Unconfigured Ad

Collapse

Storflyhuck

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #16 Unapproved
    Ok
    Bare en kort oppklarering av de mest populære akromodellene.

    30% yak-extra-edge-sukhoi-osv er ca 220cm+ i vingespen på dagens modeller. Men kan variere fra 216cm til 230cm. Motor er fra 50cc til 60cc+

    33% er mest vanlig fra rundt 240cm til 250+cm. Alf sin 33% er vel noe større ca 260cm, samme som de minste 100cc'ene. Motor fra 70cc til 100+. Denne str blir det minde og mindre av.

    35% går ca fra 260cm til 270+cm. EF sin yak heter liksom 35% men er i virkeligheten nærmere 37% og 280cm mener jeg. Motorer her er mest vanlig fra 100cc til 120+cc.

    PS: 2-dekkere som pitts og ultimate får mindre vingespenn og kortere kropp enn monovinge-fly

    Dette var litt sånn grovt forklar

    Bare litt info om noen syns det kan være vanskelig å holde styr på
    Last edited by Guest; 01-10-12, 23:20.

    Comment

    • xilian
      Chief Executive Officer
      • Feb 2009
      • 6522

      #17
      Du har nok ikke så god peiling som du ønsker å tro Anders...
      Du sier nemlig ingenting om 40% acromodeller av den typen fornuftige mennesker har.
      Tom I. Arntsen

      Comment

      • Guest

        #18 Unapproved
        Lol.......har aldri sagt jeg har god peiling, for det har jeg ikke. Og dette var bare noe jeg skrev om noen ferske eller andre lurer på dette

        Men xilian flyr en rå 40% på 3.8 meter i spenn. Men hans flytype er en del større enn disse yak'ene, edge'ene, extra'ne osv


        MEN HVA MED TREDJE HELGEN I OKTOBER???????????
        Last edited by Guest; 02-10-12, 08:24.

        Comment

        • Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

          #19
          Originally posted by xilian
          Du har nok ikke så god peiling som du ønsker å tro Anders...
          Du sier nemlig ingenting om 40% acromodeller av den typen fornuftige mennesker har.

          Hmmmm. tørkestativ du mener??
          Du er forpliktet å stille,med stooooooort fly . Nytter ikke å skylde på trang bil og slike ting nå.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment

          • Tertitten
            • Dec 2007
            • 3014

            #20
            20-21 Okt høres greit ut.
            Passer for meg vertfall.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment

            • alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

              #21
              Storflyhuck

              Passer for meg! Hvor snakker vi da?

              Da finnes det jo sjangs at muuuligens min 40% er oppe også da.. hehe
              Last edited by alflovvold; 02-10-12, 09:07.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment

              • Guest

                #22 Unapproved
                Tja......si det. Andebu.....He he
                Vet ikke om Tertitten har tenkt på noe. Men Keno har sagt at det går ann hos dem på Hamar, men han har jo ikke svart her enda. Det har også vært spørsmål om Holmen, men da må jeg eller Tertitten bare avklare med styret først. Noen andre ønsker?

                Comment

                • alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

                  #23
                  Storflyhuck

                  Stemmer på Holmen, lenge siden jeg har vært å hilst på!

                  Ellers har vi jo Andebu haha Skulle likt å sett 7-8 40% der, DA snakker vi landingskonkuranse!

                  Hadde det ikke vært så "sært" på Jarlsberg mtp. mye regler mm. " småflyplass " så hadde det vært en fantastisk bra plass.

                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment

                  • Guest

                    #24 Unapproved
                    Vi får høre hva Hamargutta sier før vi tar en avgjørelse
                    Men har fått klarsignal til å ha det på Holmen, men alle typer fly bør få stille. Det er jo rettferdig det. Storflyene/bensinflyene stiller vi jo med likevel Da kan jeg fly litt 48'' også Om det blir der så kommer det også på en 50-lapp i flyavgift. Det har vel de fleste råd til.

                    Over til Hamar......................

                    Comment

                    • xilian
                      Chief Executive Officer
                      • Feb 2009
                      • 6522

                      #25
                      Originally posted by alflovvold
                      Hadde det ikke vært så "sært" på Jarlsberg mtp. mye regler mm. " småflyplass " så hadde det vært en fantastisk bra plass.
                      Det går jo an å sjekke med styre og stell om muligheten for et åpent "stevne"?
                      Men det stiller kanskje krav til at vi må ha masse folk til masse rare jobber.
                      Tom I. Arntsen

                      Comment

                      • alflovvold
                        • Sep 2009
                        • 5527

                        #26
                        Tror det ligger fryktelig mye jobb og "lobbyvirksomhet" til å få til noe der, i alle fall om fly skal henge etter propellen! hehe..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment

                        • Tertitten
                          • Dec 2007
                          • 3014

                          #27
                          Holmen eller Hamar, er vel det som ligger gunstigst til med tanke på reisevei for enkelte også.
                          Desverre er det nok helt umulig i Bingen.

                          Ingen våkne på Hamar????
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment

                          • Caasberg
                            • Oct 2006
                            • 207

                            #28
                            Det er mulig jeg forenkler litt mye, men hvorfor skal det være så mye styr med et slik arrangement? Et treff her på Dagali krever vel ingenting, kun en tillatelse fra ledelsen på flyplassen, noe som er ganske enkelt å få. 1800m lang og 50m bred, uten annen trafikk. (Antagelig må man nøye seg med 800/50m) Men det krever jo faktisk at dere kjører noen timer

                            Comment

                            • Guest

                              #29 Unapproved
                              Samme for meg hvor det er. Grunnen til at jeg/vi ikke tar en avgjørelse er for at det ikke er jeg som har foreslått ide'en nå.
                              De som har nevnt det har jo ikke vist seg på forumet den siste tiden
                              Jeg vil ikke ødelegge planene til noen

                              Comment

                              • ole.foll
                                • Apr 2005
                                • 1043

                                #30
                                Originally posted by Tertitten
                                Holmen eller Hamar, er vel det som ligger gunstigst til med tanke på reisevei for enkelte også.
                                Desverre er det nok helt umulig i Bingen.

                                Ingen våkne på Hamar????
                                Jeg er såvidt våken. Skal høre litt med Keno hva vi gjør. Det er litt usikkert hvor lenge vi får beholde stripa på Gålås osv så er litt vanskelig å planlegge nå. Men vi kommer sterkere tilbake=)
                                Ole Kr Follstad

                                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                                EF Extra 300 60"
                                EF Extra 300 104" Eme120
                                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                                ESM Bearcat, NGH 38cc
                                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                                Hangar 9 Piper cub 1\4
                                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                                Comment

                                Working...