Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weiershäuser Ultimate 1.85 - Erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Weierhauser Ulitmate

    Heisann Espen

    Hyggelig å se andre som også bygger Weierhauser sin 1,85 m Ultimate. Jeg er ferdig med min, men har ikke kommet meg ut for å prøve den ennå. Litt irriterende, men sånn er det når hus og hjem og jobb tar for mye tid. Det er bare å stå på å komme seg ut når anledningen byr seg og været er pent nok. Jeg var ferdig med min tidlig i fjor(2006), det gikk rimelig fort å bygge den pga måten den er konstruert på som du sikkert har funnet ut allerede. Jeg har satt i en King 70 ccm og det ser ut til foreløpig at det er krefter i massevis.(Har hatt den utenfor og startet den en gang).
    Det skal bli spennede å høre om din når den er klar, så kan vi utveksle erfaringer etterhvert.

    Comment


    • #32
      Kjempekult at det er flere som bygger! Er jo fine disse flyene.
      Fikk du plass til hele motoren innenfor cowlingen?
      Hva slags betrekkning har du brukt?

      Enig i at det går kjapt å bygge den, og det er jo bra. Er litt som lego for voksne

      Jeg har ikke hatt tid til å bygge så mye de siste månedene ei heller har jeg dårlig samvittighet overfor ultimaten da jeg ikke har planer om å ta de to største utleggene (motor og servoer) før gresset titter frem på østlandet. Innen da skal jeg nok klare å ha alt det andre ferdig.

      Har du noen bilder liggende så er det bare å poste de. Hadde jo vært fint å sett vidunderet hehe
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #33
        Utrolig moro at flere liker slike modeller! Har nå 5 Ultimater, og blir lettere mobbet for det....
        Driver og restaurerer en Ultimate med 1,9m vs, og kommer til å følge denne tråden tett!
        Jeg kommer til å ha følgende oppsett:
        Motor: ZDZ 80 RV-J (2kg, 9,5hk..) - Usikker på canister/pipe
        Prop. Mejzlik 3-bl 24x12 / Engel 3-bl 26x12(?) (4,5" Spinner...)
        Bal.ror servoer (4stk) : Futaba analog 8kg
        Sideror: 1stk Hitec HS 5955TG
        Høyderor: 2stk Hitec HS 5985 MG
        Throttle+Choke: Hitec HS 5245

        Jeg har slipt ned hele modellen nå, og kommer til å lakkere opp i utradisjonelle farger.....

        Gleder meg til å se fargevalg hos andre!
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #34
          Originally posted by Thinnthinn
          Utrolig moro at flere liker slike modeller! Har nå 5 Ultimater, og blir lettere mobbet for det....
          Driver og restaurerer en Ultimate med 1,9m vs, og kommer til å følge denne tråden tett!
          Jeg kommer til å ha følgende oppsett:
          Motor: ZDZ 80 RV-J (2kg, 9,5hk..) - Usikker på canister/pipe
          Prop. Mejzlik 3-bl 24x12 / Engel 3-bl 26x12(?) (4,5" Spinner...)
          Bal.ror servoer (4stk) : Futaba analog 8kg
          Sideror: 1stk Hitec HS 5955TG
          Høyderor: 2stk Hitec HS 5985 MG
          Throttle+Choke: Hitec HS 5245

          Jeg har slipt ned hele modellen nå, og kommer til å lakkere opp i utradisjonelle farger.....

          Gleder meg til å se fargevalg hos andre!
          Bra at det er flere Ultimate freaker der ute hehe
          Jeg for min del driver å lukter på en svart en som Rolf Meum var så snill og sende meg bilde av. Alternativt blir min knall gul med røde rorflater og diverse dekaler.

          Er det noen som har prøvd den forholdsvis nye 3w 55i motoren enda?
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #35
            her har det vært stille lenge nå. kommet noe lengre i byggingen Espen?
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #36
              Nei, har ikke det
              Driver å avslutter studiene i disse tider (hovedoppgave) samt at jeg har hatt alt for mye å gjøre i forbindelse med siste praksisperiode, kroppen sa i hvert fall at det var for mye.

              Nå begynner det også å bli så stort at min bedre halvdel ikke uten videre blir imponert når jeg tar det med inn...
              Guttungen fyller snart 1år og krever derfor sitt.

              Tror derfor jeg trykker på pauseknappen enn så lenge og tar opp igjen tråden for alvor når høsten nærmer seg. Ble ikke helt som planlagt men slik er det nå med den saken. Men fly skal det. Det er liksom ikke igjen så enormt med jobb, men det må gjøres. Satser på maiden en eller annen gang før stevnet vårt neste år, slik for å ikke legge lista for høyt mener jeg

              Hvis jeg gjør noe i mellomtider så slenger jeg ut noen bilder å litt
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #37
                Tenkte å vekke opp igjen denne tråden med å linke til noen bilder av en som er så heldig å være ferdig med sin. aeromedia-concept.ch

                Nå er endelig sommeren her! Hva passer vel da bedre enn å bygge....
                Har plukket frem igjen settet og pusslet litt med litt liming og pussing de siste to dagene. Motivasjonen fikk en "liten" boost av å se Nils Olavs halvskala Pits i lufta helga som var

                Kommer til å bygge litt innimellom bading, jobbing og grilling i tiden fremover.
                Hvis det blir stille her inne så får dere pushe på litt.. hehe

                Over alt hvor jeg leser om denne modellen så skriver alle at det er en av de beste modellene de har fløyet... Må si jeg begynner å glede meg

                Edit: OI! Her lå det visst noen videoer også... (litt ned på siden)
                aeromedia-concept.ch
                Attached Files
                Last edited by esmel; 05-06-07, 17:47.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #38
                  Vingle-Petter is back!
                  Slettet annonsen på Rcmarked til tross for et par interessante tilbud som fikk det til å krible lengst ned i lommeboka.

                  Pussing og liming av vinger er for fullt i gang igjen. Jeg skal å ha alle vingene treferdige ila. denne uka!!! På de nederste vingene gjenstår det ca en halv time med jobb, på toppvingen er det vel snakk om en kveld eller noe slik.

                  Så til et spørsmål:
                  Er det noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan bøye aluminium slik at det blir en rett fin kant? Vingefestene til toppvingen skal nemmelig bøyes der de skal inn i mellom vingehalvdelene. Det jeg ser for meg er skrustikke, noe av metall og en hammer. Tenkte å skru vingefestene fast der de skal bøyes (ca. 10grader eller noe slik) og legge ei anna tynn metallplate inntil og klaske til på denne med en hammer, lengst mulig ned mot skrustikka for å få en fin og jevn kant/bøy. Utfordringen ligger litt i at selve vingefestet er forholdsvis mykt og jeg er redd for at hele greia skal se ut som en bannan når jeg er ferdig med den. Her er et bilde av "problem-området" aeromedia-concept.ch

                  Takk til Kjell@Rc-Flight for frembringing av nytt vingerør
                  Får se om jeg ikke klarer å kappe det i riktig lengde denne gangen hehe
                  Last edited by esmel; 06-11-07, 22:15.
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #39
                    Jeg skal også til med akkurat det punktet med bøying av de alu-platene.
                    Mekaniske verksteder har platebøyere som gjør slike ting veldig enkelt.
                    To sekunder pr bøying, helt rett og profft og riktig vinkel med en gang.

                    Utfordringen er å finne et sted som har sånt utstyr, og som vil la meg slippe til.
                    Noen som vet om noe sånt i eller i nærheten av Oslo??


                    Kjell Aa
                    Last edited by Eureka; 06-11-07, 22:47.

                    Comment


                    • #40
                      Gå til en blikkenslager, de må være veldig vrange hvis de ikke hjelper deg. Alternativt en yrkesskole. Alu bør bøyes med en viss minsteradius, og trikset med skrustikke og hammer kan fort bli for tøft.

                      Lars

                      Comment


                      • #41
                        Hei Espen


                        Tror vi har platebøyer på jobb jeg.....stikk oppom en kveld så skal vi stikke og ordne det
                        Anders Bruneberg
                        Raufoss

                        Comment


                        • #42
                          Supert
                          Skal lage meg en liten mal så jeg vet hvor mye den skal bøyes så rammler jeg innom en tur.

                          Vi talas
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by LaSt View Post
                            Gå til en blikkenslager, de må være veldig vrange hvis de ikke hjelper deg. Alternativt en yrkesskole. Alu bør bøyes med en viss minsteradius, og trikset med skrustikke og hammer kan fort bli for tøft.

                            Lars
                            Jeg satte de i skrutvinge og bøyde for hånd på øyemål.
                            Enkelt og greit.
                            Pen radius ble det også.

                            Kjell

                            Comment


                            • #44
                              er de noen som vet om man får tak i dette flyet som ARF også??
                              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                              På vei inn i Hangaren.
                              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                              Comment


                              • #45
                                Exclusive Modellbau har denne modellen i ARC-utgave, altså klar til trekking. Pris ca. 1000 Euro: EMHW - STARTSEITE (Se pop-up). Kvaliteten er som alt fra mr. Weiershäuser: "Excellent"
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

                                Comment

                                Working...
                                X