Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering PA Extra MX ARF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering PA Extra MX ARF

    Da har monteringen begynt...

    Pakket opp herligheten og så ingen skader, så da begynte jeg som smått å montere denne i dag.
    Har fått gjort noe, men må helt ærlig si at jeg er skuffet over dette settet...

    Ikke missforstå, flyet er helt sikkert 100% å fly, men monteringen har skuffet meg så langt.

    1. Kuttet ut alle hull med loddebolt
    2. Skulle montere understellet, men der lå det ca 5mm med lim på ene siden, slik at understellet ikke passet inn.. (Her må det slipes ned mye...)
    3. Så var det høyde og sideror sin tur, dette gikk fint helt til jeg skulle plassere sideroret.. Sporene for hengslingen var alt for små, og passet ikke overens med de allerede innlimte hengslene på kroppen.. Samt at den øverste slotten var skåret veldig skeiv og ødelagt mye av sideroret Får håpe jeg klarer å få limt dette fint.. )
    4. Tenkte så at jeg skulle prøvemontere vingene på vingerøret for å se at alt passet, karbonrøret gikk trangt og fint på plass i kroppen.. Så tok jeg å satte høyre vinge forsiktig på--- Men hva skjer??? Jo styrepinnene bommer med ca 4mm De treffer for langt frem.. Prøver så med venstre vinge og, og samme feil Styrepinnene har ingen sjanse til å gå inn der de skal..

    Dette ble det jeg fikk tid til i dag, altså nesten 0 montering Bare skuffelser og frustrasjon..
    Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe fatt dette, men noe modifikasjon må til for å få denne modellen ferdig.. Litt dumt ettersom det er helt nytt
    Men det skal sies at modellen er helt nydelig å se på Så gleder meg til å teste denne, men redd jeg kan ødelegge noe når jeg må endre litt på vingeinnfestingen..

    En annen ting er jo om man skal godta at en modell er slik når den er ny? Har ikke nok erfaring med så mye bygging, men har aldri opplevd noe slik før

    Skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert, måtte bare legge det fra meg en stund for å få opp igjen humøret..
    ---
    Mvh
    Hasse Andre Ruud
    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

  • #2
    Tror du har fått en Mandagsmodell der, PA kittene jeg har hatt tidligere var helt strøkne, enn om ikke litt knot å montere da de er så skjøre/lette og små å montere.

    Ellers flyr den knall, i alle fall ved lite til null vind!
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Ja det ser litt sånn ut dessverre
      Men jeg lar meg ikke knekke så lett Skal gå på med godt mot i morgen, og se hva jeg får gjort..

      Modellen er helt nydelig å se på, og hvis vi skal bedømme egenskapene etter Bandit'en som jeg og har, så blir dette bra.. Bare så ergelig at ting ikke passer som det skal
      ---
      Mvh
      Hasse Andre Ruud
      Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

      Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

      Comment


      • #4
        Skal ta noen bilder for å dokumentere og høre med Elefun som har levert denne hvis det blir for mye å rette opp for meg
        Det ordner seg helt sikkert..
        ---
        Mvh
        Hasse Andre Ruud
        Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

        Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

        Comment


        • #5
          Er det ikke bare styrepinnen som er skjeft limt inn? Jeg var borti det på tilsvarende modell.
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • #6
            Originally posted by havard.j View Post
            Er det ikke bare styrepinnen som er skjeft limt inn? Jeg var borti det på tilsvarende modell.
            Ja det kan være, så at ene styrepinnen var helt løs..
            Skal få sjekket dette opp sikkelig i morgen
            ---
            Mvh
            Hasse Andre Ruud
            Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

            Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

            Comment


            • #7
              Da har Extra'en vært i luften 4 turer a 7 min.. Og den flyr bra

              Hadde litt knot med å få vingene til å treffe styrehullene, men etter å ha flyttet de bak litt på hver vinge så ble det bra
              Modellen ble satt opp med anbefalt CG og alle ror i nøytral..

              Etter takeoff så måtte jeg ballansere den med 3-4 knepp på ballanserorene..
              Nå skal det sies at det har vært mye vind her, så har ikke fått testet den sikkelig ennå, og det kan virke som den ønsker å trekke til venstre i vertikal , samt at den flater ut i KE..

              Vi får vente på en vindstille dag, slik at jeg får trimmet den inn sikkelig.. Modellen er bare nydelig å se på
              Flyr med 2 x 3S 2200mAh hyperion batteri.. (tenker å gå over til 6S etterhvert )
              ---
              Mvh
              Hasse Andre Ruud
              Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

              Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

              Comment

              Working...
              X