Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Du får fortelle hva du synes om lyden med pipe, jeg synes min er litt høylytt med KS110 cannister men man må antagelig forvente litt lyd fra en så stor singelbanker..
Jarle
It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.
da er tune-pipe'n montert. måtte ut med motor,for den skulle skyves inn fra front.
jeg skrå-borret ene hullet på pottebendet for å få inn ene skruen og kappet en unbrakonøkkel.der var det trangt(se bilder)måtte også kappe av ca2-3cm av utblåset på pipe'n for å få den igjennom.
resten var egentlig veldig enkelt
vi får se om vi får lyd i morgen
(prøv å ikke se på de grønne greiene på golvet.de ville visst være med på bilde!)
da har jeg prøvd litt. byttet ut webasto-flexovergangen med en 28mm teflonslange.
lyden ble mye finere og litt lavere.
satte også på en mejzlik prop.
motoren er går noe helt hinsides,enda den bare har 10-12 turer!
kjempe fornøyd!(yak'n er jo faktisk 257mm vs)
har også åpnet litt mer under for mer kjøling.(etter anbefaling)
Spent på å høre hvor mye forskjell du merker i lufta! DA-85 skal visst nok våkne skikkelig når den får en tunepipe har jeg hørt!
Så forresten at du hadde fått en "snap-a-saurus" klistermerke etter en "snap-a-saurus" med din Python! BADASS Tror jeg mål lage vidoj slik at jeg også for et slikt klistermerke
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...
Da har jeg fått prøvd Anders sin QQ Yak under IMAC NKM på Rena forrige helg....
Etter å ha prøvd hans QQ pitts python også tidligere, noe som er det råeste 3d flyet jeg har prøvd, kan jeg nesten si det samme med denne kjerra. Forskjellen er jo åpenbar med at det kun er en vinge og da blir flyegenskapene også noe anerledes av natur. Yak'n som er superlett og har masse power med en DA85, ja det holder i massevis til denne maskinen, flyr 3d som en drage men samtidig, mye på grunn av den unike vingeprofilen og forlengelsen av nesemomentet som QQ har valgt å bruke, er maskinen også super smooth med små utslag..Dette er faktisk en maskin som egner seg både til Freestyle og presisjonsflyging....Tro det eller ei, men merket veldig godt dette på modellen og man kjenner med en gang en forskjell fra andre Yak'r som finnes å få kjøpt der ute, og tro meg jeg har testet endel av dem
Så igen Anders finner jeg meg en smule misunnelig på dette flyet og gratulerer med et fly man kan vokse i...
takk håvard.
det er alltid like morsomt å låne bort noe nytt til deg.(eller rett sagt:la deg teste)
utrolig å se hva du gjør allerede første turen.takk for gode tips!
Det ser veldig bra ut det der. Flott modell og somenzini pleier jo å levere gode saker, godt å se at den har et bedre fargeskjema enn den gamle Lego Yaken.. (ikke min favoritt det altså)
Jeg har den motoren i min SD-Yak og den trekker veldig bra, men en liten advarsel har jeg; Jeg fikk motorstopp og gikk ned med min på Fagernes fordi forgasseren løsnet. Det var ganske sikkert en tilfeldighet at dette skjedde med min men jeg har iallefall lagt på låseskiver og litt locktite på forgasser boltene slik at det ikke skal gjenta seg.
Jarle
til alle dere med DA 85!
jeg glemte faktisk det som jarle skrev i denne tråden tidligere,så dette skjedde meg i dag
motoren stoppet selvfølgelig når forgasseren datt av.en av boltene er faktisk knekt.
heldigvis gikk det bra og flyet er helt.men ødla carbon spinner'n når jeg skulle skru den av.
her må det på skive og loctite!!!!
jeg fortalte historien på FG i går.
i dag fikk jeg pm fra reza/somenzini aircraft:
Hi Anders,
Bolt is 5mm by 75mm. Can you find one in Norway? Torque should be 15 lb-in
If you want you can contact Toni Clark in Germany to send you the bolt. Get steel bolts. The ones came with yours is aluminum.
If you couldn't get it throught Toni or yourself, email DA and they wil send you some from US. I just thought bolt is really cheap and it would be faster if you get it in Norway.
Let me know if it's something else
Reza
ikke at dette var så vankelig, men fikk jo vite anbefalte skruer og moment!og at de bryr seg.
dette syns jeg er service
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment