Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snik kikk på Krill 28% Katana i Seba look

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Åpen cannister

    Hei,

    alle mine imac fly (5 stk) har åpen cannister eller tune pipe i kroppen. har aldri hatt noen som helst problem med varme. Som Håvard sier, bare ha godt med utlufting.
    Lykke til med jomfrutur!

    mvh Rolf Meum

    Comment


    • #32
      Maiden

      Fikk endelig tatt min etterlengtede maiden idag. DA`n hadde aldri vært startet før og kranglet med noe fortenning. Hadde ikke verktøy som ga tilgang til sensoren så den ble flydd som det beste jeg klarte å justere den. Ikke pen gange, men helt greit.

      Modellen fløy bra, meget bra. Utrolig stabil i hover, CG var bra og noen finjusteringer så er den en vinner. Litt justering av motor i hagen så tror jeg det blir mange fine turer.

      Mye power selv i en motor som gikk dårlig !!
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #33
        Flott kjerre du har der Alf...en smule misunnelig på den ja
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #34
          Ja, du burde nok kjøpt når Elefun hadde den inne.....
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #35
            Ja, skulle nok ha gjort det...
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #36
              Total vekt på denne? Prop?
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #37
                Den veier ganske nøyaktig 8kg med DA50 og cannister.

                Fikk flydd endel med den i høst og den flyr helt klart nøytralt og godt.

                Var dog endel minus med min, nevner noe jeg kommer på i farta:
                - feilplassert hardtrebiter i høyderorene
                - dårlig støp hvos høyderorene delte seg
                - islagsmutterie i vingene passet ikke med utborringer i kroppssiden
                - motorbukk for høy slik at den går borti canopy
                - motormal stemte ikke
                - endel skruer, glassfiber rorhorn ++ av hardware manglet
                - forsterkinger inni kroppen der hvor høyderoret skrus fast manglet (knotete å lime inn etterpå)
                - veldig tung motorbukk og alu vingerør

                Så til prisen duger det ikke. Har hatt Composite-ARF før og det var noe helt annet.
                Finishen er ellers god og jeg fikk ett tidlig sett så mye kan jo være forbedret.

                Mange som har hatt dårlig erfaring med understellsinnfestningen så litt matte og forsterkning der er nok lurt...

                Uansett lykke til, modellen er lekker og flyr godt!
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #38
                  Hei

                  Har nettop ferdigstilt storebroren på 2,6m med 3w 106 og Ks 1060 piper og jeg er superfornøgd.Har ikke fått veid den enda men kjennes utrolig lett til 2,6 å være,en 24kg servo på hvert ror og sensor switch med alt rett i motaker så er den enkelt opsatt.

                  Har hatt min del av c arf og må få si at denne er ihvertfall ikke noe dårligere.De har mye bra løsninger og fin kvalitet,og så flyr den så en drøm.Har til nå ikke funnet noe minus.

                  Geir Salte

                  Comment


                  • #39
                    Hvilken servoer har du brukt på den 28%'n? Har sett på Hitec 7955TG til sideror og 7985MG til resten.
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #40
                      Er ikke hjemme, men minns det sitter Futaba 9351 i vinger, 5955TG i høyderor og på sideror. Det fungerer bra selv om jeg synes 5955 servoene holder dårlig. Blir fort slarkete.

                      Skal vurdere 7955Tg i neste prosjekt, alternativt noen av Futaba sine børsteløse.
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment

                      Working...
                      X