En liten kommentar til slutt. Selv om det Gert (Vingemutteren) sier nok er riktig så er det der en skummel fremgangsmåte. Jeg vet at mange bruker C10 som en indikasjon på 1/10 C, men det er veldig lett å forvirre det med 10C. Å putte på divisjonstegnet slik at det blir C/10 burde være standard, da er det ikke til å ta feil av. For Lithium-celler er det forskjellen på liv og død (i det minste for cellen selv).
Unconfigured Ad
Collapse
Børsteløst...
Collapse
X
-
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this! -
Jeg prøvde 3DX'en i går kveld med den nye LiPo pakken. Den flyr faktisk ikke bedre enn med det andre oppsettet, den roller litt fortere (siden batteriet ikke er under vingen lenger), men f.eks. Knife Edge var faktisk nesten umulig å ta siden det bare synker.
Riktignokk er den nye pakken på 7,4v (den gamle var på 8,4), men flyet veier ca. 290g og før var det på 340-350g! Synes dette er litt merkelig, men motoren hørtes svak ut, så kanskje det var ATV eller noe sånt
Forresten, når jeg fløy i går tok jeg en "tail-Tuch" som ble til en litt hard landing og da løsnet karbonrøret som er i kroppenTror jeg skal bygge ett nytt fly (denne gangen kanskje en dobbeldekker fra foamyfactory.com).
Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.Comment
-
Jeg skulle til å prøve igjen for en stund siden, men da hadde vist rorhornet på høyderoret gått av
Flyet har hatt sine bedre dager og nå holder jeg på med å lime sammen tegningene til 30" Ultimaten fra Foamy Factory.
PS. Motoren vil ikke gå høyere ved hjelp av ATV og STRM, men den høres mye svakere ut enn før
Jeg kommer til å gå med aviser i store deler av ferien (det har jeg gjort mange år nå. de vil ikke ha meg på "vanlige" dager siden jeg slutter for sent på skolen (kl. 14:55)Og jeg har fått meg en annen jobb (han ringer meg når han trenger hjelp).
SÅ,,,Selv om jeg ikke kjøper, hvertfall ikke med det første, hvilken børsteløs (helst outrunner) motor og reg. vil dere annbefale til slike fly?
Helst en motor som jeg kan rulere mellom fly som 100% og 75& Vertigo og Edge 540 fra Ultramicro.Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
-
SÅ,,,Selv om jeg ikke kjøper, hvertfall ikke med det første, hvilken børsteløs (helst outrunner) motor og reg. vil dere annbefale til slike fly?
Helst en motor som jeg kan rulere mellom fly som 100% og 75& Vertigo og Edge 540 fra Ultramicro.Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
-
Originally posted by VingemutterenEn liten kommentar til slutt. Selv om det Gert (Vingemutteren) sier nok er riktig så er det der en skummel fremgangsmåte. Jeg vet at mange bruker C10 som en indikasjon på 1/10 C, men det er veldig lett å forvirre det med 10C. Å putte på divisjonstegnet slik at det blir C/10 burde være standard, da er det ikke til å ta feil av. For Lithium-celler er det forskjellen på liv og død (i det minste for cellen selv).
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
-
Blir ikke lett å finne EN motor som dekker alle disse flyene.. Men jeg tror jeg ville gått for NIPPO 0808 eller Razor`en som affa bruker i reviewet på Vertigoen for 100% Vertigoen. Affa har påpekt at det blir for mye motor til innendørs bruk med Razor i 75% og Edge! Den går i taket når du pirker på throttle-stikka... NIPPO 0808 er nok et brukbart valg i 75% Vertigoen også hvis du ikke vil gå for lavere vekt og velge f.eks Kleppaker-motoren. Kleppaker`n blir flott i Edge`n! Edge`n flyr også med MicroTex...
Altså: Razor og 0808 får alle flyene til å fly, men vekta... Kleppaker`n er bra til de minste, men kanskje litt svak til den store....?
Løsning:
-kjøp en fullsize Vertigo og sett inn Razor med gir og Phx-10.
-kjøp en 75% Vertigo og sett inn en Kleppaker og Phx-10.
-kjøp en Edge og sett inn en Kleppaker eller Microtex og Phx-10.
Handle et par dusin LiPo`s, ut/inn og fly og ha det gøy!!!Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Hva gjør man hvis pakken begynner å blåse seg opp slik som på videoen?
Jeg har den i en stor blomsterkrukke som står rett under brannvarsleren, både ved ladning og oppbevaring!Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
-
Originally posted by FlueHva gjør man hvis pakken begynner å blåse seg opp slik som på videoen?
Du må bare koble av laderen og la det ligge en stund ett sted det ikke gjør skade (ute) og håpe på det beste. Batteriet kan ikke brukes etterpå regner jeg med.Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend LarssenComment
-
Originally posted by FlueHva gjør man hvis pakken begynner å blåse seg opp slik som på videoen?
Jeg har den i en stor blomsterkrukke som står rett under brannvarsleren, både ved ladning og oppbevaring!
På denne måten tømmer du pakken for energi på en sikker måte.
La den ligge i saltoppløsningen til spenningen er 0 volt, så kan du kaste den.Comment
-
Har du en brannsikker beholder og en bøtte med sand klar ved siden av så har du muligheten til å slukke på en sikker måte ved å helle sand over (selvsagt har du allerede koblet fra laderen). Mener å ha lest at en ikke skal bruke vann til å slukke med bare sand. Etter på så kommer dette med å slippe pakken ned i en bøtte med saltvann for å totalt lade ut pakken (men da er den ødelagt for all fremtid, det kan vere kun en celle som har blåst seg opp og du vil kansje ta den/de som eventuelt er ok ut av pakken før du hiver den ødelagte cellen/e i bøtta m/saltvann).Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment