Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takk for hjelpen med motorinstalasjonen i kveld. Synd du drakk opp all Pepsien. Men du må vel leve opp til navnet ditt du, bare kom ikke her å si at noe er skjevt............

    Comment


    • [QUOTE=pepsimannen]Ja, ja Cato

      Sånn blir det når en ikke har magamål, og absolutt skal være størst. Og størst blir det, ingen tvil om det.QUOTE]

      Bare vent til du ser Staggerwing'en du. Da tenker jeg pipa får en annen lyd ja. Forøvrig det peneste flyer som noen gang er konstruert. 30 kg + og langt frem i tid.
      Last edited by netroh; 27-03-06, 22:13.

      Comment


      • [QUOTE

        Bare vent til du ser Staggerwing'en du. Da tenker jeg pipa får en annen lyd ja. Forøvrig det peneste flyer som noen gang er konstruert. 30 kg + og langt frem i tid.[/QUOTE]

        Jeg regner med du bygger to, slik at jeg også kan ha en stor propellkjerre med skikkelig DONG_DONG motor.

        Forresten bare hyggelig å hjelpe til. Fint å kunne gi litt tilbake også en gang i blant.

        Comment


        • Originally posted by pepsimannen
          Jeg regner med du bygger to, slik at jeg også kan ha en stor propellkjerre med skikkelig DONG_DONG motor
          Liten feil DONG_DONG_DONG_DONG. Det er 4 sylindre vet du. Kommet til fornuft med dette fiskekasse tullet ennå?

          Comment


          • Originally posted by netroh
            Liten feil DONG_DONG_DONG_DONG. Det er 4 sylindre vet du. Kommet til fornuft med dette fiskekasse tullet ennå?
            Jeg regner med at det blir enda flere DONG på Staggerwingen enn fire. Det er mye sjel i en fiskekasse da, bare spør han Oluf.

            Comment


            • Det er jo kjekt å kunne henge fra seg senderen på motorcowlingen

              Ser du har like stygt understell som oss. Jeg vil ha ett med rette legger! Pål eller Geir eller andre, kan en av dere måle dimensjonen på ett C-ARF understell? Jeg trenger å vite bredden oppe og nede, samt høyden.
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • Originally posted by Tom Erik
                Ser du har like stygt understell som oss. Jeg vil ha ett med rette legger! Pål eller Geir eller andre, kan en av dere måle dimensjonen på ett C-ARF understell? Jeg trenger å vite bredden oppe og nede, samt høyden.
                Jeg skal lage nytt understell til min i stål, slik som forbildet. Enig med deg, understellet er ikke pent. Men Tom Erik da....C-ARF....på et flislass. Er du ikke riktig du eller?? Aaa..kom på det nå.....plastfilm + balsa.....Tupperware....

                Comment


                • I dag ble kjerra lagt på vekta. Håpet var under 23kg flyklar og slik så det ut:

                  Kropp, understell, stab, 7 servoer og radioutstyr med batterier: 8900g
                  4 stk vinger inkl. 8 servoer: 4300g
                  2x potter : 790g
                  Motor, motorboks, gass-servo, tenning, propell og spinner: 6800g
                  Det skulle bli ca: 20.790g

                  I tillegg kommer nå lakkering av kropp (maks 100g), bensin og røykolje...
                  Flyklar bør den dermed ligge på godt under 23kg, noe jeg er svært fornøyd med.

                  Modellen er ikke noe skalafly, men vi prøver alikevel å få den så lik originalen som mulig. Nedenfor ligger noen bilder av hvordan vi lager utlufting i cowlingen:
                  Attached Files
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • Storkaran ja!

                    Ser jo unektelig spennende ut dette her!

                    Håper jeg får sett dere i lufta en gang!
                    Her borte i UK er det ikke plass til sånne fly! Dersom spinneren hadde stått i inngangsdøra hadde sideroret stått på kjøkkenet(Til Naboen).

                    Extran tar hele stua og helien tar kjøkkenet, men men.

                    Jeg sitter her å humrer for meg selv når jeg leser gjennom denne posten, dere får passe på å holde Hedmarkens store sønn på landjorda og hovre litt overn så dettern sikkert ned!

                    Har dere tenkt på La Ferte Alais utenfor Paris dette året??
                    Jeg kjørte ned der i fjor og det var et bra stevne hvor jeg tror dere hadde gjort bra inntrykk!
                    Ikke superimponert over flyferdighetene til de fleste, men utrolig mye flotte flymaskiner

                    Stå på!!!

                    Hilsen fra the Land of the Ugly Girls.
                    Ps: (jeg kjenner en som har Dong dong dong dong dong dong dong dong dong dong dong dong motor!!!!)
                    Den har fin lyd den! hehe
                    Per Morten "Milliamp" Strømmen
                    \"Gravity Sucks\"

                    Comment


                    • Originally posted by Tom Erik
                      Det skulle bli ca: 20.790g
                      Flyklar bør den dermed ligge på godt under 23kg, noe jeg er svært fornøyd med.
                      Da må dere huske på EU/EØS-kravet om egen forsikring for modeller over 20 kilo da! Her holder dessverre ikke NLFs egen forsikring, for selv om den ikke har noen vektgrense, er nevnte forsikring noe som følger av et EU-direktiv. Se www.modellfly.info et stykke ned på siden.
                      Mvh Terje Martinsen
                      leder Modellflyseksjonen/NLF
                      www.modellfly.info

                      Comment


                      • [QUOTE=tema95]Da må dere huske på EU/EØS-kravet om egen forsikring for modeller over 20 kilo da!QUOTE]

                        Ta det med knusene ro Terje. De blir helt sikkert forsikret, men det er en god vekker for alle de som ikke forsikrer. Husk at det er vekt med fuel. Min sklir lett over denne merkelige forsikringsgrensen på 20 kg MTOM, men bøyer meg i støvet for den. Som jeg har gjort tidligere med min "lette" Cougar på nette 24 kg.

                        Hvor mange modeller på over 20 kg er forsikret så langt i Norge Terje?

                        Comment


                        • Originally posted by netroh
                          Ta det med knusene ro Terje. De blir helt sikkert forsikret, men det er en god vekker for alle de som ikke forsikrer. Husk at det er vekt med fuel. Min sklir lett over denne merkelige forsikringsgrensen på 20 kg MTOM, men bøyer meg i støvet for den. Som jeg har gjort tidligere med min "lette" Cougar på nette 24 kg.
                          Hvor mange modeller på over 20 kg er forsikret så langt i Norge Terje?
                          Det lå vel en tanke i mitt bakhode om at dette skulle være en påminnelse til flere, det er jo mange lesere på denne tråden.
                          Og som du sier, vi snakker om MTOM, altså vekt av modell ferdig tanket og klar til å fly. 20 kilo kommer nok av at dette er en "magisk" grense i UK, og de er sterke innenfor EU-systemet (egentlig EASA).
                          10 modeller er så langt forsikret i systemet!?!? Det lille antallet skyldes nok for en stor del at mange ikke vet om eller tenker på dette kravet. Her må arrangørene bli flinkere til å sjekke.
                          Mvh Terje Martinsen
                          leder Modellflyseksjonen/NLF
                          www.modellfly.info

                          Comment


                          • Originally posted by tema95
                            Det lå vel en tanke i mitt bakhode om at dette skulle være en påminnelse til flere, det er jo mange lesere på denne tråden.
                            Og som du sier, vi snakker om MTOM, altså vekt av modell ferdig tanket og klar til å fly. 20 kilo kommer nok av at dette er en "magisk" grense i UK, og de er sterke innenfor EU-systemet (egentlig EASA).
                            10 modeller er så langt forsikret i systemet!?!? Det lille antallet skyldes nok for en stor del at mange ikke vet om eller tenker på dette kravet. Her må arrangørene bli flinkere til å sjekke.
                            De fleste jeg snakker med går rundt å tror at det er vekt uten fuel. En jet modell har gjerne med seg alt fra 3 til 6,5 liter Jet A-1 (ca. 2,6-5,7 kg). Kan ha noe med at regelverket i JWM sier 20 kg + fuel. Tidligere var vektgrensen 20 kg med fuel i JWM. Da stod modellene på vekt når de ble tanket. Er det krav til total fuel kapasitet eller kan man fylle "ikke helt opp" for å komme under vekten? Mange har i dag glassfiber tanker som rommer mer enn nødvendig og det er mye jobb å endre dette. Tar fakkelen videre i mitt miljø og oppfordrer alle som kommer til Jet treffene på Rena, og ellers, med papirene i orden selv om det er veldig få jet modeller i Norge over 20 kg.

                            PS: 10 modeller, er det ikke flere en det da.....?

                            Comment


                            • Originally posted by netroh
                              ....... Er det krav til total fuel kapasitet eller kan man fylle "ikke helt opp" for å komme under vekten? Mange har i dag glassfiber tanker som rommer mer enn nødvendig og det er mye jobb å endre dette. Tar fakkelen videre i mitt miljø og oppfordrer alle som kommer til Jet treffene på Rena, og ellers, med papirene i orden selv om det er veldig få jet modeller i Norge over 20 kg.

                              PS: 10 modeller, er det ikke flere en det da.....?
                              MTOM betyr Maximum Take Off Mass, men for å definere det tror jeg vi må innom Luftfartstilsynet. Skal sende en forepørsel til Geir Johnny og henvise ham til denne tråden.
                              Jeg TROR at vi snakker om aktuell flyvekt.

                              Er det fler enn 10 gale mennesker i Norge da?
                              Mvh Terje Martinsen
                              leder Modellflyseksjonen/NLF
                              www.modellfly.info

                              Comment


                              • Originally posted by tema95

                                Er det fler enn 10 gale mennesker i Norge da?
                                Sikkert ikke, men modeller...

                                Du skulle bare vist hvor mange ganger jeg har angret på Pitts'en. Alt for stort med kult er det. Og harry faktoren er helt klar....

                                Sikkert vært diskutert i det uendelige. Hvorfor gjelder det modellen og ikke piloten? At modellen kan lånes bort er for meg et lite godt argument. Å det begynner å bli mange modeller å forsikre etter hvert, men kan kun fly en om gangen.

                                Comment

                                Working...
                                X