asfalt, overnatting for inntil 30 personer, dusj, toalett, kjøkken, kose stue og diger hangar.

                Tar gjerne imot PM, fra de som er interessert, og så finner vi en dato som passer for alle.
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #38
                  supert vi er i hvertfall 3stk,men skal snakke med et par til.
                  sender pm etterhvert.(alle med bokhyller, bli med )

                  Comment


                  • #39
                    Hei igjen

                    Kom hjem igjen på torsdag, og som jeg tenkte har Eagle allerede flydd sin mange turer... Hva er det den gutten går på? Jet A1, eller er han hos gutta i parken og lurer til seg travelt-pulver? Hehe

                    Har da blitt litt progress på min og de siste dagen, alle balanseror-servoene er på plass, med overføringer og det hele. Hele halen er også ferdig, eneste som står igjen er wirerne. Monterte motoren i dag, og tilpasset cowlingen.

                    Har bestemt meg for å gå for canistere, de og bend er på tur fra tyskland nå.
                    Arild Hagabråten

                    www.vfkm.no

                    Comment


                    • #40
                      Hei Arild.

                      Travelt pulver er veldig bra. Billig er det også.
                      Nei, har nok sniffet for mye lynlim og microballoons. Fant ut her en dag at Locktite 243 smaker veldig godt.

                      Du har helt rett, det har blitt noen turer på Ultimaten nå, over 50 for å være mer presis.
                      Modellen er ikke helt inntrimmet ennå, noen mixer står fortsatt på finpuss lista. I tillegg ser det ut til at jeg må inn med bly i halen, muligens ca 300 gram, for å få den der jeg vil ha den.

                      Kan fortelle at på lørdag brukte jeg opp 2 av gull hårene jeg har i rompa, da motoren stoppet 2 ganger på rad, med heftige nødlandinger over og under høyspentledninger. Men det gikk veldig bra. Grunnen var at klunk slangen hadde løsnet. Har aldri opplevd det før, men nå sitter den iallfall fast, og alt var lekkert i dag. Var heftig lavt under hover idag, modellen var ganske stor der den hang forran meg

                      Venter fremdeles på at kompisen skal legge ut film på youtube, men nå kan han heller filme en flytur i løpet av uka, for nå er jeg litt mer varm i trøya, enn på jomfruturen.

                      Håper du får pottene dine kjapt, slik at du kan komme oppover til helga, det er jo kanonmeldinger vdr været. Du kan uansett fly med Extraen din.

                      Da snakkes vi når du har fått gjort noe mer på føggel'n din.
                      Last edited by Eagle; 13-04-08, 23:56.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #41
                        Siden det er hektisk aktivitet på en tråd lenger oppe i forumet, og jeg har sagt mitt der, kan jeg heller skrive litt om dagen på hobbyrommet. Ikke at det er så interessant da.

                        Først og fremst må jeg bare få si til Arild; jeg føler med deg i sorgen i dag.

                        Så, idag har jeg hatt service på Ultimaten. Det lønner seg å gå over modeller med jevne mellomrom, og idag har det regnet, så da har man tid til sånt.

                        Noe jeg har vært misfornøyd med siden første tur, er wirene som går mellom stab og sideror/kropp. Disse lever sitt eget liv, strammer og slakker seg etter temperatur. Jeg har ikke kevlar tråd for hånd, denne er jo "død", så jeg tok med noen rustfrie 2,4mm Tig tråder hjem fra jobb. Etter litt leting i en skuff hadde jeg funnet frem 16stk 3mm kvikklinker, som jeg loddet fast på Tig trådene. De er ikke spesielt stive,men de skal jo motvirke strekk, og det gjør det nå. Det hele ble veldig bra.

                        Skal sikre alle loddingene i morgen ved å bruke en relativt stor sideavbiter og klemme sammen kvikklinkene der de er loddet, for å hindre at loddetinnet evnt rister løs og at da stagene blir hengende og dingle og stikke hull i betrekningen.

                        Kjøpte også inn noe tinn fra den lokale dekkomleggeren idag. Det var bly før, men nå er jo det ulovlig. Kjøpte 300 gram, og limte 200 av de inn i halen i flyet. Skulle de løsne, kommer de ingen vei, da de ligger forseglet inne i en box som omslutter sideroret. Skal jeg da inn med mer, skrur jeg ut to 3mm Umbraco skruer og trekker av sideroret, og da er det bare å lime inn mer. 5 minutters arbeid.

                        Siden jeg bruker bråkepotter av typen Johnson, har jeg et problem med å bli kvitt eksosen. Mine potter har 2 utblås, og de er da relativt korte. Eksosen blåser da nemlig rett inn i motorboxen og på understellsfestet. Grisete blir det også av trompet tuten som sitter på forgasseren. Det kommer tydligvis noe gusje ut der også. Så det har blitt vasking med rødsprit, lett pussing med sandpapir, og deretter lakkering av hele torpedoveggen og motorboxen. Så da er det iallefall gjort.

                        Har etterstrammet boltene på motoren, de var ikke løse, men greit å være sikker. Har gått over alle linker og skruer, hengsler og betreknings skjøter. Alt er helt i orden.

                        Vasket til slutt hele modellen med rødsprit, den ble skikkelig blank og fin. Skål Biltema.
                        Så nå er den flyklar igjen i morra, om været blir bra, noe jeg tror det blir.

                        Ha en fortsatt hyggelig kveld.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #42
                          Da er en ny helg med flyving over.

                          Og det har vært en flott helg. Litt kald vind fra Nord-Øst, men en termodress fixer det
                          Har også hatt besøk av Arild Hagabråten, så nå har han fått ny giv til å fullføre H9 Ultimaten sin. Han ble meeget overbevist om at dette er et fly for ham.
                          Men han nektet å prøve min

                          Har nå testet godsakene mede 300 gr bly i halen, og det ble supert.
                          Motoren er nå på sitt optimale og den maler som en katt. Flyvekta er nå på 17,6 kg. Ikke værst når oppgitt flyvekt er 18-20 kg, og jeg vet om en modell her i Norge som er over 21 kg.
                          Sideroret fikk gress kjenning i går også, og det er en meeget heftig oppplevelse. Spesielt med kamerafolk liggende rundt på bakken som filmer Får håpe på litt film etterhvert, det er opp til dem å legge det ut.

                          Men noen bilder har jeg jo da.
                          Attached Files
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #43
                            tøft! kunne tenkt meg å prøve stripa di
                            har ikke turt å slippe pitts'n ned på bakken i hover enda,men skjønner at det bare må gjøres nå.

                            Comment


                            • #44
                              Hei Anders.

                              Du er velkommen til å prøve stripa mi, når du vil. Overnatte hos meg skal du også få, det er ingen problem. Bare gøy om noen vil ta seg en tur. Er ikke ofte vindretingen er sånn som den har vært de siste dagene, er som regel vind fra nord og sør, og da er det stille på stripa.

                              Nå er jo våren kommet og det blir varmere i været, og da kommer temperaturen til å bli langt hyggeligere.
                              Håper noen er klar for bokhylletreff snart, jeg er spenna klar og reiser dit det er greiest å møtes. Men som sagt, jeg vet om ei stripe med alle fasiliteter, og den er sånn ca midt i mellom oss, så da blir det greit å kjøre.

                              Så lenge du kan stole på motoren, og flyet er nokså stabilt i hover, synes jeg det er enklere å hovre lavt, enn høyt oppe. Spesielt torqueroll er enklere å få til når modellen er et par meter oppe. Men da er det også utilgivelig å feile. (hjerneglitch)
                              Knut Erik
                              But it flies, so who cares??
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.skalamodellflyklubb.no
                              www.teamflyingcircus.com

                              Comment


                              • #45
                                høres bra ut. kan prøve å ta meg en tur.(juni kanskje?)
                                bokhylletreff er vi også klare for.vi er 3stk i hvertfall(mulig et par til) og du får kanskje med deg arild også?

                                litt avsporing fra tråden nå men......

                                Comment

                                Working...
                                X