Jaja, så er det på'n igjen, med nytt fly.
Litt usikker på hvor mye jeg orker å legge i en ny byggetråd, de forrige har ikke vært de mest interessante, det florerer jo med byggetråder av "kjønnsløse" ARF'r her inne. (sitat Tom Erik)
Men jeg skriver litt og så ser vi hvordan det utvikler seg.
Både Extraen fra 3W som jeg skrev om tidligere og 3,5 meter Edgen ble solgt på Fagernes, så jeg stod her plutselig uten fly. Jeg hadde på fohånd kjøpt denne Ultimaten, da den var billig, og nå har jeg endelig en sjangs til å sette den sammen. Jeg har en 2,6 meter Edge 540 med Castrol skjema på byggebordet oxo, den er strax klar, men den skriver jeg ikke noe mer om, før jeg har flydd den.
Ultimaten fra Hangar 9 er et kjent fly, og har vært på markedet endel år nå. De har vært veldig dyre, og det er ikke mange av disse i Norge. Selv har jeg ingen erfaring med dobbeldekkere, så det blir spennende å prøve noe nytt.
Modellen har en vingespenn på 256 cm, og kroppen er noe lenger.
Motor jeg har valgt er en 3W 150 QS, med Johnson bråkepotter.
All hardware dukket opp i posten i dag, og følgende har blitt bestillt:
Servoer: 8 stk Hitec 5985MG og 2 stk Hitec 5955TG. Disse brukes på balanseror og høyderor.
1 stk Seiko PS 050, som jeg synes er en kjempeservo. Har gode erfaringer med den både i 3 meter Extraen, og 3,5 meter Edgen.
Smart Fly EQ10 og Turbo regulator, samt 2 x 3300 7.4 volt Emcotec Lipo batterier.
1,5" Alu servoarmer.
4,5" hjul, 1 liter bensintank. Røyk blir ikke innmontert med det første.
6" spinner fra Precision Aerobatics og 33x12 Fuchs Carbon propell.
Hengsler og rorhorn, pullpull system lå også i pakken. Modellen er ferdiggjort for hengsling, men det fulgte ikke hengsler med. Både pinne hengsler og flat hengsler skal brukes.
Iflg manualen, begynner man med å innstallerer servoene i vingene, så dette blir det første jeg gjør. Må innom Biltema og kjøpe noen servokabler i morra, og da begynner morroa. Skal ta noen bilder når modellen blir pakket ut av eska.
Vi sees.
Litt usikker på hvor mye jeg orker å legge i en ny byggetråd, de forrige har ikke vært de mest interessante, det florerer jo med byggetråder av "kjønnsløse" ARF'r her inne. (sitat Tom Erik)
Men jeg skriver litt og så ser vi hvordan det utvikler seg.
Både Extraen fra 3W som jeg skrev om tidligere og 3,5 meter Edgen ble solgt på Fagernes, så jeg stod her plutselig uten fly. Jeg hadde på fohånd kjøpt denne Ultimaten, da den var billig, og nå har jeg endelig en sjangs til å sette den sammen. Jeg har en 2,6 meter Edge 540 med Castrol skjema på byggebordet oxo, den er strax klar, men den skriver jeg ikke noe mer om, før jeg har flydd den.
Ultimaten fra Hangar 9 er et kjent fly, og har vært på markedet endel år nå. De har vært veldig dyre, og det er ikke mange av disse i Norge. Selv har jeg ingen erfaring med dobbeldekkere, så det blir spennende å prøve noe nytt.
Modellen har en vingespenn på 256 cm, og kroppen er noe lenger.
Motor jeg har valgt er en 3W 150 QS, med Johnson bråkepotter.
All hardware dukket opp i posten i dag, og følgende har blitt bestillt:
Servoer: 8 stk Hitec 5985MG og 2 stk Hitec 5955TG. Disse brukes på balanseror og høyderor.
1 stk Seiko PS 050, som jeg synes er en kjempeservo. Har gode erfaringer med den både i 3 meter Extraen, og 3,5 meter Edgen.
Smart Fly EQ10 og Turbo regulator, samt 2 x 3300 7.4 volt Emcotec Lipo batterier.
1,5" Alu servoarmer.
4,5" hjul, 1 liter bensintank. Røyk blir ikke innmontert med det første.
6" spinner fra Precision Aerobatics og 33x12 Fuchs Carbon propell.
Hengsler og rorhorn, pullpull system lå også i pakken. Modellen er ferdiggjort for hengsling, men det fulgte ikke hengsler med. Både pinne hengsler og flat hengsler skal brukes.
Iflg manualen, begynner man med å innstallerer servoene i vingene, så dette blir det første jeg gjør. Må innom Biltema og kjøpe noen servokabler i morra, og da begynner morroa. Skal ta noen bilder når modellen blir pakket ut av eska.
Vi sees.
Comment