Unconfigured Ad

Collapse

Weiershäuser Ultimate 1.85 - Erfaringer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Originally posted by Stin
    er de noen som vet om man får tak i dette flyet som ARF også??
    Som Tom Erik sier så finnes de i arc, men til tross for at dette er det første skikkelige(!) byggesettet mitt så har ting stort sett gått veldig fint så langt. alle delene passer fint i hverandre, kun litt lett pussing her og der er nødvendig.Det hele oppleves litt som lego for voksne, hvor legoklossene bare passer et sted. Om jeg skulle velge igjen ville jeg valgt byggesettet, rett og slett fordi det er skikkelig kos å bygge dette flyet (om en har tid til å sitte å noen timer nå og da). Enda mer kos blir det nok å fly det, vel vitende om at jeg i hvert fall har limt sammen alt selv.

For de som har det travelt så oppleves det nok som positivt å gå for arc utgaven. Da kan en i hvert fall lage sitt helt særegne fargeskjema. Jeg syntes det mangler litt modeller av denne typen i denne størrelsen for å være ærlig. Den eneste jeg vet om som ser slik noen lunde ok ut er ultimaten til greatplanes. Den får du som arf og skal fly fint med en da-50 eller tilsvarende.
    Yak, edge og extra er forsåvidt fine fly det men alle har de jo...
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Jeg er helt enig med deg, Esmel. Det å bygge ett fly fra Exclusive er en fryd og god opplevelse helt fra du åpner esken til det er ferdig trukket og flyklart!
      Og, i motsetning til de fleste ARF-modeller der ute så er alle materialene og annet hardware i disse settene av en helt utsøkt kvalitet. Ved å bygge noe slikt, evnt. kjøpe en ARC så vil du med minimal innsats få deg ett fly som flyr knallbra samtidig som du slipper å tenke på at ting skal knekke i landingen eller at den billig kina-betrekningen skal falle av i neste sving....

I en verden der stygge og tunge ARF-modeller av tvilsom kvalitet tar overhånd, har jeg prøvd å lage en liste over tradisjonelle byggesett av gode acromodeller. Alle de som har drevet med denne hobbien noen år vet at en selvbygget modell alltid vil kunne bli bedre enn enn ferdigfly. Her er iallefall noen tips:

Carden Aircraft:
      ”Cuda” - Vingespenn 203 / Motor 40ccm / US$599

Sig Models:
      ”Somethin’EXTRA” - Vingespenn: 150 / Lengde: 145 / Motor: 7,5ccm / US$80

Lanier RC
      ”Staudacher S600” - Vingespenn: 243 / Lengde: 220 / Motor: 50ccm

CA Models:
      ”Extra 300L” - Vingespenn: 183 / Lengde: 176 / Motor: 20ccm / US$269
      ”Zafiro 3D” – Vingespenn: 160 / Lengde: 165 / Motor: 15ccm / US$300

AeroWorks:
      ”Edge 540T” - Vingespenn: 213 / Lengde: 193 / Motor: 40ccm / US$396

Exclusive Modellbau:
      ”Funtana Pro” - Vingespenn: 200 / Lengde: 200 / Motor: 25ccm / €395
      ”Ultimate 300” – Vingespenn: 185 / Lengde: 175 / Motor: 40ccm €599

Aerotech Models:
      ”One Design” - Vingespenn: 180 / Lengde: 170 / Motor: 25ccmm / $200

MK Models:
      ”3D Dancer” - Vingespenn: 170 / Lengde: 170 / Motor: 20ccm / UK£295
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Skal ikke spikke flis Tom Erik men Ultimater flest pleier å være lengre enn vingespennet hint hint hehe Det er bare de bokhyllene deres som er slik "stutt-tjukke" hehe

Må nesten legge til at drømmen om 2.85 utgaven av Ultimaten ofte dukker opp i dagdrømmene mine, blandt noen andre modeller. Det minner meg om at jeg må huske å tippe Lotto til uka og fylle ut permisjonssøknaden på jobben så jeg er klar om førstepremien blir min
        Last edited by esmel; 12-11-07, 09:53.
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Alfalfa
          • Jul 2002
          • 988

Er enig med Tom Erik når det gjelder materialkvalitet på (de fleste) byggesett vs. ARF.. (Jeg har en formening om hvor alle de gamle appelsinkassene blir av, for å si det sånn..)
          Selv om det heldigvis finnes noen få hederlige unntak...

Men uansett så kan ikke gleden ved å trekke opp en ny ARF-dings overhodet måle seg mot gleden av å se at mange timers arbeid og innsats fungerer og fly bra.." That's something...
          Det er trade-off'en med ARF..

Og så må vi komme vekk fra ideén enkelte har om at de "bygger" en c-arf eller Arf eller hva f#€n det nå skulle være..
          Det kan strekkes så langt som å kalles "montering" eller "stramme de siste skruene".. EOD...!!

"
          Det minner meg om at jeg må huske å tippe Lotto til uka og fylle ut permisjonssøknaden på jobben så jeg er klar om førstepremien blir min

LOTTO???... LOTTO????

Lotto er straffeskatt for folk som er dårlige i matte..
          Bruk pengene på modellflyutstyr istedet!
          "

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Originally posted by Alfalfa

"
            Det minner meg om at jeg må huske å tippe Lotto til uka og fylle ut permisjonssøknaden på jobben så jeg er klar om førstepremien blir min

LOTTO???... LOTTO????

Lotto er straffeskatt for folk som er dårlige i matte..
            Bruk pengene på modellflyutstyr istedet!
            "
            Jeg er ikke spesielt god i matte, i tillegg er jeg evig optimist
            Når det er sagt har jeg vel tippet lotto 2-3 ganger hehe
            Espen Melby

Comment

• Rolf Meum
              • Dec 2005
              • 83

Hei alle sammen,

Engel Modellbau har en Ultimate ARF på 1,9m (Perfekt modells) til 799 euro (så vidt jeg husker)

mvh Rolf Meum

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

Appelsinkasse er riktig ord. Jeg hjalp en med å reparere en F3A-sak fra World Models. Dyre greier som liksom skal være så forbanna bra! Han hadde landet litt hardt og det opptrekkbare understellet kom dermed opp gjennom vingen. Etter å ha skiftet store deler av plankingen, som forøvrig minner om tynne treflak fra appelsinkasser, samt reparert den skada vingebjelken ble vingen ca. 100g LETTERE enn det den var før vi begynte!!!
                Last edited by Tom Erik; 12-11-07, 13:42.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• Ola
                  • Jul 2004
                  • 251

Er ikke PerfectModells av samme opprinnelse som Wild Hare?
                  De er da kjent for bra kvalitet.

mvh
                  Ola
                  Ola
                  Elverum Flyklubb Modell
                  www.efkm.org

Comment

• Alfalfa
                    • Jul 2002
                    • 988

Mulig jeg står i fare for å tråkke noen skikkelig på tærne nå, men den Ultimaten fra PM kan i ytterste fall kun kvalifisere som "near cartoon-scale" etter min mening..

Kroppen har helt feil look og hva pokker har en modifisert Extra-hale å gjøre på en Ultimate?!??

Til og med World-Models har jo greid dette bedre på 40-kjerra..
                    Da synes jeg EMHW-modellene er mye finere og riktigere i utseende..
                    Og prismessig så blir jo ikke det så mye verre heller?

Comment

• Olavjoergensen
                      • Jun 2005
                      • 2208

Hei

Hvordan går det med byggingen din? Jeg har bestilt meg et byggesett fra Weiershauser (gjennom rc-flight) nå i dag og er spent på hvordan det går med deg.

Mvh OJ
                      Last edited by Olavjoergensen; 10-12-07, 23:02.
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

Comment

• esmel
                        • Dec 2004
                        • 2830

joa, det går da fremover. Har byttet jobb så jeg er rimelig tom i hodet når jeg kommer hjem så det er ikke den helt store innsatsen må jeg innrømme. Men som sagt, det går fremover

Skal hente kroppen og plassere den i en kjeller litt nærmere hjemmet så jeg slipper å dra så langt for å jobbe med den.

Ultimate du har bestilt deg eller?
                        Espen Melby

Comment

• Olavjoergensen
                          • Jun 2005
                          • 2208

Originally posted by esmel
                          joa, det går da fremover. Har byttet jobb så jeg er rimelig tom i hodet når jeg kommer hjem så det er ikke den helt store innsatsen må jeg innrømme. Men som sagt, det går fremover

Skal hente kroppen og plassere den i en kjeller litt nærmere hjemmet så jeg slipper å dra så langt for å jobbe med den.

Ultimate du har bestilt deg eller?
                          Hei

Har bestilt en Pitts s-1 special i skala 1 : 2,1. Gleder meg som aldri før Bra det går fremover med deg da, vært artig med noen flere bilder. Virker som skikkelig bra byggesett dette her.

Mvh OJ
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

Comment

• Olavjoergensen
                            • Jun 2005
                            • 2208

Har du bestemt deg for hva du skal trekke modellen med?

Mvh OJ
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

Comment

• esmel
                              • Dec 2004
                              • 2830

Jeg kommer til å trekke den med oracover.
                              Har du fått eller når får du pittsen din?
                              Espen Melby

Comment

• Olavjoergensen
                                • Jun 2005
                                • 2208

Originally posted by esmel
                                Jeg kommer til å trekke den med oracover.
                                Har du fått eller når får du pittsen din?
                                Kommer ca 15 januar. Har allerede fått reservert meg motor til den så jeg kan få bygget ordetelig tunneler til cannistere og en skikkelig firewall tilpasset motor/cowling. Det ble en ZDZ 160 bokser. Henter motoren omtrent samtidig som flyet tenker jeg.

Mvh OJ
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

Comment

Working...