Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • åssen gårre med pussinga....Tips! "Otrevin løser opp snorkestokken"

    Hørte forresten at de som jobber for å bevarer regnskogen ikke var helt blide på dere karer.. Men dere gir vell faen..

    Å så!

    Futaba servoer gutter?? har dere ikke gjort hjemmeleksa?? ser i diverse forum at det har gått ned en masse større modeller med akuratt den type servoer, så jeg enbefaler at dere tenker dere om flere ganger.. Men det er klart. Bygger man med materiale fra 30 tallet så henger`n naturlig nok ikke skikkelig med i utviklingen. men men.. Det flyr sikkert..

    Regner med at dere sier i fra når dere har kommet fram til motorfesting og servoskruing, så kan vi ta innspurten sammen.. Har veid ut alle skruer å funnet ut at det er over 1kg tilsammen.. Så nå er det bestilt aluminiums-skruer å muttere. eloksert i blått. (Dere bruker vell finer rorhorn, furustang å plastlink vil jeg tro.. ) Tecnokjerra går i lakkbokksen for å bli fresket opp litt på mandag, så jeg satser på jomfrutur i Jula..

    Blir det forresten DPSI TWIN???

    Kald skulder fra RNDFP
    Pål S Vindfallet

    Royal Norwegian Display Factory Pilot....

    Comment


    • Hei Pål og takk for sist !

      Trodde 9351 var ett meget godt valg? Får jo god kritikk som sterke og meget presise?

      Hva er dine anbefalte alternativer? Må jo putte noen servoer i min flishaug etthvert jeg også. Men sånn er det jo. Noen liker bygginga og gleden av hobbyen mens andre har nok med montering
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • Jeg tror RNDFP i lengre tid har pusta inn alt for store mengder med finstøvet epoxy og karbonfiber! Det er skader fra dette som nå gir seg utslag i hukommelses-svikt. Pål, det er HITEC man ikke skal bruke. Prøv å husk det nå!

        Futaba 9351 er sannsynligvis den aller beste servoene man får kjøpt i dag, så jeg tror ikke du bør bekymre deg for å bruke tilsvarende, Affa.
        Bill hadde ikke giddi å satt inn noe som ikke funker bra: Page not found - Fly RC Magazine
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • Det ante meg

          Kanskje skal han bruke servoer som begynner med samme forbokstav som det lite pene ordet h...... ?


          Har dere flere bilder?
          Min stab er klar, har akkurat begynt på høyre ving.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • Har vell aldri skrevet at fly har gått ned pga Oppskrytte servoer..... Men de satt i.. Drit i utstyrshysteriet nå karer..

            Å guden til tom henrik ( Bill ) han ble flydd rævva av, av 11 åringer i tyskland. De brukte H...... Det hjelper lite med store tenner å en fet hjemmeside.. selv om man bruker Fu......

            Jeg kommer herved ut av skapet.. Pål S.Vindfallet flyr med Hitec..... Å jeg flyr en god del. Å har hel leke...

            Måtte den med dyrest leke vinne...
            Pål S Vindfallet

            Royal Norwegian Display Factory Pilot....

            Comment


            • Originally posted by RNDFP
              Har vell aldri skrevet at fly har gått ned pga Oppskrytte servoer..... Men de satt i.. Drit i utstyrshysteriet nå karer..

              Å guden til tom henrik ( Bill ) han ble flydd rævva av, av 11 åringer i tyskland. De brukte H...... Det hjelper lite med store tenner å en fet hjemmeside.. selv om man bruker Fu......

              Jeg kommer herved ut av skapet.. Pål S.Vindfallet flyr med Hitec..... Å jeg flyr en god del. Å har hel leke...

              Måtte den med dyrest leke vinne...
              Bare ett å si: Klapp klapp klapp.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • Originally posted by Vingemutteren
                Bare ett å si: Klapp klapp klapp.
                Appluderer med
                Morten Smøraas

                Comment


                • Hva slags Hitec bruker du på de srtore Pål?

                  Jeg brukte full digital pakke på min 1/4 skala Extra med litt fårlig resultat
                  2 Stk som gikk i full peak etter kun kort tid.

                  Har hørt 5945 er stabile og gode?
                  Og hvor kjøpes evt Hitec til en fornuftig pris? Ser jo at de ikke er billigere enn hverken Futaba eller JR?
                  Last edited by affa; 22-11-05, 14:37.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • Litt mer bilder. Høyderor og stab på plass. Høyderoret kan inviduelt justeres i forkant med en "Gator elevator adjustment kit".

                    RNDFP, ikke rart du har hel leke... du flyr jo som ei kjærring! (=rett frem og høyt)
                    Attached Files
                    Tom Erik Smedal
                    www.artistic3D.net
                    www.photopia.no

                    Comment


                    • Se der ja... da var "skilpadde-skallet" på plass. Ser at du har fikset alle skadene etter at din sambo sendte hele modellen i gulvet. Tips til alle: Lås inn sambo/kona på dass e.l. når du rigger farkosten på stuebordet. De skjønner ikke at man kan ikke klatre på flyet selv om det stort. Hvor har du gjort av bildet med deg ved siden av flyet?
                      /glenn

                      Comment


                      • Servo valg

                        Får jeg lov til å bruke JR servoer i min Pitts S-1 Pål? Tenkte på et lass med 8511(8611).

                        Cato Horten
                        Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

                        Comment


                        • Selfølgelig. En sjåfør av din kaliber kan kjøre med hva slags servoer en vil..

                          Kult at du iallefall skal bygge en god gammal klassiker i stedet for det oppskrytte steroide prosjektet litt lengre sør i landet.. "Der fikk dere der tenker jeg.." Har forsesten ei gammal låvebru dere kan få billig hvis dere trenger et ekstra vingesett.. Litt svai på midten men det skulle bare gjøre modellen mere stabil.. Skikkelig pitts er konstruert med passer... ikke rettholdt.

                          Vet da faen hva som kommer til å inponere mest neste sesong, men jeg er redd vi alle må svi av litersvis med bensin skal det leves opp til det vakumet vi pådrar oss i lommeboka..
                          Pål S Vindfallet

                          Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                          Comment


                          • Vi satt å diskuterte spillegalsakap her en dag, en kompis uttalte at de folkene trenger beskyttelse mot seg selv..

                            Hmmm det er det kanskje fler som trenger var min umiddelbare tanke
                            Nils Olav Moe

                            Elefun
                            www.artistic3d.net
                            www.3dpilot.net

                            Comment


                            • Originally posted by RNDFP
                              Vet da faen hva som kommer til å inponere mest neste sesong, men jeg er redd vi alle må svi av litersvis med bensin skal det leves opp til det vakumet vi pådrar oss i lommeboka..
                              For ikke å snakke om alle de flytimene vi må ha for å nå opp til de skyhøye forventningene vi pådrar oss etter alt dette skrytet

                              Jeg prøver å legge ut noen flere bilder, men får en feilmelding som sier "upload failed". Er dette ett serverproblem eller er det jeg som har fått lim i tastaturet?

                              Bildene kan sees her:

                              Bakkroppen og høyderor er nå trekkeklart: www.artistic3d.net/Kropp.jpg
                              Hjulkåper ble ettersendt, de er store : www.artistic3d.net/SizeCheck.jpg
                              Innfesting av hjulkåper: www.artistic3d.net/Wheelpants.jpg
                              Mer om hjulkåper: www.artistic3d.net/Wheelpants_2.jpg
                              Dette er starten på ett instrumentpanel. Ryktene sier at Nils skal ha lys og andre effekter som piloten kan leke med. Jeg tror jeg nøyer meg med noe slikt: www.artistic3d.net/Instrumentpanel.jpg
                              Her er originalen: www.artistic3d.net/Challenger_cockpit.jpg
                              Last edited by Tom Erik; 25-11-05, 07:17.
                              Tom Erik Smedal
                              www.artistic3D.net
                              www.photopia.no

                              Comment


                              • Ser Oracle ble nevnt i et innlegg.
                                Selv storebror..........
                                http://www.micom.net/oops/Oracle.jpg

                                Mvh
                                Acro
                                FC-28&Slowstick
                                Acro
                                Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

                                Comment

                                Working...
                                X